Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

E-mail verzenden vanaf ander adres gaat niet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • E-mail verzenden vanaf ander adres gaat niet

    Ik wil onderweg een email verzenden vanaf een ander adres met Windows live mail maar dat gaat weer niet ik krijg weer een foutmelding.
    Ontvangen gaat wel alleen verzenden niet.
    Dit is de foutmelding, van mijn email adres heb ik nu even [email protected] gemaakt.

    Het bericht kan niet worden verzonden. De instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] moeten mogelijk worden geconfigureerd. Neem contact op met de e-mailprovider voor de serverinstellingen voor [email protected].

    Onderwerp 'Re:
    Serverfout: 554
    Reactie van server: 554 5.7.1 : Sender address rejected: 550 Please login to send mail from @zeelandnet.nl / Aub. inloggen om mail vanaf @zeelandnet.nl te versturen
    Server: 'mail.zeelandnet.nl'
    Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
    Protocol: SMTP
    Poort: 465
    Beveiligd(SSL): Ja

    Wat is er fout?

  • #2
    Loop je instellingen eens na ( pop3 of Imap).https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/...swer=obj(27837)

    Reageer


    • #3
      Volgens mij staan die gewoon goed.

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          Ja sorry hoor Fred natuurlijk heb ik dat gedaan anders kun je toch helemaal geen emails versturen of ontvangen. Dat vind ik een erg rare vraag. Hoe zou ik anders altijd emails versturen en ontvangen?

          Reageer


          • #6
            Robert, voor ontvangen gebruik je IMAP of POP3. Voor verzenden gebruik je SMTP. Fred44nl merkt terecht op dat je voor het verzenden naar mail.zeelandnet.nl moet inloggen met je accountgegevens. Dat gebeurt kennelijk niet, anders had je die foutmelding niet gehad.

            Dat maakt binnen het ZeelandNet netwerk niet zoveel uit maar daarbuiten wel.

            Dus kijk het nog eens na

            Reageer


            • #7
              Ik krijg nooit een foutmelding alleen nu wel.

              Reageer


              • #8
                Zie: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/...swer=obj(38045)

                Reageer


                • #9
                  speel hier es een beetje mee:

                  [img]1dc8ec5f-b8ed-4f81-a956-ebf429ce7cca.jpg[/img]

                  Reageer


                  • #10
                    Dat heeft nog nooit aangevinkt gestaan Fred, ook op mijn andere laptop niet en dan kon ik gewoon emails verzenden.
                    Maar ik heb er een vinkje bijgezet en nu gaat het wel, schiet mij maar lek.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Robert
                      Dat heeft nog nooit aangevinkt gestaan Fred, ook op mijn andere laptop niet en dan kon ik gewoon emails verzenden.
                      Maar ik heb er een vinkje bijgezet en nu gaat het wel, schiet mij maar lek.
                      Het hangt er vanaf of je op het 'thuisnetwerk' van ZeelandNet bent, of ergens anders. In het laatste geval heb je dat vinkje echt nodig.

                      Als je nog even op Beste antwoord klikt, wordt je vraag als 'beantwoord' gemarkeerd
                      Alvast bedankt!

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Robert
                        Dat heeft nog nooit aangevinkt gestaan Fred, ook op mijn andere laptop niet en dan kon ik gewoon emails verzenden.
                        Maar ik heb er een vinkje bijgezet en nu gaat het wel, schiet mij maar lek.
                        https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...egen-spam-8125

                        Reageer


                        • #13
                          Beste mensen,

                          Mijn schoonouders hebben hetzelfde probleem. Zodra ze buiten het zeelandnetwerk komen kunnen ze geen mails meer verzenden met outlook. Zelfde foutcode als in dit forum topic.
                          Helaas zijn de links in dit topic en de foto's niet meer te zien. Ik kan de oplossing ook dus niet vinden.

                          Daarnaast de vraag, waar kan ik eventueel de inlognaam/ wachtwoord aanpassen van de smtp inlognaam? Want als ik deze invul geeft hij elke keer wachtwoord fout terwijl bij verzend instellingen ik dezelfde gegevens gebruik en daar is het wel in orde. Misschien is de poort niet juist. Heb zowel 25 als 465 gebruikt.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door wslager Bekijk bericht
                            Mijn schoonouders hebben hetzelfde probleem. Zodra ze buiten het zeelandnetwerk komen kunnen ze geen mails meer verzenden met outlook. Zelfde foutcode als in dit forum topic.
                            kun je via deze site verder komen ??

                            https://www.delta.nl/klantenservice/...mail-instellen

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X