Al 3 keer deze mail gehad:
Beste klant,
Wij hebben opgemerkt dat er grote hoeveelheden e-mails worden verstuurd vanaf het adres waar u deze mail op ontvangt. De kans is groot dat u niet weet dat derden uw e-mailadres misbruiken om spam te versturen en/of uw mail te lezen. Het is voor de veiligheid van uzelf, onze klanten en van ons netwerk noodzakelijk dat u het wachtwoord van uw mailbox aanpast. Uw e-mailaccount is geblokkeerd tot u het wachtwoord heeft veranderd. Dit doen we om te voorkomen dat de e-mail adressen van onze andere klanten worden geblokkeerd door het versturen van spam vanaf uw account via onze servers.
Hoe kan iemand mijn e-mailadres misbruiken?
Spammers hebben toegang gekregen tot uw e-mailadres met uw wachtwoord. Daarmee loggen ze in om vervolgens grote hoeveelheden spam te versturen. DELTA bewaart uw wachtwoord alleen als 'hash'. Ee n hash is ook voor ons niet terug te rekenen naar het oorspronkelijke wachtwoord. Het is daarom via ons niet mogelijk om uw wachtwoord te achterhalen. Vermoedelijk is de combinatie van uw e-mailadres en wachtwoord gestolen van een website waarop u hetzelfde wachtwoord heeft gebruikt.
Hoe voorkom ik dat dit nog een keer gebeurd?
Door een nieuw wachtwoord te kiezen, is het voor buitenstaanders niet meer mogelijk om in te loggen in uw mailbox. Zorg ervoor dat u voor al uw internetaccounts een uniek wachtwoord kiest. Mochten er gegevens van u worden gestolen bij een computerkraak of datalek, dan is het voor hackers niet mogelijk om met dezelfde gegevens bij verschillende websites in te loggen. Wijzig uw wachtwoord niet terug naar hetzelfde wachtwoord wat u eerder gebruikte, dit wachtwoord is immers in bezit bij de hackers en het misbruik zal doorgaan.
Hoe weet DELTA dat er vanaf mijn e-mailadres spam wordt verstu urd?
De e-mails die vanaf uw e-mailadres worden verstuurd, worden tegengehouden door de spamfilters van onszelf en van ontvangende partijen zoals Hotmail, Gmail en Yahoo! Onze servicespecialisten krijgen een melding zodra grote hoeveelheden e-mails worden afgewezen, waarop een controle volgt om te achterhalen waarom de berichten worden geweigerd.
Twijfelt u aan de betrouwbaarheid van deze e-mail, ga dan zelf rechtstreeks naar mijn.DELTA.nl, log in en verander uw wachtwoord of neem contact op met onze klantenservice.
Met vriendelijke groet,
DELTA Klantenservice
Mijn laptop is gewoon clean, gescand op virussen e.d. 3 keer wachtwoord veranderd. En vanavond kreeg ik deze mail weer. Ik wordt hier echt doodziek van. Blijkbaar is er bij Delta iets niet wat goed gaat! Ben niet van plan mijn wachtwoord steeds te blijven veranderen. Ben al abonnee sinds 2002 en deze flauwe kul heb ik nog nooit meegemaakt!
Beste klant,
Wij hebben opgemerkt dat er grote hoeveelheden e-mails worden verstuurd vanaf het adres waar u deze mail op ontvangt. De kans is groot dat u niet weet dat derden uw e-mailadres misbruiken om spam te versturen en/of uw mail te lezen. Het is voor de veiligheid van uzelf, onze klanten en van ons netwerk noodzakelijk dat u het wachtwoord van uw mailbox aanpast. Uw e-mailaccount is geblokkeerd tot u het wachtwoord heeft veranderd. Dit doen we om te voorkomen dat de e-mail adressen van onze andere klanten worden geblokkeerd door het versturen van spam vanaf uw account via onze servers.
Hoe kan iemand mijn e-mailadres misbruiken?
Spammers hebben toegang gekregen tot uw e-mailadres met uw wachtwoord. Daarmee loggen ze in om vervolgens grote hoeveelheden spam te versturen. DELTA bewaart uw wachtwoord alleen als 'hash'. Ee n hash is ook voor ons niet terug te rekenen naar het oorspronkelijke wachtwoord. Het is daarom via ons niet mogelijk om uw wachtwoord te achterhalen. Vermoedelijk is de combinatie van uw e-mailadres en wachtwoord gestolen van een website waarop u hetzelfde wachtwoord heeft gebruikt.
Hoe voorkom ik dat dit nog een keer gebeurd?
Door een nieuw wachtwoord te kiezen, is het voor buitenstaanders niet meer mogelijk om in te loggen in uw mailbox. Zorg ervoor dat u voor al uw internetaccounts een uniek wachtwoord kiest. Mochten er gegevens van u worden gestolen bij een computerkraak of datalek, dan is het voor hackers niet mogelijk om met dezelfde gegevens bij verschillende websites in te loggen. Wijzig uw wachtwoord niet terug naar hetzelfde wachtwoord wat u eerder gebruikte, dit wachtwoord is immers in bezit bij de hackers en het misbruik zal doorgaan.
Hoe weet DELTA dat er vanaf mijn e-mailadres spam wordt verstu urd?
De e-mails die vanaf uw e-mailadres worden verstuurd, worden tegengehouden door de spamfilters van onszelf en van ontvangende partijen zoals Hotmail, Gmail en Yahoo! Onze servicespecialisten krijgen een melding zodra grote hoeveelheden e-mails worden afgewezen, waarop een controle volgt om te achterhalen waarom de berichten worden geweigerd.
Twijfelt u aan de betrouwbaarheid van deze e-mail, ga dan zelf rechtstreeks naar mijn.DELTA.nl, log in en verander uw wachtwoord of neem contact op met onze klantenservice.
Met vriendelijke groet,
DELTA Klantenservice
Mijn laptop is gewoon clean, gescand op virussen e.d. 3 keer wachtwoord veranderd. En vanavond kreeg ik deze mail weer. Ik wordt hier echt doodziek van. Blijkbaar is er bij Delta iets niet wat goed gaat! Ben niet van plan mijn wachtwoord steeds te blijven veranderen. Ben al abonnee sinds 2002 en deze flauwe kul heb ik nog nooit meegemaakt!
Reageer