Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Gespamd door het spamfilter

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    die link en de info daarachter is natuurlijk prima.
    maar d'r staat niet expliciet hoe je die rapportage kan uitzetten.

    alhoewel, je lijkt erop dat je een rapport moet aanmaken en naar jezelf versturen en daarna jezelf afmelden.
    als het moeilijk kan, waarom zou je het dan makkelijk doen

    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding 2020-02-02 om 12.00.38.jpg
Bekeken: 397
Grootte: 67,1 Kb
ID: 180385
    Laatst bewerkt door fred44nl; 2 Feb 2020, 13:01.

    Reageer


    • #32
      Ja Fred, was het maar zo makkelijk/moeilijk. Het afmelden via de link in de email helpt in het geheel niet. Sindsdien weer 15 mails binnen vandaag met de melding dat er geen spam is tegengehouden.
      De pagina om het spamfilter in te stellen blinkt uit door slecht ontwerp. Ten eerste is een deel zomaar in het Engels(vergeten te vertalen?), daarnaast zijn de instelmogelijkheden legio maar daar snapt de gemiddelde gebruiker niets van en zit daar niet op te wachten. Om geen rapport te willen ontvangen kan je dat alleen op een heel onlogische manier instellen (heb ik ergens gevonden op dit forum). Met de basisinstelling filtert hij er niets uit. Gmail gelukkig wel (ik laat deel doorsturen).

      Het spamfilter is dus een spammer.
      Wordt zeelandnet niet gehackt op dit moment? Ik kreeg deze week zelfs op 1dag 8 spams op een emailadres wat geheim is en nog niet wordt gebruikt.

      opvallend dat en vanuit zeelandnet niet gereageerd wordt.

      Reageer


      • #33
        Hier dus afmelden :
        Laatst bewerkt door driepinter; 2 Feb 2020, 18:31.

        Reageer


        • #34
          vanmorgen na veel gedoe afgemeld voor het nieuwe genieuse spamfilter maar inmiddels weer 5 nieuwe reportage ontvangen van delta...ik wordt hier moe van deze spamfilter dit is pas echt SPAM Delta!!!

          Reageer


          • #35
            Ik snap de problemen niet echt.
            Nog nooit iets veranderd aan de spam(waarschuwings-)berichten, behalve een paar betrouwbare mails doorgelaten.
            Ik krijg hooguit 1x per dag een melding.
            In mijn geval dus niets aan de hand.

            (Windows 10)
            [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

            Reageer


            • #36
              Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
              Ik snap de problemen niet echt.

              (Windows 10)
              Het 'probleem' is dat Delta/Zeelandnet mensen ongevraagd een spamfilter opdringt, dat niet uit te schakelen is. Vervolgens is het op zo'n brakke manier geimplementeerd dat mensen overspoeld worden met spam (de nutteloze rapportage van het spamfilter). In plaats van het uit te schakelen tot het fatsoenlijk werkt wordt het nu 'onderzocht'.

              Reageer


              • #37
                De rapportjes zijn van die typische admin "dingetjes", waar de gewone email gebruiker niet op zit te wachten. Beter om de rapportage volledig uit te zetten en
                op de achtergrond laten werken. Zeelandnet kan hier zijn statistische gegevens zelf uithalen en het spamfilter trainen.

                Reageer


                • #38
                  En we zijn live bij de PZC!

                  Reageer


                  • #39
                    Ik krijg ook meerdere spammails per dag.
                    De eerste keer heb ik het afgemeld.
                    Daarna krijg ik bij het opnieuw afmelden de mededeling dat ik al ben afgemeld. (Gelukkig in het engels - Spreek nederlands met mij)
                    en nog steeds ontvang ik de spammails meerdere malen per dag.

                    Reageer


                    • #40
                      zetten we alle rapportagemails uit

                      Reageer


                      • #41
                        Die klachten over het spamfilter zijn er al een tijdje....werd wel eens tijd dat die serieus genomen werden!!
                        Misschien kan dan ook dat hele spamfilter eens grondig worden aangepakt, wat betreft alles vertalen naar het Nederlands en niet de helft in het Engels laten staan!
                        Ik ben benieuwd of het allemaal voor de jaarwisseling nog gaat lukken...

                        Reageer


                        • #42
                          Ik heb de mail simpelweg een aantal aangeklikt als SPAM in het filter van Gmail en klaar, weg zijn ze!

                          Reageer


                          • #43
                            Ik klik op de link om me af te melden. Klaar. Dat had pzc ook kunnen schrijven, maar dan is het natuurlijk niet meer zo spannend.

                            Reageer


                            • #44
                              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                              Ik klik op de link om me af te melden. Klaar. Dat had pzc ook kunnen schrijven, maar dan is het natuurlijk niet meer zo spannend.
                              Dat werkte niet bij iedereen (het afmelden wel, maar de mail bleef komen). Ook in de instellingen van het spamfilter stond nergens een rapportage-functie ingeschakeld.
                              Gelukkig heeft ZeelandNet het nu zelf gestopt.

                              Zeg ZeelandNet-mensen, zullen we via het forum communiceren in plaats van via de pers? Caroline de informatievoorziening is te veel teruggelopen het afgelopen jaar.

                              Reageer


                              • #45
                                Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                                Zeg ZeelandNet-mensen, zullen we via het forum communiceren in plaats van via de pers? Caroline de informatievoorziening is te veel teruggelopen het afgelopen jaar.
                                Treurig he? Ik denk overigens niet dat Caroline nog veel op het forum doet. Ook belachelijk dat ze niet even konden melden dat het forum kapot was. Amateurisme van de bovenste plank.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X