Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nieuwe Zeelandnet en DELTA webmail

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Webkabouter Je hebt voor de Delta webmail een andere login dan 'Mijn Delta'. Mogelijk zit daar de verwarring?

Reageer

driepinter Zijn na uitloggen en opnieuw inloggen op de webmail de contactpersonen weer te zien Driepinter?

Reageer

Nee ze worden niet getoond in de mobiele weergave maar wel in de web weergave op een pc.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
          @edsults De link naar de spamfilter is weer terug.
          Super
          Jeroen, dank je.

Reageer

driepinter Al met een andere mobiele browser geprobeerd? En gaat het toevoegen van een contactpersoon via de mobiele weergave wel goed?

Reageer

Mogelijk zit daar de verwarring?
              Dat dacht ik eerst ook. MyDelta gebruikersnaam met het correcte ww werkt niet bij webmail.
              Als ik op onze MyDelta _pagina_ inlog met dezelfde gegevens, kom ik wel op onze accountpagina.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Dus met de gebruikersnaam (het delta e-mailadres minus @delta) en het daarbij horende wachtwoord kun je niet inloggen op de delta webmail?
                Het e-mailadres is sinds kort actief?

Reageer

Dag Adrie,

Wat voor bestanden bedoel je?
                  Je hebt e-mails in verschillende mappen gezet en daar bewaard?

Reageer

Het e-mailadres is sinds kort actief?
                    Neu, een jaar of 10..

Reageer

Adrie Mol De mappen die je zelf maakt staan in alfabetische volgorde. Deze gebruik je naast de standaard mappen.

? Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: mappen.jpg
Bekeken: 1965
Grootte: 11,3 Kb
ID: 187241

Je berichten kun je op onderstaande manier rangschikken.

Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Screenshot_13.jpg
Bekeken: 2006
Grootte: 28,5 Kb
ID: 187242

Hoe en op welke manier je je 'bestanden' hebt bewaard is me niet helemaal duidelijk.

Reageer

Webkabouter Ik vrees dat ik je niet helemaal kan volgen...
                        In 't kort.

Je Zeelandnet e-mail lees je via de Zeelandnet webmail. https://webmail.zeelandnet.nl/
                        Je Delta e-mail lees je via de Delta webmail. https://webmail.delta.nl/

Je e-mailadressen beheer je via je 'Mijn Delta'. Hiervoor gebruik je je 'Mijn Delta' login, die alleen gebruikt kan worden om in te loggen op 'Mijn Delta'.
                        De login voor 'Mijn Delta' kun je niet gebruiken om in te loggen op de webmail.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Adrie Mol
                          Conceptbestanden. Meer dan 15.000 bestanden dit is echter een schatting!!!
                          Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar volgens mij is dit is een gevalletje 'oneigenlijk gebruik van email(server)'. Er is een wezenlijk verschil tussen een mailserver (email met bijlagen) en een dataserver (documenten) :-)
                          Conceptbestanden zijn de emails (met attachments) die je parkeert onder je mailaccount om ze later nog eens te kunnen gebruiken. Dat concept is al jaren achterhaald en absoluut niet veilig; stel dat iemand je IMAP mailboxen leeghaalt met POP3 dan ben je alsnog alles kwijt.

Vergeet in onderstaande link 'Kleos' even. Het gaat even om de procedure @ https://support-wolterskluwer.force....language=nl_NL

Omdat email niet is ontworpen om bestanden te versturen, maar men dit idee gaandeweg de historie voor het gemak maar aan het loslaten is (opslag = nog steeds cashen), zou je van je email de bijlages naar de cloud (oppassen) of NAS kunnen verhuizen (lokaal dus veilig). Beter nog is het handmatig backuppen van je database (Outlook email bestaat lokaal uit een database; Thunderbird heeft daar een aparte folder voor).

Oorspronkelijk gepost door Adrie Mol
                          ... dus heb ik later vanaf 2018 van de meeste bestanden ook scans gemaakt en op mijn Smartphone op een SD-kaartje (64GB) opgeslagen in de winkel kan ik dan zoeken en zien wat ik thuis al heb staan.
                          Ik kan je het beste een NAS aanraden waar je je bestanden (emails zijn ook bestanden) op bewaart (al dan niet ecrypted). Een dergelijke NAS is van buiten ook goed te benaderen (met goede beveilingssoftware), ook met je smart phone.

Al met al wordt deze thread redelijk chaotisch (drie topic door elkaar).
                          Wellicht kan Adrie Mol even een nieuw topic aanmaken kan kunnen we daar op inhak(k)en?
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 22 Sep 2020, 20:37.

Reageer

Dag Adrie Mol, Windows 10 heeft een ingebouwd backup programma, dat ook de e-mail opslaat.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht

Jeroen zeelandnet is nog steeds Roundcube; delta kom ik niet in (logingegevens worden geweigerd
                              Kun je hier even naar laten kijken? Dank.
                              Beste Webkabouter, net alles eens gecheckt, op al mijn apparaten (4) werkt de nieuwe zeelandnet webmai versie, is iets anders maar wel overzichtelijker .
                              Laatst bewerkt door Guest01; 22 Sep 2020, 07:17.

Reageer

driepinter Al met een andere mobiele browser geprobeerd? En gaat het toevoegen van een contactpersoon via de mobiele weergave wel goed?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X