Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spam voorkomen

Samenvouwen
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spam voorkomen

    Beste klant,

    Op dit moment kan het zo zijn dat er meer spam mails worden ontvangen dan normaal. Dit is te voorkomen of te verhelpen door gebruik te maken van ons Spamfilter. Je kunt ons Spamfilter benaderen via deze link: https://spamfilter.zeelandnet.nl/.

    Door ons Spamfilter zodanig te trainen, gaat deze diverse spam mails automatisch herkennen en zal de spam afnemen. Spam verandert immers mee en neemt vaak nieuwe vormen aan. Door onderstaande stappen te volgen, voorkom je dat dezelfde mails opnieuw binnen komen.

    1. Ga naar: https://spamfilter.zeelandnet.nl/
    2. Log in met je Spamfilter gegevens.
    -> Indien je nog geen Spamfilter hebt, dien je eerst te kiezen voor 'Haal inloglink op'. Nadat je je e-mailadres hebt ingevoerd en kiest voor 'indienen', ontvang je een link in je mailbox om deze te activeren. Nu hoef je alleen nog maar een wachtwoord in te stellen en kun je gebruik maken van het Spamfilter!
    3. Klik op 'Protection' en kies daarna voor Spam Quarantine.
    4. In de map Spam quarantaine vind je een overzicht van alle berichten die zijn opgevangen. Met de zoek functie kun je nog specifieke berichten zoeken.

    Je kunt een bericht alsnog naar je eigen mailbox laten versturen. Klik aan de linkerkant op de regel van de gewenste mail op het pijltje. Je krijgt dan 3 opties:
    • Vrijgeven
      Als je het bericht eenmalig wilt doorzetten naar je eigen mailbox klik dan op vrijgeven.
    • Vrijgeven en trainen
      Als je het bericht altijd wilt laten doorzetten naar je eigen mailbox, klik dan op vrijgeven en trainen.
    • Verwijderen
      Als je het bericht wilt verwijderen, klik dan op verwijderen.
    Onderstaande afbeelding is daarnaast een voorbeeld voor hoe deze omgeving eruit ziet.

    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: spamfilter.png Bekeken: 1 Grootte: 114,4 Kb ID: 172880

    Mocht je nog vragen hebben over de werking van het Spamfilter, stel deze dan gerust in dit topic. Ook kun je op deze pagina nog meer informatie vinden over het instellen van andere bijbehorende functies: https://www.delta.nl/service/interne...lter/instellen
    Laatst bewerkt door Joost; 11 Mar 2019, 17:40.
  • 7 Reacties

  • #2
    Waarom moet de klant het spamfilter zelf afstellen?

    Dat hoort het programma echt zelf te doen.

    Reageer


    • #3
      Sinds een week valt er enorm veel spam naar binnen en schijnt het dat jullie aan een nieuw systeem werken. Waarom worden mensen daar niet op geattendeerd?
      Daarnaast heb ik proberen in te loggen met beide accounts die actief zijn bij jullie. Mijn hoofdaccount wordt niet gezien en de tweede account wordt ook geweigerd.
      Hoe wil ik nu een aanvulling op mijn spamfilter instellen?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
        Waarom moet de klant het spamfilter zelf afstellen?

        Dat hoort het programma echt zelf te doen.
        Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waarom. Het betreft een computersysteem die niet logisch kan nadenken. Het Spamfilter ziet iets als spam, maar is geen spam. Of het systeem ziet iets niet als spam terwijl het wel spam is. Of het is 'spam' die je wel graag ontvangt en dan zet je het afzend adres op de whitelist.
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht

          Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waarom. Het betreft een computersysteem die niet logisch kan nadenken. Het Spamfilter ziet iets als spam, maar is geen spam. Of het systeem ziet iets niet als spam terwijl het wel spam is. Of het is 'spam' die je wel graag ontvangt en dan zet je het afzend adres op de whitelist.
          Mij valt wel op, dat het systeem dat Delta gebruikt i.v.m andere spamprotectors steeds problemen geeft.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht

            Mij valt wel op, dat het systeem dat Delta gebruikt i.v.m andere spamprotectors steeds problemen geeft.
            We vinden het jammer om te lezen dat dit voor jou zo lijkt te zijn. Zoals ik hierboven ook al heb aangegeven, verandert spam eigenlijk continu en daardoor is het noodzakelijk om het filter te trainen. Zo zal het programma steeds meer berichten herkennen/aanmerken als zijnde spam.

            Daarnaast ben je uiteraard vrij om andere e-mail mogelijkheden als Gmail te benutten. Maar ik vrees dat je hier ook tegen hetzelfde euvel aan zult lopen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door antwoord Bekijk bericht
              Sinds een week valt er enorm veel spam naar binnen en schijnt het dat jullie aan een nieuw systeem werken. Waarom worden mensen daar niet op geattendeerd?
              Daarnaast heb ik proberen in te loggen met beide accounts die actief zijn bij jullie. Mijn hoofdaccount wordt niet gezien en de tweede account wordt ook geweigerd.
              Hoe wil ik nu een aanvulling op mijn spamfilter instellen?
              Hoi Antwoord,

              Heb je al een account voor het Spamfilter bij ons en kun je wel inloggen op je Webmail (https://webmail.zeelandnet.nl/) omgeving? Mocht je nog wat extra ondersteuning nodig hebben, dan mag je altijd contact opnemen via een priv├ębericht of kun je met ons chatten via delta.nl.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Joost Bekijk bericht

                We vinden het jammer om te lezen dat dit voor jou zo lijkt te zijn. Zoals ik hierboven ook al heb aangegeven, verandert spam eigenlijk continu en daardoor is het noodzakelijk om het filter te trainen. Zo zal het programma steeds meer berichten herkennen/aanmerken als zijnde spam.

                Daarnaast ben je uiteraard vrij om andere e-mail mogelijkheden als Gmail te benutten. Maar ik vrees dat je hier ook tegen hetzelfde euvel aan zult lopen.
                Het is geen hogere wiskunde; spam is een veelkoppig monster dat bijna niet echt goed te bestrijden is. Wie dus van welk filter dan ook verwacht dat het tegen alle spam werkt, verwacht te veel.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X