Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spam

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
      Waarop baseer je dat?
      Dat baseer ik op mijn ervaring als systeembeheerder met Spam Experts in de afgelopen 12 jaar.

      Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
      GMail's Spamfilter haalt WEL de troep eruit die het SpamFilter van Delta Fiber vrolijk doorlaat.
      Spam Experts bestaat uit een twee-ledige configuratie: je hebt de server (bedrijfs)instellingen van de mailprovider en er zijn de instellingen van elke gebruiker afzonderlijk. Ik heb echt de indruk dat er bij Zeelandnet toch wat problemen zijn/waren. Anders zou zo'n spam flood nooit kunnen ontstaan (tenzij er ergens een update over het hoofd is gezien).

      Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
      Erger nog, je betaalt er indirect voor in je abonnement.
      Het abonnement waarvoor je betaalt bevat _alle_ kosten + iets meer (inkomsten zijn nooit gelijk aan de uitgaven). Dat je daar bij Gmail ogenschijnlijk niet voor betaalt is dankzij het feit dat Google weer hele andere zaken uit jouw email haalt en daar op jaarbasis goud aan verdient.

      Btw: deze discussie heeft eigenlijk niet zoveel zin omdat er altijd externe factoren meespelen waar wij als abonnee niet van op de hoogte zijn. Daarnaast is er altijd nog het surfgedrag van het lijdend voorwerp dat een rol meespeelt in het spamverhaal.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 Oct 2020, 13:42.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
        Velzen666 Graag verneem ik via de e-mail je klantnummer en met welk e-mailadres je de problemen ervaart. Je mag de e-mail richten aan [email protected]
        Gedaan.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht



          Spam Experts bestaat uit een twee-ledige configuratie: je hebt de server (bedrijfs)instellingen van de mailprovider en er zijn de instellingen van elke gebruiker afzonderlijk. Ik heb echt de indruk dat er bij Zeelandnet toch wat problemen zijn/waren. Anders zou zo'n spam flood nooit kunnen ontstaan (tenzij er ergens een update over het hoofd is gezien).
          Dan spreek je zelf toch mooi tegen en heeft deze discussie wel degelijk zin.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
            Dan spreek je zelf toch mooi tegen en heeft deze discussie wel degelijk zin.
            Volgens mij (daar werd ook om gevraagd) is dat het is wat kort door de bocht is om meteen te roepen dat er anti-spam oplossingen beter zouden zijn als degene waar wij momenteel mee te maken hebben. Spam Experts (SE) is een hele goede keuze, zoniet de beste voor het platform waar Zeelandnet/Delta mee werkt. Dat geldt volgens mij voor webhosts, ASP's, ISP's, SMB's en bedrijven.

            En natuurlijk speelt geld altijd een rol, daar heb je volkomen gelijk in. Maar of je voor meer geld ook meer krijgt, betwijfel ik in dit geval ten zeerste. Die mening ben ik toegedaan op basis van mijn ervaring met SE en Barracuda. T'is even niet anders...
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 Oct 2020, 22:44.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door pbolsman Bekijk bericht
              Hoe komt dit?
              Hoe is het nu met de hoeveelheid spam die je binnenkrijgt?

              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X