Sinds 3 augustus j.l. overgestapt van KPN naar Delta glasvezel.
Voor mijn email verkeer gebruik ik sinds jaar en dag mail adressen van mijn domeinnaam. Het versturen van de mail loopt via de mailservers van mijn webhosting provider (PCextreme). Dat verloopt altijd probleemloos.
Echter, sinds de overstap naar Delta glasvezel kan ik geen mail meer versturen naar Zeelandnet- en Delta adressen. Die worden steevast geweigerd met de foutmelding:
550 Sorry, we do not accept connections from you.
Alle andere email adressen worden keurig afgeleverd.
Wat heb ik vervolgens allemaal gedaan: Mail naar een Zeelandnet email-adres verstuurd met Windows Mail, Thunderbird, IOS en Gmail app op mijn mobiele telefoon en met de webmail van PCextreme. Alles bedraad en met WiFi via het glasvezelmodem van Delta.
Opvallend dat ook webmail van PCextreme via het Delta netwerk niet werkt.
Vervolgens hetzelfde gedaan, verbonden met de hotspot op mijn telefoon (geen Delta mobiel abonnement). Probleemloos!
Zojuist even ingelogd op het netwerk van mijn buren (kabel abonnement van Zeelandnet). Werkt ook probleemloos.
Zaterdag 13 augustus ruim anderhalf uur (!) aan de telefoon gehangen met de helpdesk van Delta. Allerlei suggesties uitgeprobeerd, niets werkte. Overigens alle lof voor deze medewerkster, ze heeft echt haar best gedaan om me te helpen.
Vanmorgen weer gebeld en werd doorverbonden met iemand van de 2e lijns ondersteuning?
Daar werd ik met het bekende kluitje het riet ingestuurd. "Meneer wij verlenen alleen ondersteuning voor webmail van Delta. Bij ons is er niets mis, het zou gewoon moeten werken. U moet het bij u zelf zoeken. Neem contact op met PCextreme. Daar zit waarschijnlijk de fout."
Tegen beter weten in vanmorgen ook even contact gehad met de helpdesk van PCextreme. Hadden ook geen oplossing. Bevestigde wel dat zij meerdere soortgelijke meldingen hebben gehad en dat deze melding enkel bij Zeelandnet voorkomt.
Iemand tips hoe ik mijn eigen domeinnaam kan blijven gebruiken voor het verzenden van mail naar Delta en Zeelandnet abonnees?
Roel
Voor mijn email verkeer gebruik ik sinds jaar en dag mail adressen van mijn domeinnaam. Het versturen van de mail loopt via de mailservers van mijn webhosting provider (PCextreme). Dat verloopt altijd probleemloos.
Echter, sinds de overstap naar Delta glasvezel kan ik geen mail meer versturen naar Zeelandnet- en Delta adressen. Die worden steevast geweigerd met de foutmelding:
550 Sorry, we do not accept connections from you.
Alle andere email adressen worden keurig afgeleverd.
Wat heb ik vervolgens allemaal gedaan: Mail naar een Zeelandnet email-adres verstuurd met Windows Mail, Thunderbird, IOS en Gmail app op mijn mobiele telefoon en met de webmail van PCextreme. Alles bedraad en met WiFi via het glasvezelmodem van Delta.
Opvallend dat ook webmail van PCextreme via het Delta netwerk niet werkt.
Vervolgens hetzelfde gedaan, verbonden met de hotspot op mijn telefoon (geen Delta mobiel abonnement). Probleemloos!
Zojuist even ingelogd op het netwerk van mijn buren (kabel abonnement van Zeelandnet). Werkt ook probleemloos.
Zaterdag 13 augustus ruim anderhalf uur (!) aan de telefoon gehangen met de helpdesk van Delta. Allerlei suggesties uitgeprobeerd, niets werkte. Overigens alle lof voor deze medewerkster, ze heeft echt haar best gedaan om me te helpen.
Vanmorgen weer gebeld en werd doorverbonden met iemand van de 2e lijns ondersteuning?
Daar werd ik met het bekende kluitje het riet ingestuurd. "Meneer wij verlenen alleen ondersteuning voor webmail van Delta. Bij ons is er niets mis, het zou gewoon moeten werken. U moet het bij u zelf zoeken. Neem contact op met PCextreme. Daar zit waarschijnlijk de fout."
Tegen beter weten in vanmorgen ook even contact gehad met de helpdesk van PCextreme. Hadden ook geen oplossing. Bevestigde wel dat zij meerdere soortgelijke meldingen hebben gehad en dat deze melding enkel bij Zeelandnet voorkomt.
Iemand tips hoe ik mijn eigen domeinnaam kan blijven gebruiken voor het verzenden van mail naar Delta en Zeelandnet abonnees?
Roel
Reageer