Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Forward mail naar Delta wordt geblocked

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Fijn dat het is opgelost. We denken maar mee met z'n allen.

    De meest structurele oplossing is volgens mij toch authenticated SMTP omdat daar de hele validatieprocedure mee begint. DMARK, SPF en DKIM is voor server-2-server verkeer dat daarop volgt.
    Niet van toepassing op deze thread, maar bijgaand voordeel is dat het een extra beveiligingslaag toevoegt aan uitgaande e-mail en het mobiele gebruikers die van hosts wisselen de mogelijkheid geeft om dezelfde mailserver te gebruiken zonder dat ze telkens de instellingen van hun mailclient moeten veranderen.
    Hier heb je een punt.
    Ik zat op de gedachte dat dit technisch gezien server-to-server verkeer is, en dus gebruik moet maken van unauthenticated smtp met alle complexiteit van sftp,dkim, dmarc en arc.
    Maar juridisch gezien ben ik gewoon een klant, en dus volledig gerechtigd authenticated smtp te doen voor al mijn uitgaande verkeer. Dat is veel simpeler in te richten en heeft zoals je terecht opmerkt een hogere mate van betrouwbaarheid. Ik voel me meteen een stuk beter

    Helemaal mooi zou zijn als de forwarder alleen mail met eindbestemming @delta.nl naar Delta forward met authenticated smtp, en mail naar andere bestemmingen (Gmail, Ziggo etc) direct aflevert met unauthenticated smtp. De meeste grote providers ondersteunen dit, mits de mail dkim signed is. Mailrouting dus op basis van bestemmingsadres. Kan vast met Postfix maar moet ik even uitzoeken.

    Reageer

    Om te reageren, moet je eerst .

    verwerken...
    X