Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Overzetten mail ed van oude laptop naar nieuwe laptop lukt niet

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Overzetten mail ed van oude laptop naar nieuwe laptop lukt niet

    Ik wil alles uit outlook mail overzetten van de oude laptop naar de nieuwe laptop. (voor 4 mailadressen)
    Al eerder dacht ik dat alles goed was gegaan maar blijkbaar toch niet.
    Dus heb ik besloten om maar over nieuw te beginnen.

    Maar nu loop ik tegen het probleem aan dat op het overzicht van mijn accountinstellingen (waar je dus toevoegd en verwijderd) alle mailadressen verwijderd zijn.


    Maar in het outlook postvakken scherm staat het standaard mailadres met bijbehorende mappen nog wel. Hoe kan ik dit verwijderen?


    In de map outlookbestanden staat nog de pst bestanden bij het mailadres. Ik dacht als ik dat verwijder is het ws opgelost. Maar dan kan ik mijn hele outlook niet meer opstarten.

    Hoe kan ik het beste nu gewoon over nieuw beginnen?
    Bijgevoegde bestanden

  • #2
    Misschien kun je onderstaande video eens bekijken hoe of het werkt.

    Reageer


    • #3
      Overzetten van Outlook accounts van de ene naar de andere computer:

      1. ga naar de profielpagina op je oude computer
      C:\Users\<jouw usernaam>\AppData\Local\Microsoft\Outlook

      2. kopieer _alle_ bestanden naar dezelfde locatie op je nieuwe computer

      3. open outlook op je nieuwe computer
      4. ga naar File -> Account settings
      5. Maak het eerste van de vier emailadressen aan en link dat aan het pst/ost van (1)
      https://support.microsoft.com/nl-nl/...6-c84ef146101b

      Houd er rekening mee dat als je altijd IMAP hebt gebruikt, je berichten allemaal nog op de server staan; het is dus mogelijk dat per account er lokale berichten zullen zijn verwijderd of toegevoegd.
      Vergeet niet om in het account aan te geven dat je Off-line caching gebruikt voor _alle_ berichten. Dat houdt in dat je alle berichten op de mailserver fysiek download zodat je in geval van een mailserver storing, nog kunt beschikken over die emails. Officieel laadt je nl met IMAP alleen de berichtenheaders; op het moment dat je op een bericht klikt, download je dat emailtje.
      Dat kan vertraging/wachttijd tot gevolg hebben. Daarom is caching een mooie oplossing (let op: caching is geen POP3).
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Koppelen pst bestanden :

        Bestand > Openen > Outlook-gegevens bestand openen
        Bijgevoegde bestanden

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Overzetten van Outlook accounts van de ene naar de andere computer:

          1. ga naar de profielpagina op je oude computer
          C:\Users\<jouw usernaam>\AppData\Local\Microsoft\Outlook

          2. kopieer _alle_ bestanden naar dezelfde locatie op je nieuwe computer

          3. open outlook op je nieuwe computer
          4. ga naar File -> Account settings
          5. Maak het eerste van de vier emailadressen aan en link dat aan het pst/ost van (1)
          https://support.microsoft.com/nl-nl/...6-c84ef146101b

          Houd er rekening mee dat als je altijd IMAP hebt gebruikt, je berichten allemaal nog op de server staan; het is dus mogelijk dat per account er lokale berichten zullen zijn verwijderd of toegevoegd.
          Vergeet niet om in het account aan te geven dat je Off-line caching gebruikt voor _alle_ berichten. Dat houdt in dat je alle berichten op de mailserver fysiek download zodat je in geval van een mailserver storing, nog kunt beschikken over die emails. Officieel laadt je nl met IMAP alleen de berichtenheaders; op het moment dat je op een bericht klikt, download je dat emailtje.
          Dat kan vertraging/wachttijd tot gevolg hebben. Daarom is caching een mooie oplossing (let op: caching is geen POP3).

          Hier ben ik ook aan begonnen. De mappen hebben ik gevonden. Alleen is dit 1 groot bestand. Dus voor alle 4 de mailadressen tezamen. In outlook 2007 waren de 4 mailadressen gekoppeld. Nu wil ik dat niet meer. Zou het dan wel lukken op deze manier?

          Reageer


          • #6
            Het is mij nog steeds niet gelukt maar dat ligt echt aan mij hoor....

            Nog even wat extra info.
            - Ik wil eigenlijk de mail binnen laten komen op de nieuwe laptop wat ook nog niet goed loopt.
            - De reeds binnengekomen mail op de oude laptop moet naar de nieuwe toe. Een probleem hierbij is dat op de oude laptop de mail van de 4 mailaccounts in 1 postvak 1 binnenkomen. Of ik dat toendertijd gekoppeld; geen idee of dat toen kon. Kan de mail misschien ontkoppeld worden? Dat maakt het al een stuk makkelijker..... Op de nieuwe laptop wil ik de mailboxen niet meer koppelen.
            - Ik heb nu een tweetal mailadressen waar een 1 achter staat. Deze zou ik graag weg hebben.

            Verder nog even wat foto's van de nieuwe laptop

            Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: image0.jpeg
Bekeken: 402
Grootte: 152,0 Kb
ID: 196964

            Hier zie je de bestanden staan in AppData. Iets klopt er nog niet omdat er 2 dezelfde grootte hebben...... Er staat bij twee dus ook een 1 achter waar de gewone bestanden zijn weet ik nu nog even niet.



            Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: image1.jpeg
Bekeken: 391
Grootte: 128,2 Kb
ID: 196968
            Hier heb ik de bestanden volgens de instructies van de video van drieprinter uitgevoerd. Omdat alle mailboxen in 1 postvak in binnen komen heb ik hier submapjes onder gemaakt en alle mail per account daar geparkeerd. Dat mapje heette dus Mail Marco. Wat je hier dus weer terug ziet!! De mail komt dus niet in Postvak In te staan wat wel de bedoeling is. Je ziet ook dat er ook mapjes bij gekomen zijn zoals draft junks sent trash... Dit was ook niet de bedoeling.

            Hier zie je ook dat bij de emailaccounts diverse links staan. Wat moet het zijn?

            Haal ik iets door elkaar met plaats waar reeds binnengekomen mail geparkeerd moet worden en waar nieuwe mail binnen moet komen?


            Ik ben nu echt het spoor bijster. Ik dacht dat dit het makkelijkste deel was van in gebruik nemen van de nieuwe laptop :-) Maar voor mij dus niet...
            Helemaal terug naar fabrieksinstellingen durf ik ook niet omdat ik alle documenten enz al heb overgezet. Ook staat er een office pakket al op wat maar 1x ingestalleerd kan worden.....

            Kan iemand mij weer op het spoor helpen?
            Waarschijnlijk is het nu een beetje een onduidelijk verhaal omdat zaken nu vlgs mij een beetje door elkaar aan het lopen zijn.....

            Mijn eerste vragen zijn eigenlijk:
            - Kan ik op de oude laptop de mailboxen voor splitsen naar ieder zijn eigen Postvak In
            - Hoe krijg ik de gegevensbestanden weg bij het postvak [email protected] op de tweede foto van mijn eerste bericht
            - Hoe krijg ik weer goed dat er geen meerdere accounts komen van de mailadressen dus gewoon [email protected] en niet [email protected](1)


            Bijgevoegde bestanden

            Reageer


            • #7
              Ik denk dat het verstandig is om met beide laptops naar een computerwinkel te gaan en het door hun te laten uitvoeren.

              Het overzetten van mail is een precies en nauwgezet werkje.

              Alternatief is dat jezelf de oude mail naar de juiste map sleept, kost veel tijd maar misschien kan het niet anders.

              PST bestanden zoals : [email protected] (1) kun je weghalen door op het zwarte kruisje verwijderen te klikken.

              Maar weet wel wat je doet want het kan de verkeerde zijn.
              Bijgevoegde bestanden
              Laatst bewerkt door driepinter; 7 Jul 2021, 18:57.

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X