Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spamfilter

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spamfilter

    k word al dagen lang bestookt met spamberichten betreffende Norton antivirus. Voor de duidelijkheid het komt niet van Norton zelf. Van vrienden gehoord dat ik niet de enige ben. Zelfs het spamfilter van Zeelandnet kan deze niet tegenhouden. Wat kan ik doen?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door boomweide Bekijk bericht
    k word al dagen lang bestookt met spamberichten betreffende Norton antivirus. Voor de duidelijkheid het komt niet van Norton zelf. Van vrienden gehoord dat ik niet de enige ben. Zelfs het spamfilter van Zeelandnet kan deze niet tegenhouden. Wat kan ik doen?
    Welke Email-client gebruik je? Je wachtwoord regelmatig veranderen kan ook geen kwaad. Je kunt dat in ''mijn Delta'' zelf regelen doen.

    Nooit zulke mails openen direct in de prullenbak en leegmaken, althans zo doe ik dat als ik zoiets krijg.

    Ik gebruik zelf thunderbird en heb weinig tot geen spam.

    Reageer


    • #3
      Voor de echte Kundige PC liefhebbers, Voordat u .uw antwoord geeft
      Vraag eerst of deze Gebruiker Kennis van zaken Heeft
      Witte lijsten en dergelijke ,dat is voor de echte kenner, en je doet dit en doet dan dat
      Je wordt al horendol als je het nog maar moet lezen ,als niet kenner van deze zaken
      Ik vind dat dit een zaak van Delta is
      Ik heb het ook al zo vaak aan gekaart, De mails van Ziggo komen ook nog elke keer binnen
      Bedankt voor het begrip

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
        Voor de echte Kundige PC liefhebbers, Voordat u .uw antwoord geeft
        Vraag eerst of deze Gebruiker Kennis van zaken Heeft
        Witte lijsten en dergelijke ,dat is voor de echte kenner, en je doet dit en doet dan dat
        Je wordt al horendol als je het nog maar moet lezen ,als niet kenner van deze zaken
        Ik vind dat dit een zaak van Delta is
        Ik heb het ook al zo vaak aan gekaart, De mails van Ziggo komen ook nog elke keer binnen
        Bedankt voor het begrip
        Als ik vlak bij je zou wonen kwam ik in mijn rolstoel naar je toe ,ik meen het.
        Laatst bewerkt door Guest01; 8 Feb 2021, 14:10.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
          Voor de echte Kundige PC liefhebbers, Voordat u .uw antwoord geeft
          Vraag eerst of deze Gebruiker Kennis van zaken Heeft
          Witte lijsten en dergelijke ,dat is voor de echte kenner, en je doet dit en doet dan dat
          Je wordt al horendol als je het nog maar moet lezen ,als niet kenner van deze zaken
          Ik vind dat dit een zaak van Delta is
          Ik heb het ook al zo vaak aan gekaart, De mails van Ziggo komen ook nog elke keer binnen
          Bedankt voor het begrip
          Kun jij op dat spamfilter niet de spam quarantine zien en alles wat dat filter heeft tegengehouden?

          Het staat in die linker kolom in het donkerblauw.

          Reageer


          • #6
            Natuurlijk open ik deze berichten niet en gaan regelrecht in de prullenbak. De bewuste spamberichten komen 'gewoon' in de Inbox. Ook het spamfilter van Spamfighter.com houdt het niet altijd tegen. Ik zet ze als het kan op de zwarte lijst van Spamfilter. Alleen zijn het steeds weer andere domeinnamen. Om gek van te worden. Kan ik ergens in het spamfilter aangeven dat wanneer er in de tekst van de email het woord "Norton" staat, dat deze email dan meteen op de zwarte lijst komt?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door boomweide Bekijk bericht
              Natuurlijk open ik deze berichten niet en gaan regelrecht in de prullenbak. De bewuste spamberichten komen 'gewoon' in de Inbox. Ook het spamfilter van Spamfighter.com houdt het niet altijd tegen. Ik zet ze als het kan op de zwarte lijst van Spamfilter. Alleen zijn het steeds weer andere domeinnamen. Om gek van te worden. Kan ik ergens in het spamfilter aangeven dat wanneer er in de tekst van de email het woord "Norton" staat, dat deze email dan meteen op de zwarte lijst komt?
              Je moet het onderwerp blacklisten, niet de afzender want dat adres zit verstopt in de mail-sender.

              Ik heb het nu over het spamfilter van zeelandnet. Spamfighter.com is iets anders.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                Je moet het onderwerp blacklisten, niet de afzender want dat adres zit verstopt in de mail-sender.

                Ik heb het nu over het spamfilter van zeelandnet. Spamfighter.com is iets anders.
                De zwarte lijst van het Delta spamfilter werkt alleen met afzenders (dus domeinen).

                boomweide

                Wellicht dat je nog wel wat kunt goochelen met berichtregels in outlook.

                https://support.microsoft.com/nl-nl/...7-a50704d66c59
                Laatst bewerkt door driepinter; 9 Feb 2021, 07:54.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                  De zwarte lijst van het Delta spamfilter werkt alleen met afzenders (dus domeinen).

                  Wellicht dat je nog wel wat kunt googelen met berichtregels in outlook.

                  https://support.microsoft.com/nl-nl/...7-a50704d66c59
                  Ik heb mijn zaakjes wel voor elkaar, je moet die mens boomweide bijstaan, en niet mij.

                  Ik weet wel hoe het werkt en probeer die mens te helpen.

                  Ik krijg iedere week van delta dit binnen.

                  Met een spamfilter voorkomt u dat u ongewenste e-mail ontvangt. Bij DELTA vinden we veilig internetverkeer erg belangrijk. We hebben voor u een automatisch spamfilter rapport geactiveerd. Dit rapport wordt wekelijks verstuurd en laat zien welke e-mail als spam bestempeld en achtergehouden is.

                  Dan zet ik het onderwerp op blacklist sender want er is geen andere optie. En het werkt.

                  Ik heb geen outlook ik gebruik thunderbird en dat heeft al een markeer als ongewenst functie en ook dat werkt schijnbaar goed.
                  Laatst bewerkt door Guest01; 8 Feb 2021, 18:58.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Waarheid
                    Wat is de relatie van zeelandnet en het FvD.
                    Kun je dit bericht verhuizen naar de Huiskamer? Heeft niets met het topic te maken...
                    Dank.

                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                      Je moet het onderwerp blacklisten, niet de afzender want dat adres zit verstopt in de mail-sender.
                      Het blokkeren van email op basis van het onderwerp van een email maakt geen eind aan het ontvangen van SPAM. Het is dan ook geen blokkeren maar verhuizen naar een spamfolder op het moment dat dit soort emails binnenkomt (je hebt het dan dus al ontvangen, dat bij anti-spam maatregel niet het geval is). SPAM werkt nooit met vaste onderwerpen van berichten. De ene keer is het Norton en dat andere keer gaat het over rolstoelen.

                      Blacklisting is daarentegen gebaseerd op het blokkeren van ip adressen. Daarbij wordt jouw email op het moment dat het wordt aangeboden bij je serviceprovider al in quarantaine gezet. Je krijg het dus ook niet in je INBOX.
                      Zie de eerdere forumtopics waar Blacklisting helder is uitgelegd.
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 8 Feb 2021, 20:21.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        Zo werkt blacklisting dus niet... Zie eerdere topics waar dit helder is uitgelegd.
                        Ik heb mijn zaakjes wel voor elkaar, je moet die mens boomweide bijstaan, en niet mij.

                        Ik weet wel hoe het werkt en probeer die mens te helpen.

                        Ik krijg iedere week van delta dit binnen.

                        Met een spamfilter voorkomt u dat u ongewenste e-mail ontvangt. Bij DELTA vinden we veilig internetverkeer erg belangrijk. We hebben voor u een automatisch spamfilter
                        rapport geactiveerd. Dit rapport wordt wekelijks verstuurd en laat zien welke e-mail als
                        spam bestempeld en achtergehouden is.

                        Dan zet ik het onderwerp op blacklist sender want er is geen andere optie. En het werkt.

                        Ik heb geen outlook ik gebruik thunderbird en dat heeft al een markeer als ongewenst functie en ook dat werkt prima.

                        Ik ga zo naar de Jumbo.
                        Laatst bewerkt door Guest01; 8 Feb 2021, 20:28.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                          Ik heb mijn zaakjes wel voor elkaar, je moet die mens boomweide bijstaan, en niet mij.
                          Goed dat je je zaakjes voor elkaar hebt. Lees gewoon even wat ik schrijf in plaats van dat je je voelt aangevallen of tekort gedaan. Je betrekt jezelf en anderen veel te persoonlijk bij je reacties. Heeft geen zin, want zoals je schrijft, we zijn hier om elkaar te helpen (en dan met de nadruk op 'elkaar'. Snappie?

                          Btw: 'die mens' boomweide is een forumlid zoals wij allen - beetje respect is hier wel op zijn plaats.
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 9 Feb 2021, 01:55.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                            Goed dat je je zaakjes voor elkaar hebt. Lees gewoon even wat ik schrijf in plaats van dat je je voelt aangevallen of tekort gedaan. Je betrekt jezelf en anderen veel te persoonlijk bij je reacties. Heeft geen zin, want zoals je schrijft, we zijn hier om elkaar te helpen (en dan met de nadruk op 'elkaar'. Snappie?

                            Btw: 'die mens' boomweide is een forumlid zoals wij allen - beetje respect is hier wel op zijn plaats.
                            Die mens bedoel ik goed, het kan een man of vrouw wezen dan hoort dat zo.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                              Als ik vlak bij je zou wonen kwam ik in mijn rolstoel naar je toe ,ik meen het.
                              Vind ik heel erg netjes van u ,om dat aan te bieden
                              Groet Koekeroe .Geniet van de dag

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X