Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Email perikelen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Email perikelen

    Sinds 3 augustus j.l. overgestapt van KPN naar Delta glasvezel.
    Voor mijn email verkeer gebruik ik sinds jaar en dag mail adressen van mijn domeinnaam. Het versturen van de mail loopt via de mailservers van mijn webhosting provider (PCextreme). Dat verloopt altijd probleemloos.
    Echter, sinds de overstap naar Delta glasvezel kan ik geen mail meer versturen naar Zeelandnet- en Delta adressen. Die worden steevast geweigerd met de foutmelding:
    550 Sorry, we do not accept connections from you.
    Alle andere email adressen worden keurig afgeleverd.

    Wat heb ik vervolgens allemaal gedaan: Mail naar een Zeelandnet email-adres verstuurd met Windows Mail, Thunderbird, IOS en Gmail app op mijn mobiele telefoon en met de webmail van PCextreme. Alles bedraad en met WiFi via het glasvezelmodem van Delta.
    Opvallend dat ook webmail van PCextreme via het Delta netwerk niet werkt.
    Vervolgens hetzelfde gedaan, verbonden met de hotspot op mijn telefoon (geen Delta mobiel abonnement). Probleemloos!
    Zojuist even ingelogd op het netwerk van mijn buren (kabel abonnement van Zeelandnet). Werkt ook probleemloos.

    Zaterdag 13 augustus ruim anderhalf uur (!) aan de telefoon gehangen met de helpdesk van Delta. Allerlei suggesties uitgeprobeerd, niets werkte. Overigens alle lof voor deze medewerkster, ze heeft echt haar best gedaan om me te helpen.

    Vanmorgen weer gebeld en werd doorverbonden met iemand van de 2e lijns ondersteuning?
    Daar werd ik met het bekende kluitje het riet ingestuurd. "Meneer wij verlenen alleen ondersteuning voor webmail van Delta. Bij ons is er niets mis, het zou gewoon moeten werken. U moet het bij u zelf zoeken. Neem contact op met PCextreme. Daar zit waarschijnlijk de fout."

    Tegen beter weten in vanmorgen ook even contact gehad met de helpdesk van PCextreme. Hadden ook geen oplossing. Bevestigde wel dat zij meerdere soortgelijke meldingen hebben gehad en dat deze melding enkel bij Zeelandnet voorkomt.

    Iemand tips hoe ik mijn eigen domeinnaam kan blijven gebruiken voor het verzenden van mail naar Delta en Zeelandnet abonnees?

    Roel

  • #2
    Bij het versturen van email vanaf een eigen domein is het van belang dat je een een geldig spf record hebt.

    Dit kun je testen op :

    https://internet.nl/

    test je e-mail (vul hier je domein naam in)

    Info

    Reageer


    • #3
      Ziet er naar uit dat pcextreme je IP adres geblokkeerd heeft, kan komen dat je meerdere keren geprobeerd heb de mail te doen met fout wachtwoord. Of dat je IP niet in de white list staat van de firewall. Dit is een probleem dat pcextreme moet oplossen.


      -- Bij het versturen van email vanaf een eigen domein is het van belang dat je een een geldig spf record hebt.

      -- Dit kun je testen op :

      -- https://internet.nl/

      -- test je e-mail (vul hier je domein naam in)

      En als antwoord op bovenstaande bericht, SPF records zijn er alleen om een mail te valideren dat die in orde is. Volgens het sender policy network, om spam te verminderen.

      Maar is geen oplossing met verbinding met je mailserver, of webmail client.

      Met vriendelijke groet,

      Een systembeheerder

      Reageer


      • #4
        En hier wat tips om te kijken waar het fout gaat:
        https://www.dmarcanalyzer.com/nl/spf-2/checker/
        https://www.mail-tester.com/
        https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

        Reageer


        • #5
          We zijn het over één ding eens dat pcextreme dit probleem hoort op te lossen en niet Delta.

          Reageer


          • #6
            pcextreme is dat een zakelijk op een gewoon account?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Bij het versturen van email vanaf een eigen domein is het van belang dat je een een geldig spf record hebt.

              Dit kun je testen op :

              https://internet.nl/

              test je e-mail (vul hier je domein naam in)

              Info
              Het domein heeft een geldig spf record.

              Roel

              Reageer


              • #8
                Dat is mooi, mocht na al deze tips nog niet lukken dan kun je altijd nog proberen Delta vragen om een ander ip adres.

                Wie weet is dit dan nog een mogelijke oplossing.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  We zijn het over één ding eens dat pcextreme dit probleem hoort op te lossen en niet Delta.
                  Dat is wel erg kort door de bocht.

                  Zeker als je bedenkt dat:
                  a. Tot de dag van overstap naar delta glasvezel ik jarenlang nooit problemen heb gehad met versturen van mail naar Zeelandnet / Delta adressen
                  b. Het nog steeds probleemloos werkt zolang ik maar op een ander netwerk zit dan delta glasvezel. Zelfs via een Zeelandnet kabel aansluiting kan ik gewoon mail naar een Delta adres versturen via de mail server van PCextreme.

                  Helaas heb ik nog niet kunnen testen of het ook werkt bij een andere glasvezel aansluiting. In mijn omgeving ken ik niemand met zo'n aansluiting.

                  voor de volledigheid. Deze melding krijg ik:

                  Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: melding.png
Bekeken: 505
Grootte: 28,2 Kb
ID: 234379
                  Roel

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door alexander72 Bekijk bericht
                    Internet.nl heeft een score van 90%. Meldt alleen het ontbreken van een DMARC record.
                    mail-tester.com en mxtoolbox geen enkel issue behalve het ontbreken van een DMARC record.

                    Roel

                    Reageer


                    • #11
                      Het is bekend dat AS15435, waarop je nu moet glasvezel zit een block gekochte amerikaanse ip adressen bevat wat soms tot problemen kan leiden.

                      AS15435 DELTA Fiber Nederland B.V. - bgp.he.net

                      Daar zou ik het zelf in zoeken maar kan het uiteraard fout hebben.

                      Dus kijk eens naar wat je ip adres is en/of het hier binnen valt

                      Delta Fiber heeft 204.168.128.0/17 dat zijn 32768 IP-adressen

                      Bij een kabel aansluiting zit je op AS15542
                      Laatst bewerkt door driepinter; 17 Aug 2022, 09:33.

                      Reageer


                      • #12
                        Dan ga ik maar eens vragen of ik een ander ip-adres kan krijgen. Enig idee of zo'n verzoek ingewilligd wordt?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door roelw Bekijk bericht
                          Dan ga ik maar eens vragen of ik een ander ip-adres kan krijgen. Enig idee of zo'n verzoek ingewilligd wordt?
                          Probeer het veel andere opties heb je niet.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door roelw Bekijk bericht
                            Dat is wel erg kort door de bocht.
                            Zeker als je bedenkt dat:
                            a. Tot de dag van overstap naar delta glasvezel ik jarenlang nooit problemen heb gehad met versturen van mail naar Zeelandnet / Delta adressen
                            b. Het nog steeds probleemloos werkt zolang ik maar op een ander netwerk zit dan delta glasvezel. Zelfs via een Zeelandnet kabel aansluiting kan ik gewoon mail naar een Delta adres versturen via de mail server van PCextreme.
                            Helaas heb ik nog niet kunnen testen of het ook werkt bij een andere glasvezel aansluiting. In mijn omgeving ken ik niemand met zo'n aansluiting.
                            voor de volledigheid. Deze melding krijg ik:
                            Click image for larger version  Name:	melding.png Views:	0 Size:	28.2 KB ID:	234379
                            Daar ging inderdaad wat mis, het zou weer moeten werken.

                            Reageer


                            • #15
                              Opgelost!

                              Wat ik begrepen heb: Er stonden een paar spamfilters te scherp afgesteld (blocklist). ([email protected] en [email protected].)

                              Dat is opgelost en ik kan weer mailen naar zeelandnet- en delta-adressen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X