Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Email versturen vanuit Zeelandnet verbinding thuis lukt niet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Email versturen vanuit Zeelandnet verbinding thuis lukt niet

    Thuis 3 apparaten aanwezig.
    - Een nieuwe desktop met Kaspersky Internet Security en Superantispyware geinstalleerd.
    - Een Samsung tablet (teruggezet naar fabrieksinstellingen)
    - Iphone

    Mail van Zeelandnet staat ingesteld op alle apparaten. Via de mailapp op de iPhone en Samsung Tablet en Emclient op de desktop is het niet mogelijk om mail te verzenden. Met webmail op de desktop en tablet is het wel mogelijk om mail te verzenden. Op iPhone niet getest vanwege klein scherm.

    Op alle apparaten is het mogelijk om mail te ontvangen maar niet verzenden.

    - Via 4G is het op de iPhone wel mogelijk om mail te verzenden.
    - Door gebruik te maken van openbare wifi is het mogelijk om mail te verzenden.
    - Desktop niet getest. Te omslachtig om het extern te testen.

    Dat duid er op dat de instellingen op de apparaten in orde zijn.

    Op de desktop geeft Emclient de volgende foutmelding:
    Fout opgetreden.
    Kan het bericht (E-mailgeadresseerde is niet geaccepteerd door de server.) niet verzenden.

    Foutmelding op de iPhone is:
    E-mail versturen mislukt
    Het adres van een van de ontvangers is geweigerd door de server. Het bericht is in 'Uitgaand geplaatst.

    Zodra wifi op de iPhone wordt uitgeschakeld en gebruik wordt gemaakt van 4G, worden de mails die eerder niet verstuurd konden worden en in Uitgaand zijn geplaatst alsnog verzonden.

    Contact met de helpdesk mag niet baten.

    Kan het zijn dat Zeelandnet het ipadres of macadres van de modem blokkeert? Als dat zo is wat is de juiste procedure om de blokkade ongedaan te krijgen.
    Als dat niet zo is wat is de procedure om Zeelandnet een onderzoek te laten starten naar de ware aard van het probleem?

  • #2

    Reageer


    • #3
      Als je e-mail verstuurt, moet je de server gebruiken die hoort bij de afzender van de berichten. Oftewel: gebruik je een ZeelandNet e-mailadres, gebruik dan de SMTP server van ZeelandNet. Dan zorg je ervoor dat het bericht niet zo snel als spam wordt gemarkeerd.

      Om misbruik te voorkomen, moet je bij het versturen van berichten (net als bij het ophalen) een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. De instellingen voor het versturen van e-mail via ZeelandNet kun je op de hulppagina's terugvinden. Kijk ook eens hier vanaf stap 10.

      Reageer


      • #4
        dank u wel voor de reacties.

        Even voor de duidelijkheid. Ik heb een abonnement bij Zeelandnet. En het versturen betreft de mailbox van Zeelandnet.
        Versturen van extern lukt het dus wel. De smtp server en gebruikersinstellingen zijn correct. want vanaf extern kan ik wel mail verzenden.
        Thuis met de verbinding van Zeelandnet.waarvan ik verwacht dat het zou werken werkt het dus niet.
        Daarom verwacht ik dat intern bij zeelandnet de uitgaande mail geblokkeerd wordt.
        Laatst bewerkt door Weststrate; 30 Jan 2020, 13:14.

        Reageer


        • #5
          Wat staat er ingesteld bij de smtp server?
          Kan je mij een e-mail sturen met je klantgegevens en een link naar dit bericht. Je mag de e-mail richten aan [email protected] . Ik kijk dit dan even verder voor je na.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X