Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

mailaccount instellen op ios

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • mailaccount instellen op ios

    Bij instellen nieuw delta mail account op macbook (el capitan) mislukt controle op accountnaam en wachtwoord. Deze gegevens kan ik wel gebruiken om in te loggen in webmail.
    Gekozen voor IMAP en in- en uitgaande server ingesteld op mail.zeelandnet.nl.

    Mis ik iets in de instellingen?

    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding account om 12.00.31.png
Bekeken: 2486
Grootte: 204,1 Kb
ID: 188014
    Bijgevoegde bestanden

  • #2
    Maak je gebruik van een @zeelandnet.nl of een @delta.nl e-mailadres?

    Reageer


    • #3
      MBR El Capitan is in 2018 uit support gegaan. Dat is niet veilig meer op internet te gebruiken. Ik raad je aan om te upgraden naar een veiliger versie van macOS en het dan nog eens te proberen.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Kennie-L

        Volgens Apple kan je het voor oudere computers nog gebruiken en het is daarom nog steeds te downloaden. https://support.apple.com/en-gb/HT206886 Er zijn div. beveiligings updates geweest.
        Geweest ja, twee jaar geleden. Net als Windows 7 is het nu niet veilig meer te gebruiken als je ermee op internet wil.
        Daarnaast loop je de kans dat nieuwere beveiligingsprotocollen gewoon niet werken omdat TLS-ondersteuning echt heel slecht is. TLS 1.2 gaat waarschijnlijk niet werken met Apple Mail. Als je echt heel erg graag wil, en niet wil upgraden, kun je Thunderbird gebruiken.
        Er zijn ook manieren om hogere macOS-versies te installeren, ook al wil Apple liever dat je een nieuw apparaat koopt. Op het forum van macrumors.com vind je daar meer info over. Met bijvoorbeeld Mojave Patcher kun je Mojave installeren op apparaten die dat technisch gezien wel kunnen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
          Net als Windows 7 is het nu niet veilig meer te gebruiken als je ermee op internet wil.
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 22 Oct 2020, 14:05.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
            Er zijn ook manieren om hogere macOS-versies te installeren, ook al wil Apple liever dat je een nieuw apparaat koopt. Op het forum van macrumors.com vind je daar meer info over.
            Tip van deze dag: Niet aan te raden - blijf gewoon bij je (oude) OS en ga desnoods over op Linux.

            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Kennie-L
              Allemaal heel interessant maar nauwelijks antwoord op de oorspronkelijke vraag, "ik krijg mijn account niet ingesteld."
              Even los van het OS verhaal heb ik ditzelfde probleem drie/vier weken geleden al gemeld en mij werd toen ook dezelfde vraag door Edwinb gesteld. Heb er sindsdien helaas niets meer over vernomen...

              Een probleem komt overigens nooit vanzelf goed, ook niet met een draaiend wieltje. Het werkt of het werkt niet
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 22 Oct 2020, 19:04.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Kennie-L
                Allemaal heel interessant maar nauwelijks antwoord op de oorspronkelijke vraag, "ik krijg mijn account niet ingesteld."
                Download Thunderbird en stel daarin je account in.

                Reageer


                • #9
                  Deze server instellingen werken bij mij zonder draaiende strandbal.
                  Zonder enige kennis van zaken en niet wetenschappelijk onderbouwd...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Kennie-L

                    Ho ho, het was niet mijn vraag, ik heb geen enkel probleem met mijn vier mac's, ik neem aan dat je het tegen MBR hebt.
                    Het was niet jouw vraag, maar je bemoeit je er wel graag mee?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door YoYoYo Bekijk bericht
                      Deze server instellingen werken bij mij zonder draaiende strandbal.
                      Wellicht tijd voor een kleine update mbt je SMTP instelling (wellicht ook voor Zeelandnet/Delta):
                      Poort 465587.
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 23 Oct 2020, 23:09.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Kennie-L
                        Ho ho, het was niet mijn vraag, ik heb geen enkel probleem met mijn vier mac's
                        Wat doe je met vier Mac's?

                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          Many email clients were also designed in this time to only work with implicit SSL/TLS on port 465. This made it very difficult to remove port 465 as an option for customers, even though it was officially revoked.
                          En daarom gaat 465 ook niet veranderen bij zeelandnet.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Kennie-L

                            Heel veel geld verdienen, overigens best wel een brutale vraag.
                            Wel een eerlijk antwoord

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Kennie-L
                              Heel veel geld verdienen, overigens best wel een brutale vraag.
                              Haha, het kan echt nog veel verder uit de hand lopen hoor - vragen staat vrij, ook in dit forum.
                              Laatst bewerkt door Webkabouter; 24 Oct 2020, 18:21.
                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X