Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verificatie codes worden niet ontvangen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verificatie codes worden niet ontvangen

    Ik tracht enkele accounts aan te maken bij bepaalde internet sides, bv. bij DPG.
    Na het invullen van mijn inlog naam en password, kom de mededeling dat het password "niet geldig" is
    Ik klik op de "password vergeten" knop en krijg de mededeling dat er een verificatiecode is verzonden
    naar mijn e-mail adres. Deze code komt echter niet aan in mijn inbox, ook niet in de spamfilter.
    Waar kan ik deze verificatiecode dan misschien wel vinden ?
    Navraag bij de verzender levert (natuurlijk) als steeds als standaard antwoord: "dat ligt aan uw provider,
    daar kunnen wij niets mee doen"
    Overigens is DPG niet de enige side waar ik dit probleem heb, gebeurt wel bij meer aanbieders
    Dank voor jullie antwoorden

  • #2
    Je probeert een account aan te maken? 'Password vergeten' kan alleen als een account al bestaat, dat zal de site dan ook zeggen. Probeer het nog eens en let op wat de meldingen zijn die je krijgt. Meestal komt er geen mail als het account gewoon nog niet bestaat en dus niet bij DPG in de systemen zit.
    Laatst bewerkt door Koeba; 25 Apr 2022, 10:27.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door joko50 Bekijk bericht
      Na het invullen van mijn inlog naam en password, kom de mededeling dat het password "niet geldig" is
      Bij het invullen van een nieuwe registratie krijg je in de meeste gevallen een zgn. 'opt-in' bevestiging via e-mail, waarin wordt gevraagd je registatie te bevestigen. Daarin staan gegevens die nodig zijn om je nieuwe account eerst te activeren, waarna je vervolgens (evt met nieuw wachtwoord) kunt inloggen.
      Heb je een dergelijk e-mail ook niet ontvangen?
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Heren, dank voor jullie antwoorden, het volgende gebeurt na het klikken op "maak een account aan:"
        - Vul in: e-mail adres (bestaand e-mailadres wordt ingevuld)
        - Ga verder: Vul in: Wachtwoord (wachtwoord wordt ingevuld)
        - Boodschap: "ww is niet correct"
        Dan is er de keuze mogelijkheid:
        1. Ik ben mij ww vergeten
        2. Ik weet niet of ik al een account heb
        3. Welk e-mail adres hoort bij mijn abonnement

        Akties:
        Bij 1.: klik op "ww. vergeten": ik krijg de boodschap: "Wij hebben een mail met verificatiecode gestuurd naar uw email adres" (genoemd mail adres is correct weergegeven)
        Deze mail komt NIET aan in de inbox, ook niet in het spamfilter bij Zeelandnet.
        Bij 2.: Mededeling gelijk aan antwoord bij 1. Ook deze mail is nergens te vinden (ook niet na een kwartiertje wachten)
        Bij 3.: niet van toepassing omdat ik geen Abonnement nummer heb..............

        Wellicht doe ik toch iets verkeerd, maar als er reeds een "oud" account zou bestaan, zou er toch een mogelijkheid moeten bestaan om via vraag
        1 en/of 2 een nieuw wachtwoord te kunnen creëren ?

        Reageer


        • #5
          misschien wel gewoon ff een gmailaccount aanmaken.

          Reageer


          • #6
            https://portal.persgroepemploymentso...n/SelfRegister ik kreeg binnen 5 seconden mail binnen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door joko50 Bekijk bericht
              Heren, dank voor jullie antwoorden, het volgende gebeurt na het klikken op "maak een account aan:"
              - Vul in: e-mail adres (bestaand e-mailadres wordt ingevuld)
              - Ga verder: Vul in: Wachtwoord (wachtwoord wordt ingevuld)
              Moet je hier 1 of 2 x wachtwoord intikken? Bij aanmaken van nieuw verwacht ik 2 x; dan heb je gewoon in 1 van de 2 velden een tikfout staan. Niet schieten, dit gebeurt iedereen, mij ook

              Reageer


              • #8
                Koeba, inderdaad 2x een ww intikken.
                Bij een verschil tussen die 2 wachtwoorden geeft iedere site dit letterlijk aan, dus inloggen met twee verschillende ww. is onmogelijk.
                Bovendien, is het zo dat ik op het veld "wachtwoord" ga staan, mijn systeem automatisch een voorstel voor de "bekende (lees opgeslagen)"
                ww. doet, en mij één van de mogelijkheden laat kiezen, ik hoef dus niets zelf in te typen. Als ik dat toch doe (heb ik enkele malen uitgevoerd)
                krijg ik direkt het bovenstaande antwoord (wij hebben een mail.......enz).
                De oplossingen die Tonv24 ga ik eens uitproberen, wellicht is dan het raadsel opgelost.
                Bedankt voor het meedenken

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door joko50 Bekijk bericht
                  Koeba, inderdaad 2x een ww intikken.
                  Bij een verschil tussen die 2 wachtwoorden geeft iedere site dit letterlijk aan, dus inloggen met twee verschillende ww. is onmogelijk.
                  Bovendien, is het zo dat ik op het veld "wachtwoord" ga staan, mijn systeem automatisch een voorstel voor de "bekende (lees opgeslagen)"
                  ww. doet, en mij één van de mogelijkheden laat kiezen, ik hoef dus niets zelf in te typen. Als ik dat toch doe (heb ik enkele malen uitgevoerd)
                  krijg ik direkt het bovenstaande antwoord (wij hebben een mail.......enz).
                  De oplossingen die Tonv24 ga ik eens uitproberen, wellicht is dan het raadsel opgelost.
                  Bedankt voor het meedenken
                  Bijzonder. Wat je beschrijft is geen regulier gedrag van een inlogpagina en zeker niet bij DPG waar ik dagelijks gebruik van maak. DPG ook al gevraagd?

                  Reageer


                  • #10
                    DPG nog niet gevraagd, ik verwacht een standaard antwoord.
                    Ervaring: Ook bij andere verificatie codes die niet aankwamen (bv. Amazon.nl) heb ik met de betreffende fa. gebeld, en steeds hetzelfde
                    antwoord gekregen: "dat ligt aan uw provider, wij hebben de code normaal verstuurd".
                    Daarom ben ik er van overtuigd dat het inderdaad aan de ontvangende zijde ligt, niet aan de verzender.
                    Ik weet alleen niet waar ik moet/kan zoeken: en "foute" instelling in mijn eigen system/mailbox ?, in het spamfilter van Zld.nl ?, nog ergens anders ?
                    De suggesties van Tonv24 zijn niet relevant, de eerste gaat over personeelswerving/administratie, de tweede geeft geen positief resultaat.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door joko50 Bekijk bericht
                      DPG nog niet gevraagd, ik verwacht een standaard antwoord
                      Probeer toch, zet je verwachtingen opzij

                      Reageer


                      • #12
                        Dag Koeba, ik heb DPG gecontacteerd. Na tig keer te zijn doorverbonden, heb ik een medewerkster aan de lijn gehad
                        die na veel overleg met haar collega's heeft geconstateerd dat de verificatiecode inderdaad wel vanaf hun systeem wordt verstuurd
                        naar het juiste e-mail adres. De code komt echter nog steeds niet aan, niet in mijn inkomende mail, noch in mijn trash/junk mail
                        en ook niet in de spamfilter. Het DPG antwoord is na een kwartier telefoongesprek exact wat ik had verwacht:
                        "wij kunnen u niet verder helpen, hier gaat alles correct, u moet navraag doen bij uw provider"

                        Reageer


                        • #13
                          Ik zou eens een ander e-mail adres proberen zoals outlook of gmail.com.

                          Bij mij houdt het delta spamfilter geen verificatie code tegen van DPG.

                          Je kunt altijd nog eens kijken in de ZeelandNet Webmail of het daar misschien ergens staat in een bepaalde map.
                          Laatst bewerkt door driepinter; 29 Apr 2022, 17:19.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik heb een ander mailadres gebruikt, geen resultaat, de codes komen niet binnen.
                            Ik heb inderdaad al alle mogelijkheden in Zeelandnet Webmail onderzocht, (alle opsommingen in
                            de lijst aan de linkerzijde van het navigatie scherm) maar ik zie helemaal nergens de codes van DPG.
                            Op een of andere manier worden de codes, zowel in mijn, als in het alternatieve mailadres niet ontvangen.
                            Het alternatieve mailadres heeft overigens exact dezelfde instellingen als mijn adres, kan het wellicht
                            aan een instelling liggen ?
                            Zou wel een beetje vreemd zijn, want alle anderen berichten, e.d. komen op beide adressen "gewoon" binnen.
                            Spam wordt netjes gemeld en/of direct in quarantaine gezet..............
                            Bijkomende vraag, als ik een gmail account aanmaak, kan ik dan nog mijn huidige outlook account ook gebruiken
                            voor dergelijke nieuwe bedrijven-accounts, of ben ik dan verplicht om voor deze accounts altijd gmail te gebruiken?

                            Reageer


                            • #15
                              Ik heb precies hetzelfde met mijn account op www.bose.nl

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X