Ik heb een klant (ik help hem met zijn website) die geen mail kan versturen vanaf zijn PC thuis omdat zijn IP-adres binnen een range valt die bij Spamhaus op de zwarte lijst staat: https://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL016135. Hij krijgt alles terug met de melding: "Serverfout: 554 5.7.1 Service unavailable; Client host [62.238.XXX.XXX] blocked using zen.spamhaus.org; https://www.spamhaus.org/query/ip/62.238.XXX.XXX".
De melding daar is: "62.238.XXX.XXX/23 is listed on the Policy Block List (PBL)" en "This IP address range has been identified by Spamhaus as not meeting our policy for IP addresses permitted to deliver unauthenticated 'direct-to-mx' email to PBL users."
Heeft hij zitten spammen of...? Hij weet in ieder geval van niks
Iemand een idee om dit op te lossen? Een reset van zijn IP-adres aanvragen?
De melding daar is: "62.238.XXX.XXX/23 is listed on the Policy Block List (PBL)" en "This IP address range has been identified by Spamhaus as not meeting our policy for IP addresses permitted to deliver unauthenticated 'direct-to-mx' email to PBL users."
Heeft hij zitten spammen of...? Hij weet in ieder geval van niks

Reageer