Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spam voorkomen

Samenvouwen
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spam voorkomen

    Beste klant,

    Op dit moment kan het zo zijn dat er meer spam mails worden ontvangen dan normaal. Dit is te voorkomen of te verhelpen door gebruik te maken van ons Spamfilter. Je kunt ons Spamfilter benaderen via deze link: https://spamfilter.zeelandnet.nl/.

    Door ons Spamfilter zodanig te trainen, gaat deze diverse spam mails automatisch herkennen en zal de spam afnemen. Spam verandert immers mee en neemt vaak nieuwe vormen aan. Door onderstaande stappen te volgen, voorkom je dat dezelfde mails opnieuw binnen komen.

    1. Ga naar: https://spamfilter.zeelandnet.nl/
    2. Log in met je Spamfilter gegevens.
    -> Indien je nog geen Spamfilter hebt, dien je eerst te kiezen voor 'Haal inloglink op'. Nadat je je e-mailadres hebt ingevoerd en kiest voor 'indienen', ontvang je een link in je mailbox om deze te activeren. Nu hoef je alleen nog maar een wachtwoord in te stellen en kun je gebruik maken van het Spamfilter!
    3. Klik op 'Protection' en kies daarna voor Spam Quarantine.
    4. In de map Spam quarantaine vind je een overzicht van alle berichten die zijn opgevangen. Met de zoek functie kun je nog specifieke berichten zoeken.

    Je kunt een bericht alsnog naar je eigen mailbox laten versturen. Klik aan de linkerkant op de regel van de gewenste mail op het pijltje. Je krijgt dan 3 opties:
    • Vrijgeven
      Als je het bericht eenmalig wilt doorzetten naar je eigen mailbox klik dan op vrijgeven.
    • Vrijgeven en trainen
      Als je het bericht altijd wilt laten doorzetten naar je eigen mailbox, klik dan op vrijgeven en trainen.
    • Verwijderen
      Als je het bericht wilt verwijderen, klik dan op verwijderen.
    Onderstaande afbeelding is daarnaast een voorbeeld voor hoe deze omgeving eruit ziet.

    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: spamfilter.png Bekeken: 1 Grootte: 114,4 Kb ID: 172880

    Mocht je nog vragen hebben over de werking van het Spamfilter, stel deze dan gerust in dit topic. Ook kun je op deze pagina nog meer informatie vinden over het instellen van andere bijbehorende functies: https://www.delta.nl/service/interne...lter/instellen
    Laatst bewerkt door Joost; 11 Mar 2019, 18:40.

  • #2
    Waarom moet de klant het spamfilter zelf afstellen?

    Dat hoort het programma echt zelf te doen.

    Reageer


    • #3
      Sinds een week valt er enorm veel spam naar binnen en schijnt het dat jullie aan een nieuw systeem werken. Waarom worden mensen daar niet op geattendeerd?
      Daarnaast heb ik proberen in te loggen met beide accounts die actief zijn bij jullie. Mijn hoofdaccount wordt niet gezien en de tweede account wordt ook geweigerd.
      Hoe wil ik nu een aanvulling op mijn spamfilter instellen?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
        Waarom moet de klant het spamfilter zelf afstellen?

        Dat hoort het programma echt zelf te doen.
        Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waarom. Het betreft een computersysteem die niet logisch kan nadenken. Het Spamfilter ziet iets als spam, maar is geen spam. Of het systeem ziet iets niet als spam terwijl het wel spam is. Of het is 'spam' die je wel graag ontvangt en dan zet je het afzend adres op de whitelist.
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht

          Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waarom. Het betreft een computersysteem die niet logisch kan nadenken. Het Spamfilter ziet iets als spam, maar is geen spam. Of het systeem ziet iets niet als spam terwijl het wel spam is. Of het is 'spam' die je wel graag ontvangt en dan zet je het afzend adres op de whitelist.
          Mij valt wel op, dat het systeem dat Delta gebruikt i.v.m andere spamprotectors steeds problemen geeft.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht

            Mij valt wel op, dat het systeem dat Delta gebruikt i.v.m andere spamprotectors steeds problemen geeft.
            We vinden het jammer om te lezen dat dit voor jou zo lijkt te zijn. Zoals ik hierboven ook al heb aangegeven, verandert spam eigenlijk continu en daardoor is het noodzakelijk om het filter te trainen. Zo zal het programma steeds meer berichten herkennen/aanmerken als zijnde spam.

            Daarnaast ben je uiteraard vrij om andere e-mail mogelijkheden als Gmail te benutten. Maar ik vrees dat je hier ook tegen hetzelfde euvel aan zult lopen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door antwoord Bekijk bericht
              Sinds een week valt er enorm veel spam naar binnen en schijnt het dat jullie aan een nieuw systeem werken. Waarom worden mensen daar niet op geattendeerd?
              Daarnaast heb ik proberen in te loggen met beide accounts die actief zijn bij jullie. Mijn hoofdaccount wordt niet gezien en de tweede account wordt ook geweigerd.
              Hoe wil ik nu een aanvulling op mijn spamfilter instellen?
              Hoi Antwoord,

              Heb je al een account voor het Spamfilter bij ons en kun je wel inloggen op je Webmail (https://webmail.zeelandnet.nl/

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Joost Bekijk bericht

                We vinden het jammer om te lezen dat dit voor jou zo lijkt te zijn. Zoals ik hierboven ook al heb aangegeven, verandert spam eigenlijk continu en daardoor is het noodzakelijk om het filter te trainen. Zo zal het programma steeds meer berichten herkennen/aanmerken als zijnde spam.

                Daarnaast ben je uiteraard vrij om andere e-mail mogelijkheden als Gmail te benutten. Maar ik vrees dat je hier ook tegen hetzelfde euvel aan zult lopen.
                Het is geen hogere wiskunde; spam is een veelkoppig monster dat bijna niet echt goed te bestrijden is. Wie dus van welk filter dan ook verwacht dat het tegen alle spam werkt, verwacht te veel.

                Reageer


                • #9
                  Ik heb het filter ingesteld zodat ik wekelijk een overzicht krijg ipv 2x per dag .
                  Dat wekelijkse overzicht krijg ik , maar ook nog de dagelijkse meldingen .
                  Als ik nogmaals op afmelden klik krijg een bericht u bent reeds afgemeld .

                  Ik krijg nu meer delta spam dan gewone , hoe los ik dit op ?

                  Dit gebeurt op al mijn emailaccounts .(:

                  Het is ook lastig om van account te wisselen in de spamfilter , je moet eerst uitloggen en je cookies verwijderen anders gaat de filter terug naar de eerst geopende spamfilter account
                  Laatst bewerkt door wc2wc; 23 Dec 2019, 13:36.

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                      Het is geen hogere wiskunde; spam is een veelkoppig monster dat bijna niet echt goed te bestrijden is. Wie dus van welk filter dan ook verwacht dat het tegen alle spam werkt, verwacht te veel.
                      Al jaren een gmail adres en wat denk je? Spam berichten is in al die jaren op 1 hand te tellen. Nou is Google ietsjes groter dan Zeelandnet, maar het kan wel.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Anton100 Bekijk bericht

                        Al jaren een gmail adres en wat denk je? Spam berichten is in al die jaren op 1 hand te tellen. Nou is Google ietsjes groter dan Zeelandnet, maar het kan wel.
                        Je kunt Gmail je ZeelandNet-mail laten ophalen en zelfs kun je je huidige ZeelandNet-adres als standaard afzender instellen, zodat de buitenwereld niet merkt dat je gebruik maakt van de diensten van Gmail.
                        Het zal even wennen zijn, 15 GB ruimte in je mailbox en andere spamfilters. Je kunt gebruik maken van de Gmail app op mobiele apparaten en je account beveiligen met tweefactor-authenticatie om hackers te slim af te zijn. En dat met behoud van je ZeelandNet-adres.

                        Reageer


                        • #13
                          Momenteel is het weer bingo qua spam bij emailadressen van Zeelandnet. Ze kunnen dit gewoon niet of ze hebben er geen geld voor over. Wanneer wordt de boel nu eindelijk eens verkocht aan iemand die zijn zaakjes wel op orde kan brengen. Want Zeelandnet gaat dit nooit op orde krijgen.

                          Reageer


                          • #14
                            klopt <[email protected]>stuurt volop samsung ah jumbo 1h libra 2020 kpn mails

                            ik denk dat ze ook hun best doen Velzen,om deze te verwijderen

                            Groet Koekeroe
                            Laatst bewerkt door koekeroe; 4 May 2020, 15:17.

                            Reageer


                            • #15
                              Niet als je zelf allerlei handelingen moet verrichten. Er zijn hier al tig spam topics verwijderd en dit loopt nu al meer dan 1 jaar. De eerste spamfilter spamde je zelf elke dag of elke keer als hij een spam email tegenhield dat was echt lachen toen.

                              Dus ik neem het niet serieus meer. Zodra er een concurrent komt met een glasvezel arbo of een andere kabel concurrent dan ben ik weg.
                              Wil je echt van Spam af neem een gmail adres en stel je Zeelandnet adres in via gmail.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X