Thuis 3 apparaten aanwezig.
- Een nieuwe desktop met Kaspersky Internet Security en Superantispyware geinstalleerd.
- Een Samsung tablet (teruggezet naar fabrieksinstellingen)
- Iphone
Mail van Zeelandnet staat ingesteld op alle apparaten. Via de mailapp op de iPhone en Samsung Tablet en Emclient op de desktop is het niet mogelijk om mail te verzenden. Met webmail op de desktop en tablet is het wel mogelijk om mail te verzenden. Op iPhone niet getest vanwege klein scherm.
Op alle apparaten is het mogelijk om mail te ontvangen maar niet verzenden.
- Via 4G is het op de iPhone wel mogelijk om mail te verzenden.
- Door gebruik te maken van openbare wifi is het mogelijk om mail te verzenden.
- Desktop niet getest. Te omslachtig om het extern te testen.
Dat duid er op dat de instellingen op de apparaten in orde zijn.
Op de desktop geeft Emclient de volgende foutmelding:
Fout opgetreden.
Kan het bericht (E-mailgeadresseerde is niet geaccepteerd door de server.) niet verzenden.
Foutmelding op de iPhone is:
E-mail versturen mislukt
Het adres van een van de ontvangers is geweigerd door de server. Het bericht is in 'Uitgaand geplaatst.
Zodra wifi op de iPhone wordt uitgeschakeld en gebruik wordt gemaakt van 4G, worden de mails die eerder niet verstuurd konden worden en in Uitgaand zijn geplaatst alsnog verzonden.
Contact met de helpdesk mag niet baten.
Kan het zijn dat Zeelandnet het ipadres of macadres van de modem blokkeert? Als dat zo is wat is de juiste procedure om de blokkade ongedaan te krijgen.
Als dat niet zo is wat is de procedure om Zeelandnet een onderzoek te laten starten naar de ware aard van het probleem?
- Een nieuwe desktop met Kaspersky Internet Security en Superantispyware geinstalleerd.
- Een Samsung tablet (teruggezet naar fabrieksinstellingen)
- Iphone
Mail van Zeelandnet staat ingesteld op alle apparaten. Via de mailapp op de iPhone en Samsung Tablet en Emclient op de desktop is het niet mogelijk om mail te verzenden. Met webmail op de desktop en tablet is het wel mogelijk om mail te verzenden. Op iPhone niet getest vanwege klein scherm.
Op alle apparaten is het mogelijk om mail te ontvangen maar niet verzenden.
- Via 4G is het op de iPhone wel mogelijk om mail te verzenden.
- Door gebruik te maken van openbare wifi is het mogelijk om mail te verzenden.
- Desktop niet getest. Te omslachtig om het extern te testen.
Dat duid er op dat de instellingen op de apparaten in orde zijn.
Op de desktop geeft Emclient de volgende foutmelding:
Fout opgetreden.
Kan het bericht (E-mailgeadresseerde is niet geaccepteerd door de server.) niet verzenden.
Foutmelding op de iPhone is:
E-mail versturen mislukt
Het adres van een van de ontvangers is geweigerd door de server. Het bericht is in 'Uitgaand geplaatst.
Zodra wifi op de iPhone wordt uitgeschakeld en gebruik wordt gemaakt van 4G, worden de mails die eerder niet verstuurd konden worden en in Uitgaand zijn geplaatst alsnog verzonden.
Contact met de helpdesk mag niet baten.
Kan het zijn dat Zeelandnet het ipadres of macadres van de modem blokkeert? Als dat zo is wat is de juiste procedure om de blokkade ongedaan te krijgen.
Als dat niet zo is wat is de procedure om Zeelandnet een onderzoek te laten starten naar de ware aard van het probleem?
Reageer