Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Serverfout 560 (mail verzenden lukt niet)

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Serverfout 560 (mail verzenden lukt niet)

    Hoi,

    Ik krijg op het moment dat ik een mail verstuur vanuit Outlook meteen deze melding terug:
    Serverfout: 560 5.7.1 <host-wwehdb.gs2.zeelandnet.nl[..........]>: Client host rejected: == u (of uw apparaat) verstuurt of relayt ongewenste reclame-email (spam). dit is niet toegestaan. bel 0118-225575 (kabel) of 0118-255555 (zakelijk) om weer toegang tot de mailserver te krijgen. los wel eerst uw spamprobleem op! ==



    Ik heb gezocht hier op het forum en ik kom deze threat tegen:
    Mail verzenden lukt niet - ZeelandNet Serviceforum

    Dit is precies dezelfde foutmelding die ik heb.

    Maar ik heb net gechat met iemand van de helpdeks. En als ik via de webmail kan mailen ligt het niet aan het ip adres.

    Weet iemand een site of zo waar je kan checken of het ip adres door zeelandnet.nl is geblokkeerd.

    Alvast bedankt met het meedenken

    Update!!
    Ik probeer mijn eigen zeelandnet mail adres te installeren op een andere pc en ik krijg op het moment dat ik zeg controleer de serverinstellingen meteen de melding Serverfout 560
    Laatst bewerkt door gjmjkramer; 4 May 2023, 22:10. Reden: Update

  • #2
    Kan het misschien zijn dat je nog een oude versie van Outlook gebruikt ?

    Want Outlook 2007, 2010 en 2013 worden niet meer ondersteund.

    Reageer


    • #3
      driepinter Is outlook 2021
      @445at27 Webmail gaat over een andere protocol.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door gjmjkramer Bekijk bericht
        driepinter Is outlook 2021
        @445at27 Webmail gaat over een andere protocol.
        Webmail gaat inderdaad gewoon over https (443) naar een client die draait op een server van zeelandnet, logisch dat dit wel werkt als je account niet inactief/geblokkeerd is.

        Ik verwacht zelf dat je eigen internetverbinding van delta in een (nieuw) exotisch subnet zit welke niet wordt geaccepteerd door de zeelandnet mailservers, de enige die dit kan oplossen zijn de engineers van zeelandnet.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door 4454at27
          Heb er wel ervaring mee maar vind het een heel gedoe dat alle mail in 1 programma op je pc staat en je dan een probleem krijg en alles kwijt bent.
          Dus de oplossing voor webmail was hier de oplossing.
          Heb ook klanten die alles op hun pc of laptop bewaren is hun keuze.
          Dat backuppen van mail is een heel gedoe.
          Hartelijk dank voor je verder nutteloze toevoeging, het gaat erom dat iemand zijn mail niet kan versturen via de mailservers van zeelandnet, dit heeft totaal niets met webmail te maken en gaat zijn vraag ook niet over. Je kunt prima de mail ontvangen en lezen via het imap(s) protocol waarbij de mail op de mail server blijft staan, verzenden blijft dan via de smtp(s) server verlopen. (De webmail client van zeelandnet doet eigenlijkhet zelfde maar dan vanaf een server in hetzelfde (delta) netwerk).

          en verder altijd bereid zaken verder zaken toe te lichten….
          Laatst bewerkt door reddwarf; 5 May 2023, 18:39.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X