Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kan geen mail verzenden wegens serverfout 560

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

    STREAM


  • JeeBee
    begon een topic Kan geen mail verzenden wegens serverfout 560
    Kan geen mail verzenden wegens serverfout 560
    Een oud-collega van mij (de man is bijna 80), kan al wekenlang geen email verzenden en is nu ten einde raad. Hij kan wel email ontvangen.
    De helpdesk van ZeelandNet geeft aan hier niks aan te kunnen doen, en dat vind ik heel vreemd. Wat is er aan de hand?
    Bij het verzenden van mail kwam ineens de melding in beeld:
    Serverfout 560: Client host rejected: u (of uw machine) verstuurt of relayt ongewenste reclame-email (spam). Dit is niet toegestaan. Bel 0118-225500 om weer toegang tot de mailserver te krijgen.
    Volgens ZeelandNet lag de oorzaak in het gebruik van Windows Live Mail, dat wordt niet meer ondersteund en geeft foutmeldingen.
    Ik heb vervolgens Mozilla Thunderbird geïnstalleerd. Ook heb ik uitgebreid gescand op virussen en malware.
    Helaas geeft Thunderbird bij het verzenden van mail dezelfde serverfout 560.
    Gek genoeg werkt verzenden via webmail wel zonder problemen. ZeelandNet zegt dat "als verzenden via webmail wel werkt, de fout bij de pc van de klant ligt".
    Dat vind ik nogal arrogant van ZeelandNet. De klant krijgt een melding dat hij ZeelandNet moet bellen om weer toegang te krijgen tot de mailserver, maar wordt vervolgens met een kluitje in het riet gestuurd.
    Mijn collega heeft vervolgens maar de leverancier van zijn laptop ingeschakeld voor ondersteuning. Die heeft een andere (betaalde) virusscanner geïnstalleerd. Weer uitgebreid gescand (geen virussen). Vervolgens Thunderbird verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en de mailservers opnieuw ingesteld. Resultaat: bij het verzenden weer de Serverfout 560. De leverancier geeft aan dat de laptop in orde is en de mailservers goed staan ingesteld. Hij kan echt niks meer aan de laptop optimaliseren.
    Conclusie: ik denk dat ZeelandNet toch eens moet kijken naar het email-account en de blokkade moet opheffen.
    Mijn vraag is: Herkent iemand dit probleem en weet hoe dit op te lossen is?
    JeeBee in E-mail

  • Edwinb
    antwoordde
    Goed te horen dat alles weer werkt
    Edwinb in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Marcel
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
    Marcel Bedankt voor de update. Ik wacht je e-mail even af en pak dit zo snel mogelijk verder voor je op.
    Bedankt EdwinB voor je hulp.. alles werkt weer naar behoren bij mijn oude vriend ! top..!
    Marcel in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Edwinb
    antwoordde
    Marcel Bedankt voor de update. Ik wacht je e-mail even af en pak dit zo snel mogelijk verder voor je op.
    Edwinb in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Marcel
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht

    Beste Marcel, Heb je voor mij de klantgegevens en het e-mailadres waarmee de problemen worden ervaren. Ook verneem ik graag de instellingen die zijn opgegeven voor de uitgaande server. Je mag de e-mail richten aan forumbeheer@zeelandnet.nl Dan kijk ik dit even voor je na.

    Meer informatie over het instellen van een e-mailclient kan je terugvinden via deze link.

    Sinds 10 januari 2017 wordt Windows Live Mail niet meer ondersteund door Microsoft. Overstappen naar een ander e-mailprogramma wordt daarom geadviseerd.
    Hoi Edwinb,
    sorry voor de late reactie en wel bedankt voor de snelle reactie. Bij mijn eerst volgend bezoek zal ik de nodige informatie aan je kunnen geven.
    gr. Marcel
    Marcel in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Edwinb
    antwoordde
    Goed te lezen dat het is opgelost.
    Edwinb in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Klummie
    antwoordde
    Hallo Erwin,

    inmiddels werkt alles eindelijk weer, ik heb niets gedaan. Zoals ik al aangaf had ik zelfs niets aan de instellingen gewijzigd en stond het dus allemaal zoals het moest staan.
    Anyway, het werkt weer, dus ik ben blij. Dank voor de aandacht.
    Klummie in E-mail
    Laatst bewerkt door Klummie; 16 May 2019, 10:26.

    Laat een reactie achter:


  • Edwinb
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Klummie Bekijk bericht

    Aan welk adres heb je dat verstuurd? Want ik heb niets gezien.
    Je hebt een prive bericht en een e-mail ontvangen.
    Edwinb in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Klummie
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Marcel Bekijk bericht
    Mag ik me aan sluiten aan deze rij ?

    Vandaag op bezoek geweest aan mijn oude vriend 85 jaar!! zelfde verhaal als eerste poster over het probleem serverfout 560.
    Ook hier gebeld met betreffende nummer welk niet update was … maar goed.
    Komt op neer dat het verhaal zeer bekent is en 1 op 1 is als JeeBee !
    Aan de telefoon ook het verhaal over windows live mail etc en maar gmail gebruiken of zo.
    Heb de ingebouwde mail w10 voor hem geactiveerd maar ook hier dezelfde foutmelding en vreemd genoeg zijn iPhone mail geeft ook geen reactie .

    Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

    Groet b.v.d
    Marcel
    Ik gebruik Outlook van Office. Heb ook Thunderbird geprobeerd, zelfde resultaat. Ik kan niets verzenden van alle Zeelandnetaccounts. Niemand hier in huis, van welke apparaat dan ook.
    Klummie in E-mail
    Laatst bewerkt door Klummie; 15 May 2019, 12:36.

    Laat een reactie achter:


  • Klummie
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht

    Kan je mij via de e-mail een update geven van de situatie en met welk e-mailadres je op dit moment de problemen ervaart? Je kan hiervoor de e-mail beantwoorden die ik aan je heb verzonden.
    Aan welk adres heb je dat verstuurd? Want ik heb niets gezien.

    Klummie in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Edwinb
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Marcel Bekijk bericht
    Mag ik me aan sluiten aan deze rij ?

    Vandaag op bezoek geweest aan mijn oude vriend 85 jaar!! zelfde verhaal als eerste poster over het probleem serverfout 560.
    Ook hier gebeld met betreffende nummer welk niet update was … maar goed.
    Komt op neer dat het verhaal zeer bekent is en 1 op 1 is als JeeBee !
    Aan de telefoon ook het verhaal over windows live mail etc en maar gmail gebruiken of zo.
    Heb de ingebouwde mail w10 voor hem geactiveerd maar ook hier dezelfde foutmelding en vreemd genoeg zijn iPhone mail geeft ook geen reactie .

    Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

    Groet b.v.d
    Marcel
    Beste Marcel, Heb je voor mij de klantgegevens en het e-mailadres waarmee de problemen worden ervaren. Ook verneem ik graag de instellingen die zijn opgegeven voor de uitgaande server. Je mag de e-mail richten aan forumbeheer@zeelandnet.nl Dan kijk ik dit even voor je na.

    Meer informatie over het instellen van een e-mailclient kan je terugvinden via deze link.

    Sinds 10 januari 2017 wordt Windows Live Mail niet meer ondersteund door Microsoft. Overstappen naar een ander e-mailprogramma wordt daarom geadviseerd.
    Edwinb in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Edwinb
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Klummie Bekijk bericht
    Edwinb

    Het probleem bestaat nog steeds. Moet ik dat nummer maar eens bellen?
    Kan je mij via de e-mail een update geven van de situatie en met welk e-mailadres je op dit moment de problemen ervaart? Je kan hiervoor de e-mail beantwoorden die ik aan je heb verzonden.
    Edwinb in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Marcel
    antwoordde
    Mag ik me aan sluiten aan deze rij ?

    Vandaag op bezoek geweest aan mijn oude vriend 85 jaar!! zelfde verhaal als eerste poster over het probleem serverfout 560.
    Ook hier gebeld met betreffende nummer welk niet update was … maar goed.
    Komt op neer dat het verhaal zeer bekent is en 1 op 1 is als JeeBee !
    Aan de telefoon ook het verhaal over windows live mail etc en maar gmail gebruiken of zo.
    Heb de ingebouwde mail w10 voor hem geactiveerd maar ook hier dezelfde foutmelding en vreemd genoeg zijn iPhone mail geeft ook geen reactie .

    Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

    Groet b.v.d
    Marcel
    Marcel in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Klummie
    antwoordde
    Edwinb

    Het probleem bestaat nog steeds. Moet ik dat nummer maar eens bellen?
    Klummie in E-mail

    Laat een reactie achter:


  • Edwinb
    antwoordde
    Klummie Is het probleem inmiddels opgelost of ervaar je nog problemen?
    Edwinb in E-mail

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X