Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Email Outlook 365 verzendt niet via non-zeelandnet netwerk

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Email Outlook 365 verzendt niet via non-zeelandnet netwerk

    Ik heb een paar e-mail adressen die prima werken in Outlook 365 als ik via mijn vaste verbinding verzend, maar niet werken via bijv een hotspot of een ander netwerk buiten zeeland. De instellingen heb ik gechecked via zeelandnet leidraad en probleemoplosser. De instellingen zijn goed en ook de optie met "Outgoing server requires authentication" staat aan met als 2e optie "Use same settings as my incoming server". (ik heb de andere setting "Log on using user name and password" ook geprobeerd, maar geen succes)
    Ik heb de wachtwoorden van deze adressen ge-reset via "mijn delta" waar bleek dat er intussen andere regels zijn voor de wachtwoorden vwb cijfers, leestekens, etc. Evengoed blijft het verzend probleem bestaan.
    Verder heb ik in windows eventuele gecachte credentials weggegooid via de credential manager en ook de accounts meerdere keren opnieuw ingesteld alsook Outlook opnieuw geinstalleerd. Ik heb ook Mozilla geinstalleerd en via Mozilla en vanaf een "vreemd" netwerk mail verstuurd en dit werkt wel zonder probleem.

    Wat kan ik nog meer doen om Outlook werkend te krijgen?

  • #2
    Welk domeinnaam hebben die email adressen?
    Via Mozilla versturen - je bedoelt Thunderbird?
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Welke foutmelding krijg je bij het gebruik van de Outlook client?

      Reageer


      • #4
        Op het ogenblik dat je vanaf een ander netwerk in Outlook opereert, zal je de uitgaande server moeten veranderen in de uitgaande mail van die provider.
        Stel je zit in het netwerk van Ziggo en wil je email versturen via Outlook, dan zal je de SMTP server van Ziggo moeten gebruiken.
        Je kunt wel via webmail van Zeelandnet versturen, maar met Outlook loop je daarin vast.
        Je email ontvangen gaat wel, omdat je deze via de server van Zeelandnet ontvangt.
        Zou je het bericht willen versturen zodat je het straks in je Outlook ook hebt willen staan vul dan je CC in met je eigen emailadres.
        Als je een G-Mail account aan zou maken levert dat weer geen problemen op.

        Reageer


        • #5
          Beide adressen zijn @zeelandnet.nl adressen en ik bedoelde eigenlijk Thunderbird inderdaad. Het vreemde is dat ik geen foutmelding krijg. Outlook blijft alleen vragen om mijn wachtwoord te geven ookal heb ik dat al ingevoerd (spelling is ook echt zeker weten correct). Dit lijkt een soort eindeloze loop. Het instellen van een andere server lijkt ook niet de oplossing, omdat ik vanaf mijn telefoon (Android) wel gewoon via een "vreemd" netwerk mijn mail kan versturen zonder andere instellingen te hoeven doen. Als ik mijn telefoon instel als hotspot kan ik vanaf mijn laptop via mijn telefoonprovider geen mail versturen en vanaf mijn telefoon wel. Beide mail programma's (op telefoon en Outlook op de laptop) hebben exact dezelfde instellingen en ik gebruik dan hetzelfde "vreemde" netwerk.
          Het lijkt de combinatie Outlook en Zeelandnet waar iets niet lekker wil werken en met name bij het inloggen op de uitgaande (SMTP) server.
          Laatst bewerkt door JvNop; 5 Jul 2019, 19:42.

          Reageer


          • #6
            Welke instellingen gebruik je precies?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door JvNop Bekijk bericht
              Het instellen van een andere server lijkt ook niet de oplossing, omdat ik vanaf mijn telefoon (Android) wel gewoon via een "vreemd" netwerk mijn mail kan versturen zonder andere instellingen te hoeven doen.
              Welke mailprogramma gebruik je op die telefoon?

              Oorspronkelijk gepost door JvNop Bekijk bericht
              Beide mail programma's (op telefoon en Outlook op de laptop) hebben exact dezelfde instellingen en ik gebruik dan hetzelfde "vreemde" netwerk.
              Het lijkt de combinatie Outlook en Zeelandnet waar iets niet lekker wil werken en met name bij het inloggen op de uitgaande (SMTP) server.
              Zit toch echt in de setup van je Outlook. Check even de poortnummers en het protocol. Wellicht dat Zeelandnet daar iets specifieker in is.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Beste JvNop,

                Even een uitleg waarmee je misschien overweg kan en duidelijk uitgelegd wordt door https://www.hanekamp.eu/meerdere-smt...ers-in-outlook en hoe en waarom met externe servers. Meerdere SMTP-servers voor verzenden vanuit Outlook?

                Voor een effectief e-mail proces is alternatief 4 de keuze.
                Korte omschrijving van de oplossing.
                1. Maak nu een snelkoppeling aan in de taakbalk of in het start menu en verwijder de standaard outlook snelkoppeling. In de eigenschappen van de snelkoppeling kan de naam en het icoon worden aangepast om te starten outlook daarmee locatie onderscheidend te maken.
                Afhankelijk van de locatie kan nu Outlook worden gestart met de locatie specifieke snelkoppeling. Hierdoor wordt op de achtergrond de juiste instelling gedaan, waardoor zonder extra handelingen vanaf elke locatie vanuit hetzelfde e-mail account mail verzonden kan worden.
                Worden e-mails opeens niet meer verstuurd terwijl het wel al maanden en jaren gewoon heeft gewerkt? Dan is zeer waarschijnlijk het IP-adres van de SMTP-server gewijzigd. Doe een ping naar de SMTP-server en controleer of het IP-adres overeenkomt met het IP-adres in het hosts-bestand. Kopieer vervolgens het juiste hosts bestand naar het bureaublad, verander het IP-adres en verplaats het bestand weer naar %WinDir%\system32\drivers\etc.

                Nogmaals blijft het baggeren met de kraan open.

                Wat je telefoon betreft, kan die wel via je eigen provider versturen. Dat brengt namelijk datakosten met zich mee. Daar ben je tenslotte met je eigen provider verbonden.

                Succes, Ben

                Reageer


                • #9
                  JvNop We zijn nu al een aantal dagjes verder, is het gelukt met de suggestie van antwoord?

                  Wat ik je verder nog als advies kan geven is dat je eens kijkt je anti-virus programma of andere beveiliging software op je computer, deze kan soms ook wel eens problemen opleveren met email programma's

                  Vooral omdat je aangeeft dat het inloggen op de server niet lukt zonder foutmelding en hij blijft vragen om wachtwoord maar inloggen en versturen via de webmail wel werkt, dit zijn namelijk dezelfde inlog gegevens.

                  Laatste advies wat je altijd nog kan doen zijn je email account's op outlook verwijderen en dan vanaf stap 1 opnieuw beginnen, maar dan wel de waarschuwing vooraf, maak een back-up van je email, of kijk dat alle email's wat je wenst te behouden in de webmail nog aanwezig zijn anders ben je ze straks kwijt en dat willen we niet hebben

                  Reageer


                  • #10
                    Beste antwoord en LexA. Bedankt voor jullie antwoorden en adviezen. De anti-virus software had ik idd ook al bekeken maar vergeten te vermelden in mijn probleemomschrijving en het opnieuw instellen van accounts lost ook niks op. Het verhaal van antwoord zal ik eens gaan proberen al begrijp ik er op het eerste gezicht niet veel van. ik lees het nog wel eens een paar keer door en zal kijken waar ik tegenaan loop.

                    Er zijn echter wel een paar zaken die mij verbazen:
                    Waarom heeft niemand anders hier last van? Ik ben zeker niet de enige die Outlook gebruikt via Zeelandnet.

                    Verder verbaast het me ook dat vanuit het beleid van Zeelandnet niet via een vreemd netwerk mail verstuurd mag worden ivm mogelijke ongewenste mail via hun netwerk, terwijl voor de meer ervaren gebruikers er gewoon een work-around te vinden is om alsnog via Zeelandnet ongewenste mail te versturen. De onervaren gebruiker wordt echter met dit beleid het bos in gestuurd; dit lijkt mij toch de omgekeerde wereld. Zeelandnet bied ook spamfilters aan voor de e-mail. Misschien moeten ze die toepassen op uitgaande mail via een vreemd netwerk ipv de deur helemaal dicht te gooien

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door JvNop Bekijk bericht
                      Verder verbaast het me ook dat vanuit het beleid van Zeelandnet niet via een vreemd netwerk mail verstuurd mag worden
                      dat is niet vanwege het beleid van Zeelandnet.
                      email verzenden via email-servers van een andere provider heet relaying.
                      alle internetproviders hebben onderling afgesproken om dit niet meer toe te laten.

                      Reageer


                      • #12
                        De webmail het beste van allemaal in combinatie met zeelandnet (webmail.zeelandnet.nl). Dus mail versturen werkt dan van bijna elk netwerk.
                        Dan verder 5 gegevens die goed moeten staan in mail programma's.
                        Filmpjes : https://www.delta.nl/service/internet/instellen-email (en verdere info)

                        Mocht dit niet werken, even een computer winkel of lokale computer persoon erbij halen en even laten instellen.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door JvNop Bekijk bericht
                          Beste antwoord en LexA. Bedankt voor jullie antwoorden en adviezen. De anti-virus software had ik idd ook al bekeken maar vergeten te vermelden in mijn probleemomschrijving en het opnieuw instellen van accounts lost ook niks op. Het verhaal van antwoord zal ik eens gaan proberen al begrijp ik er op het eerste gezicht niet veel van. ik lees het nog wel eens een paar keer door en zal kijken waar ik tegenaan loop.

                          Er zijn echter wel een paar zaken die mij verbazen:
                          Waarom heeft niemand anders hier last van? Ik ben zeker niet de enige die Outlook gebruikt via Zeelandnet.

                          Verder verbaast het me ook dat vanuit het beleid van Zeelandnet niet via een vreemd netwerk mail verstuurd mag worden ivm mogelijke ongewenste mail via hun netwerk, terwijl voor de meer ervaren gebruikers er gewoon een work-around te vinden is om alsnog via Zeelandnet ongewenste mail te versturen. De onervaren gebruiker wordt echter met dit beleid het bos in gestuurd; dit lijkt mij toch de omgekeerde wereld. Zeelandnet bied ook spamfilters aan voor de e-mail. Misschien moeten ze die toepassen op uitgaande mail via een vreemd netwerk ipv de deur helemaal dicht te gooien
                          bedankt voor je reactie , jammer om te horen dat het probleem nog steeds aanwezig is, helaas ben ik op met mijn adviezen.

                          Ja je hebt gelijk dat een ervaren gebruikers een work-around kunnen vinden maar dat is in alle situatie's zo.
                          Wel kan ik zeggen doordat deze beslissing genomen is er op 1 dag meer als 5 miljoen Spam berichten tegengehouden werd met versturen.
                          Over jou suggestie om de spamfilter toe te passen op een vreemd netwerk is makkelijker gezegd dan gedaan, helaas is dat niet altijd mogelijk want dan moet de andere partij ook mee willen werken en moet de software ook samen werken.




                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X