Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

IP-adres bij blacklist Spamhaus

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • IP-adres bij blacklist Spamhaus

    Ik heb een klant (ik help hem met zijn website) die geen mail kan versturen vanaf zijn PC thuis omdat zijn IP-adres binnen een range valt die bij Spamhaus op de zwarte lijst staat: https://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL016135. Hij krijgt alles terug met de melding: "Serverfout: 554 5.7.1 Service unavailable; Client host [62.238.XXX.XXX] blocked using zen.spamhaus.org; https://www.spamhaus.org/query/ip/62.238.XXX.XXX".

    De melding daar is: "62.238.XXX.XXX/23 is listed on the Policy Block List (PBL)" en "This IP address range has been identified by Spamhaus as not meeting our policy for IP addresses permitted to deliver unauthenticated 'direct-to-mx' email to PBL users."

    Heeft hij zitten spammen of...? Hij weet in ieder geval van niks Iemand een idee om dit op te lossen? Een reset van zijn IP-adres aanvragen?
    Laatst bewerkt door MatthijsL; 12 Mar 2020, 10:22. Reden: De nog niet afgeblokte IPadressen alsnog afgeblokt

  • #2
    Ik kan zo op het IP adres, die ik ondertussen even afgeblokt heb, geen blokkade terugvinden. Kan je een e-mail sturen met de gegevens van de betreffende klant naar [email protected]? Dan ga ik hier verder naar kijken
    A prudent question is one-half of wisdom

    Reageer


    • #3
      oneismore Jouw klant mag niet zelf voor SMTP-server spelen. Hij moet zijn mail afleveren aan de mailserver van ZeelandNet. Die stuurt het dan verder het net op.
      Dit heet ook wel 'smarthost'.

      Rechtstreeks mails versturen is voor eindklanten niet toegestaan, vandaar dat Spamhaus die melding geeft.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
        oneismore Jouw klant mag niet zelf voor SMTP-server spelen. Hij moet zijn mail afleveren aan de mailserver van ZeelandNet. Die stuurt het dan verder het net op.
        Dit heet ook wel 'smarthost'.

        Rechtstreeks mails versturen is voor eindklanten niet toegestaan, vandaar dat Spamhaus die melding geeft.
        Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Hij ontkent alleen dat hij dat doet. Het is dat ik niet ter plekke ben anders had ik ff gekeken of en wat hij aan het uitspoken is

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
          Ik kan zo op het IP adres, die ik ondertussen even afgeblokt heb, geen blokkade terugvinden. Kan je een e-mail sturen met de gegevens van de betreffende klant naar [email protected]? Dan ga ik hier verder naar kijken
          Bedankt (ook voor het afblokken - dat was niet netjes van me)! Ik zal zijn gegevens mailen.

          Reageer


          • #6
            Bedankt voor de update. Wij wachten de e-mail even af.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door oneismore Bekijk bericht

              Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Hij ontkent alleen dat hij dat doet. Het is dat ik niet ter plekke ben anders had ik ff gekeken of en wat hij aan het uitspoken is
              The Spamhaus PBL is a DNSBL database of end-user IP address ranges which should not be delivering unauthenticated SMTP email to any Internet mail server

              Ontkennen heeft geen zin in dit geval en DELTA zal de klant niet verder kunnen helpen lijkt me. Authenticated afleveren bij mail.zeelandnet.nl zou het moeten oplossen.
              En misschien krijgt hij niet 'alles' terug, bijvoorbeeld mailen naar zeelandnet.nl zal wel goed gaan?

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X