Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spamfilter

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spamfilter

    Het blijkt dat sinds begin maart de contactformulieren van mijn website in de spambox van zeelandnet terecht komen. Heb al van alles geprobeerd maar de mail wordt nog steeds in de spambox geplaatst. Is het mogelijk om de spamfilter uit te schakelen.

  • #2
    Je kunt een bericht alsnog naar je eigen mailbox laten versturen. Klik aan de linkerkant op de regel van de gewenste mail op het pijltje. Je krijgt dan 3 opties:
    • Vrijgeven
      Als je het bericht eenmalig wilt doorzetten naar je eigen mailbox klik dan op vrijgeven.
    • Vrijgeven en trainen
      Als je het bericht altijd wilt laten doorzetten naar je eigen mailbox, klik dan op vrijgeven en trainen.
    • Verwijderen
      Als je het bericht wilt verwijderen, klik dan op verwijderen.


    Misschien heb je hier iets aan.

    Reageer


    • #3
      Dat zag ik ook in de handleiding alleen het pijltje wat ik zie kent alleen in whitelist plaatsen etc.

      Reageer


      • #4
        Alle mail van mijn website komt in deze spambox kan moeilijk elke keer eerst gaan kijken in de spambox of er mail is.

        Reageer


        • #5
          Malva, controleer eens of het ip-adres van de website gerechtigd is om mail te versturen met het afzenderadres van je formulier.
          Dit kun je in de 'headers' van het bericht terugvinden, bij de SPF-controle.

          Plak de header in dit formulier en bekijk of er alleen maar 'PASS' staat bovenin:
          https://toolbox.googleapps.com/apps/.../analyzeheader

          Als je bijvoorbeeld het e-mailadres van de bezoeker als afzender van het bericht gebruikt, is de kans dat het formulier in je spam terecht komt inderdaad bijna 100 procent.

          Reageer


          • #6
            Helaas GoeRoe er wordt altijd hetzelfde mailadres gebruikt. Dit probleem is pas na een paar maanden goed draaien opgetreden.
            Heb ook het adres nu in the whitelist geplaatst maar de mail wordt toch weer in de spammap geplaatst.
            Wil wel graag weten hoe dit opgelost kan worden. Op deze manier loop ik verhuur mis.

            Reageer


            • #7
              Ik probeer al sinds oktober om Delta ervan te overtuigen dat het spamfilter voor inkomende mail alleen toegepast mag worden voor gebruikers die hebben zelf hebben aangegeven dit te willen. Respect voor de rechten van de mens is tegenwoordig blijkbaar iets bijzonders.
              Het spamfilter dat sinds 2 mei vorig jaar wordt gebruikt is nog steeds niet gekoppeld aan de MijnDELTA-omgeving, dus langs die kant uitschakelen lukt ook niet.

              Mij is het tot nu toe meestal gewoon gelukt om mail uit de quarantaine vrij te geven zoals Edwinb voorstelt. Indien je alleen de opties whitelist en blacklist ziet, zijn er twee mogelijkheden:
              • De e-mail is direct verwijderd zonder deze in quarantaine te plaatsen. Waarschijnlijk ben je deze dus echt kwijt. Bijzonder jammer, ook omdat je aan de berichtkoppen van een e-mail in quarantaine kan zien waarom deze is geweigerd.
              • Het bericht is niet in quarantaine geplaatst, maar direct bezorgd. Maar dan zou je het al gezien moeten hebben.

              Zolang het spamfilter niet uitgeschakeld kan worden, raad ik aan om het e-mailadres dat je webformulier gebruikt als afzender in de instellingen van het spamfilter toe te voegen aan de Sender whitelist. Controleer ook of het niet per ongeluk op de Sender blacklist staat.

              Voor e-mails die wel in de quarantaine terechtkomen, en tot de volgende dag kunnen wachten, kan je een Protectie rapport instellen. Je ontvangt dan elke ochtend om 6 uur per e-mail een lijst van alle in quarantaine geplaatste berichten.

              Misschien is het mogelijk om aan de hand van de logbestanden van je website te achterhalen wat je allemaal kwijt bent? Delta zou aan de hand van de tijden en de afzender overigens misschien ook een oorzaak kunnen achterhalen.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Tjibbe Bekijk bericht
                Het spamfilter dat sinds 2 mei vorig jaar wordt gebruikt is nog steeds niet gekoppeld aan de MijnDELTA-omgeving, dus langs die kant uitschakelen lukt ook niet.
                Je bedoelt waarschijnlijk dan bij Premium (en hoger) klanten waarbij het spamfilter standaard in het abonnement zit.

                Ik heb Alles-in-1 instap en kan het spamfilter dus gewoon uitschakelen in Mijn Delta.
                Laatst bewerkt door driepinter; 19 Apr 2019, 08:55.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Ik heb Alles-in-1 instap en kan het spamfilter dus gewoon uitschakelen in Mijn Delta.
                  Betalen voor Spamfilter
                  Er zijn klanten die betalen voor het Spamfilter. Dit zijn de klanten die voor het oude spamfilter ook betaalde. Deze groep klanten krijgen als aanvullende functionaliteit, de archief functie. Dit moet u zien als een backup van de mailbox. Mochten e-mails in de thuis apparatuur verloren gaan zijn deze altijd terug te halen. Deze functionaliteit is niet beschikbaar voor niet betalende klanten. Het gaat dus niet specifiek over Instap abonnees die deze meerprijs betalen.

                  Filtering voor het gehele klantbestand
                  Wij hebben ervoor gekozen om filtering te integreren met onze e-mailservers. Dit betekent dat alle e-mail langs het filter gaat. Het filter filtert aan de hand van bekende vingerafdrukken van spame-mail(onder andere in: afzender, onderwerp, verzendende e-mailserver) en naar de technische informatie van de afzender en in de e-mail zelf om te bepalen of een e-mail spam is. Op deze manier bieden we een betere weerstand tegen spamverzenders en malwareverzenders en trachten wij onze klanten te beschermen. Het hebben van een spamfilter biedt uiteraard geen 100% garantie en het kan voorkomen dat er false positives voorkomen(correcte e-mails die als spam worden gezien). De reden van false positives is vaak de abstracte technische inrichting van de verzendende mailserver(s) of de (slechte) reputatie van de verzendende mailservers.

                  Reageer


                  • #10
                    Fraai, ik zal het eens uitschakelen en kijken of het inderdaad gewoon blijft werken.

                    Reageer


                    • #11
                      Het is nu 4 dagen verder en nog steeds komt de mail van mijn website in de spambox. Er is nog steeds geen oplossing aangedragen om dit te voorkomen. Dit betekent voor mij inkomensverlies omdat ik niet adequaat kan reageren op een aanvraag voor mijn zomerhuis. Waar kan ik terecht bij Zeelandnet om dit probleem op te lossen.

                      Reageer


                      • #12
                        Er zijn vele manieren om spam vrij te geven maar het makkelijkst kan misschien nog wel uit Delta beveiligingsrapport zelf.

                        De onderstaande tabel bevat in quarantine geplaatste berichten van van dinsdag April 16 2019 tot dinsdag April 23 2019. Gebruik een van de 'Vrijgeven' links om het bericht alsnog af te leveren. Als u zeker weet dat het bericht geen spam is, gebruik dan "Vrijgeven en Train" om aan te geven dat er een fout is gemaakt in het filterproces en het systeem hierop moet worden aangepast. Als u berichten van een specifieke afzender altijd wil ontvangen, gebruikt u 'Whitelist afzender en vrijgeven'.
                        Bijgevoegde bestanden
                        Laatst bewerkt door driepinter; 23 Apr 2019, 08:34.

                        Reageer


                        • #13
                          Dat is leuk gezegd maar waar haal ik die tabel vandaan. En wat betreft whitelist de afzender staat in de whitelist en de berichten komen nog steeds in de spammap. Mijn vraag was ook waar bij Zeelandnet kan ik ondersteuning krijgen. Wat betreft klantenservice hebben ze nog een lange weg te gaan blijkbaar.

                          Reageer


                          • #14
                            Dan zul je de functie Protectie rapport moeten inschakelen op :

                            https://spamfilter.zeelandnet.nl/



                            Voeg een ontvanger toe

                            Aan adres : gebruiker (uw ZeelandNet gebruikersnaam)

                            versturen aan: (uw volledige ZeelandNet e-mail adres)

                            Frequentie : Dagelijks

                            Voeg extra spamtabel toe : vinkje aan


                            Klik op : Inschakelen






                            Bijgevoegde bestanden
                            Laatst bewerkt door driepinter; 24 Apr 2019, 08:09.

                            Reageer


                            • #15
                              Dit is dus waarschijnlijk het probleem in mijn Dashboard staat geen periodiek gebruikersrapport

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X