Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spamfilter

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • AliciaLloyd
    antwoordde
    Unfortunately there's not a ton you can do. For some "spam", you may be able to unsubscribe, but the true spam you won't have that option. Stay vigilante in marking stuff as spam before deleting it, that way Hotmail will be better at filtering it for you. I've heard of people having their email forwarded to Gmail, then reforwarded back, Gmail has an excellent filter.
    AliciaLloyd in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door anbrobra Bekijk bericht

    Om even terug te komen op de topic starter.
    Dit probleem heb ik dus ook. Om gek van te worden!
    Zoals ik hier terug lees, zou het handig zijn dat op onderwerp ook kan filteren bij ZeelandNet maar blijkbaar kan dat dus niet.
    Ik heb in de header gekeken en het return path geeft alleen aan <> en dat pakt het spamfilter niet.
    Er zijn nog een paar mails die met <> binnen komen door het spamfilter heen.
    Zelfs gelijk laten verplaatsen naar ongewenste mail kan niet.

    Het zou echt fijn zijn dat iemand hier een oplossing voor weet, behalve ander spamfilter ofzo.
    Ik raad u aan om thunderbird te installeren, deze heeft zelf de functie om ongewenste mail te markeren en onthoud dit dan ook.

    https://www.thunderbird.net/nl/
    Guest01 in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • anbrobra
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door boomweide Bekijk bericht
    k word al dagen lang bestookt met spamberichten betreffende Norton antivirus. Voor de duidelijkheid het komt niet van Norton zelf. Van vrienden gehoord dat ik niet de enige ben. Zelfs het spamfilter van Zeelandnet kan deze niet tegenhouden. Wat kan ik doen?
    Om even terug te komen op de topic starter.
    Dit probleem heb ik dus ook. Om gek van te worden!
    Zoals ik hier terug lees, zou het handig zijn dat op onderwerp ook kan filteren bij ZeelandNet maar blijkbaar kan dat dus niet.
    Ik heb in de header gekeken en het return path geeft alleen aan <> en dat pakt het spamfilter niet.
    Er zijn nog een paar mails die met <> binnen komen door het spamfilter heen.
    Zelfs gelijk laten verplaatsen naar ongewenste mail kan niet.

    Het zou echt fijn zijn dat iemand hier een oplossing voor weet, behalve ander spamfilter ofzo.
    anbrobra in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Als je Bitlocker of FileVault gebruikt wel, de rest is helaas schijnveiligheid.
    Ik gebruik onderstaande schijven, voor het overschrijven gebruik ik Macrium Reflect de betaalde versie.

    https://www.bol.com/nl/p/samsung-ext...lshare_pdp_www

    Hoe bedoel je schijnveiligheid?
    Guest01 in E-mail
    Laatst bewerkt door Guest01; 12 Feb 2021, 15:43.

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
    Deze zijn allemaal beveiligd met wachtwoorden.
    Als je Bitlocker of FileVault gebruikt wel, de rest is helaas schijnveiligheid.
    Webkabouter in E-mail
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 Feb 2021, 11:27.

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Het understatement van 2021
    Bedenk goed dat (gratis) cloud-oplossingen ook niet echt veilig zijn zijn als het gaat om jurisdictie betreffende je abonnement. Je weet namelijk nooit waar die data wordt opgeslagen (men noemt het niet voor niets 'Cloud' omdat de fysieke datalocatie van een account totaal niet transparant is). En dat is dan weer belangrijk omdat elk land zijn eigen wetgeving heeft met betrekking tot privacy en de naleving daarvan. Er vinden dagelijks invallen plaats bij datacenters waarbij 'een' overheid inzage in emailaccounts beveelt. En daarbij is de US echt niet de enige...
    Persoonlijk gebruik ik geen gratis opslag, ik zet al mijn backup op aparte externe schijven. Deze zijn allemaal beveiligd met wachtwoorden.

    Safety first zullen we maar zeggen.
    Guest01 in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Iedere Windows 10 gebruiker heeft wel een Outlook.com account en Apple gebruikers een iCloud account welke beiden ook gratis zijn
    Het understatement van 2021
    Bedenk goed dat (gratis) cloud-oplossingen ook niet echt veilig zijn zijn als het gaat om jurisdictie betreffende je abonnement. Je weet namelijk nooit waar die data wordt opgeslagen (men noemt het niet voor niets 'Cloud' omdat de fysieke datalocatie van een account totaal niet transparant is). En dat is dan weer belangrijk omdat elk land zijn eigen wetgeving heeft met betrekking tot privacy en de naleving daarvan. Er vinden dagelijks invallen plaats bij datacenters waarbij 'een' overheid inzage in emailaccounts beveelt. En daarbij is de US echt niet de enige...
    Webkabouter in E-mail
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 11 Feb 2021, 16:39.

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Iedere Windows 10 gebruiker heeft wel een Outlook.com account en Apple gebruikers een iCloud account
    welke beiden ook gratis zijn
    driepinter in E-mail
    Laatst bewerkt door driepinter; 11 Feb 2021, 16:18.

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Elke gratis service staat er om bekend dat je iets moet terugdoen/opofferen in ruil voor het gebruik daarvan (Sinterklaas bestaat niet). Dat geldt voor Gmail maar zeker voor het bijbehorende Google account. Houd er dus altijd rekening mee dat als je in Gmail je zaakjes voor elkaar denkt te hebben, je Google account altijd 'meekijkt' en informatie mbt je Gmail activiteiten doorsluist naar Google zelf.

    Ikzelf ben van mening dat je ver weg moet blijven van Gmail/Google services als je je privacy belangrijker vindt dan 'gratis' services.
    Helemaal mee eens.
    Guest01 in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Elke gratis service staat er om bekend dat je iets moet terugdoen/opofferen in ruil voor het gebruik daarvan (Sinterklaas bestaat niet). Dat geldt voor Gmail maar zeker voor het bijbehorende Google account. Houd er dus altijd rekening mee dat als je in Gmail je zaakjes voor elkaar denkt te hebben, je Google account altijd 'meekijkt' en informatie mbt je Gmail activiteiten doorsluist naar Google zelf.

    Ikzelf ben van mening dat je ver weg moet blijven van Gmail/Google services als je je privacy belangrijker vindt dan 'gratis' services.
    Webkabouter in E-mail
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 11 Feb 2021, 12:07.

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door boomweide Bekijk bericht
    Alleen zijn het steeds weer andere domeinnamen.
    Het zijn (in de meeste gevallen) niet de domeinnamen die je moet blocken maar de mailserver waarvan die email afkomstig is. Zo werkt een anti-spam server (zoals die van Zeelandnet).
    Voor ons als gebruikers leer je de anti-spam server waar de spam vandaan komt door het bericht te uploaden. De server checkt dan eerst de header van het bericht en haalt daar de blacklistinggegevens uit en blokkeert dmv een logisch algoritme (puntenstelsel) vervolgens de/alle email die van die server afkomstig is.
    Webkabouter in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

    Dat is helemaal niet nodig want je kunt die privacy net zo instellen als je zelf wilt.

    https://safety.google/privacy/privacy-controls/

    Standaard staat alles inderdaad open dat is waar, dus je moet wel zelf wat doen.
    Helaas weten de meeste gebruikers dit niet en geeft Google geen waarschuwing of advies omtrent e.e.a.

    De gemiddelde gebruiker is al blij dat het werkt.
    Guest01 in E-mail
    Laatst bewerkt door Guest01; 11 Feb 2021, 09:52.

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Dat is helemaal niet nodig want je kunt die privacy net zo instellen als je zelf wilt.

    https://safety.google/privacy/privacy-controls/

    Standaard staat alles inderdaad open dat is waar, dus je moet wel zelf wat doen.
    driepinter in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht

    Klopt behalve zeggen ongewenst en blokkeren kan je weinig hoor. Momenteel laat zeelandnet weer veel door helaas. Had er zonet ook weer 12.
    Mijn advies ga over op een gmailadres en gebruik je zeelandnet.nl adres voor de pulp en elke keer als je ergens inlogt voor een instantie verander je emailadres in een gmail adres.
    Want bij gmail krijg je geen spam. Die hebben hun zaakjes wel op orde.
    Zeelandnet.nl laat maar.
    Guest01 in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Guest01
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht

    Klopt behalve zeggen ongewenst en blokkeren kan je weinig hoor. Momenteel laat zeelandnet weer veel door helaas. Had er zonet ook weer 12.
    Mijn advies ga over op een gmailadres en gebruik je zeelandnet.nl adres voor de pulp en elke keer als je ergens inlogt voor een instantie verander je emailadres in een gmail adres.
    Want bij gmail krijg je geen spam. Die hebben hun zaakjes wel op orde.
    Zeelandnet.nl laat maar.
    Ik raad u thunderbird aan, die heeft zelf een markeer als ongewenst functie. En dat werkt naar behoren.

    Dat spamfilter van zeelandnet houdt meer tegen dan dat je binnenkrijgt. Als je je er een beetje in verdiept kom je er wel uit.

    Gmail is wel handig op een Android-telefoon.
    Guest01 in E-mail

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X