Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen uitgaande email mogelijk via SMTP ??

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Komen de berichten nu in de spam, of niet?
    GoeRoe, Nee hoor, is goed nu na 1 keer whitelisten in Thunderbird. En bij SPF staat Pass.

    Het interesseert me niet (want ik ga geen Delta Webmail gebruiken), maar is het normaal dat een gloednieuw email adres (mijn juist aangemaakt Delta adres) door ontvangers inmiddellijk als spam wordt geregistreerd ? ... Overigens kan dit ook aan het wat dit betreft wazige Thunderbird liggen.
    Mogmaals, ik ben OK, maar wel bedankt weer !

    [quote]Om het af te maken zorg je dat je ook SPF records hebt aangemaakt, zodat geverifieerd wordt dat jouw mailserver bij jouw domein hoort.[quote]

    Zoiets herinner ik me wel ja, bij het uitgeven van nieuwe 145. IP adressen een jaar of 5 geleden. En ik vrees dat waar dit bij Windows Live Mail werkte, dit bij Thunderbird niet meer wil. Althans, sindsdien moet ik de truc van KPNMail gebruiken ipv het rechtstreekse 145 adres.

    Nog wat anders en OffTopic : het gebruiken van een KPN server in deze kan je nog in ernstige problemen brengen, namelijk als je door het "Abuse" team wordt opgepikt (zag ik in dit forum ook ergens voorbij komen). Het is denkelijk wel aardig terecht (je loopt ongemerkt te spammen), maar je kan evengoed helemaal niets meer (en oplossen is daarmee dood-moeilijk).
    Hopelijk heeft Delta geen Abuse team.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door PeterSt Bekijk bericht

      Het interesseert me niet (want ik ga geen Delta Webmail gebruiken), maar is het normaal dat een gloednieuw email adres (mijn juist aangemaakt Delta adres) door ontvangers inmiddellijk als spam wordt geregistreerd ? ... Overigens kan dit ook aan het wat dit betreft wazige Thunderbird liggen.
      Thunderbird is prima, ik gebruik het al vele jaren. Maar als de combinatie van afzender-domein en gebruikte SMTP-server niet overeenkomt, is de kans dat het als spam wordt aangemerkt heel groot. Of het e-mailadres oud of nieuw is maakt niet uit.

      Wel is het relatief nieuw dat delta.nl door klanten wordt gebruikt. Je zou de e-mail header kunnen kijken of alles wel klopt (in het TXT record van spf.delta.nl staat een hele serie IP-adressen, ik zie daar smtp.delta.nl nog niet bij staan). Ik hoorde van een andere glasvezelklant toevallig vandaag ook dat er problemen waren, met het automatisch doorsturen van e-mail bijvoorbeeld, dat kwam niet aan bij een Google-adres.

      Oorspronkelijk gepost door PeterSt Bekijk bericht

      Nog wat anders en OffTopic : het gebruiken van een KPN server in deze kan je nog in ernstige problemen brengen, namelijk als je door het "Abuse" team wordt opgepikt (zag ik in dit forum ook ergens voorbij komen). Het is denkelijk wel aardig terecht (je loopt ongemerkt te spammen), maar je kan evengoed helemaal niets meer (en oplossen is daarmee dood-moeilijk).
      Hopelijk heeft Delta geen Abuse team.
      Dat heeft DELTA wel, en ook een aantal automatische processen die ervoor zorgen dat je in quarantaine wordt geplaatst. Hoe (en of) dit op glasvezel werkt weet ik niet, want ZeelandNet is wat dat betreft toch iets anders dan DELTA.
      Het gebruik van een KPN-server op zich zou niet voor problemen moeten zorgen als je je maar aan 'de regels' houdt. Bulk-hoeveelheden mail versturen valt daar waarschijnlijk buiten

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X