Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Andere SMTP server instellen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Andere SMTP server instellen

    Ik heb al jaren niet alleen de smtp van Zeelandnet in gebruik maar ook die van travelsmtp ivm gebruik van mijn zeelandnetaccount in het buitenland.
    Daar kan ik nl nooit mail verzenden. Sinds 2 weken krijg ik regelmatig de mails als onbestelbaar retour met de opmerking dat het bij Zeelandnet zou liggen.....als ik het tenminste goed lees.
    http://www.openspf.org/Why?scope=mfr...93.190.137.132

    Wie herkent dit?

  • #2
    Is om Spam te voorkomen en hier gemeld: https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...egen-spam-8125

    Deze vraag/opmerking is al diverse malen voorbijgekomen.
    Misschien kan ZeelandNet hier een oplossing neerzetten voor hun klanten.

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          samengevat: als je buiten het netwerk van Zeelandnet bent, dan mag je via de smtp-server van Zeelandnet geen email verzenden, ook niet als je bij de instellingen van de smtp-server naam en wachtwoord invult.
          klopt dat ??

          Reageer


          • #6
            Tsjonge! Als je de moeite had genomen om even in het genoemde topic te kijken, had je al kunnen lezen dat je servers kunt laten whitelisten.
            /update Ach, je doet het gewoon in twee topics...

            Reageer


            • #7

              Reageer


              • #8
                Als je hem test op : https://internet.nl/mail/zeelandnet.nl

                Dan geeft hij dit resultaat.

                uitleg

                Reageer


                • #9
                  Klopt. Delta moet heldere uitleg geven en van klanten mag best ook een beetje moeite gevraagd worden.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                    samengevat: als je buiten het netwerk van Zeelandnet bent, dan mag je via de smtp-server van Zeelandnet geen email verzenden, ook niet als je bij de instellingen van de smtp-server naam en wachtwoord invult.
                    klopt dat ??
                    Dit klopt NIET: Als je mail.zeelandnet,nl configureert als uitgaande mailserver en daarbij authenticatie toepast (oftewel authenticated SMTP) dan mag je wereldwijd gebruik maken van de mailserver van ZeelandNet en is een externe smtp-server dus niet nodig.

                    Op deze pagina vindt je evt. een stappenplan voor het instellen van je mailclient.

                    Reageer


                    • #11
                      Ik moet nog steeds bericht krijgen van Zeeland. Er is aan travelsmtp inmiddels gezegd dat de boel waarschijnlijk te strak staat in- of afgesteld, ik heb de gevraagde gegevens gestuurd en verder komen ze niet......
                      Ja een mailtje: we hebben meer tijd nodig om uw mail te beantwoorden.....

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Deuntje
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                        samengevat: als je buiten het netwerk van Zeelandnet bent, dan mag je via de smtp-server van Zeelandnet geen email verzenden, ook niet als je bij de instellingen van de smtp-server naam en wachtwoord invult.
                        klopt dat ??
                        Dit klopt NIET: Als je mail.zeelandnet,nl configureert als uitgaande mailserver en daarbij authenticatie toepast (oftewel authenticated SMTP) dan mag je wereldwijd gebruik maken van de mailserver van ZeelandNet en is een externe smtp-server dus niet nodig.

                        Op deze pagina vindt je evt. een stappenplan voor het instellen van je mailclient.

                        Jammer Deuntje, wat je zegt, blijkt NIET juist te zijn. Probeer het intern eens te bespreken. Iedere ICT-er van Zeelandnet zegt wat anders. Daar wordt dus niemand mee geholpen. Zeker ik als zakelijke klant niet.

                        Reageer


                        • #13
                          Misschien kunnen ze wel ergens een min teken (-) in een tilde (~) veranderen,
                          wie zal het zeggen helpt dat misschien.
                          Maar dat is slechts de mening van een leek die eerlijk gezegd niet precies weet
                          hoe de situatie nu ook al weer vroeger was.
                          Was het toen reeds ook al een min teken (-) dan gaat deze vlieger dus niet op.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door vaisonne
                            Oorspronkelijk gepost door Deuntje
                            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                            samengevat: als je buiten het netwerk van Zeelandnet bent, dan mag je via de smtp-server van Zeelandnet geen email verzenden, ook niet als je bij de instellingen van de smtp-server naam en wachtwoord invult.
                            klopt dat ??
                            Dit klopt NIET: Als je mail.zeelandnet,nl configureert als uitgaande mailserver en daarbij authenticatie toepast (oftewel authenticated SMTP) dan mag je wereldwijd gebruik maken van de mailserver van ZeelandNet en is een externe smtp-server dus niet nodig.

                            Op deze pagina vindt je evt. een stappenplan voor het instellen van je mailclient.

                            Jammer Deuntje, wat je zegt, blijkt NIET juist te zijn. Probeer het intern eens te bespreken. Iedere ICT-er van Zeelandnet zegt wat anders. Daar wordt dus niemand mee geholpen. Zeker ik als zakelijke klant niet.
                            Het klopt, maar is niet van toepassing op uw situatie. Het zou u sieren uw toon wat te matigen. Het staat u vrij smtp van derden te gebruiken, maar niet om te eisen dat dat ondersteund wordt.

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X