Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ik ontvang vervelende e-mails (spam). Hoe stop ik dit?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Uit voorzorg toch maar gewijzigd.

    Hoelang is de verwerkingstijd?
    Ik krijg namelijk een mailtje dat het gewijzigd is, maar kan niet inloggen in Webmail.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Ptrol
      Uit voorzorg toch maar gewijzigd.

      Hoelang is de verwerkingstijd?
      Ik krijg namelijk een mailtje dat het gewijzigd is, maar kan niet inloggen in Webmail.
      Het wijzigen van het wachtwoord kan tot maximaal 2 uur duren.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Ptrol
        Nu betreft het veel primaire accounts.

        Al diverse keren is er gevraagd, hoe dit mogelijk is.
        Hoe komen die Spammers nu aan deze mailadressen?
        In dit geval worden deze mails ook naar niet-ZeelandNet klanten verstuurd. Ik vind ze in mijn eigen Gmail spam-box en ook in de spam quarantaine die ik op mijn werk beheer. Bij een goed ingestelde mailserver is het eenvoudig om vast te stellen of een bericht is verzonden door jouzelf, of dat het 'spoofed/forged' is.

        Hoe komen spammers aan e-mailadressen?

        Reageer


        • #19
          Dat klopt helemaal, maar daarom is het gegeven antwoord van Joeri1991 ook op dergelijk Spammail niet van toepasssing. Dat helpt namelijk niets. Komen keurig in de Spammap bij mij.
          Nogmaals ik zou boven water willen krijgen hoe ze de beschikking hebben gekregen over die primairee accounts en aliassen.
          Volgens ZeelandNet ligt het niet aan hen. Ze zijn het wel aan het onderzoeken.
          Maar aan wie dan wel?
          Overigens blijft die rommel nu bijna 2 dagen weg.

          Reageer


          • #20
            n.a.v. mail Delta wederom mijn wachtwoord gisteravond moeten wijzigen, ivm aangekondigde sancties op blokkade binnen 5 werkdagen, wederom een email van mijn eigen emailadres ontvangen deze morgen. Dit zou niet moeten kunnen volgens de eerder email van Delta. Komt Delta met een oplossing zoals ze vermelden in de email?

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Joeri1991
              Oorspronkelijk gepost door marcokr
              Hallo,

              Ik krijg al enkele dagen vervelende mail van mijzelf met de vraag over dames in de stad. Ik vind dit zeer storend en vervelend en beledigend, ik zag iets in de krant daarover. Hoe kan ik dit direct stoppen??????
              Beste forumleden,

              Iedereen die dit ervaart wordt geadviseerd om het wachtwoord te wijzigen van de Webmail. Dit kun je eenvoudig doen via MijnDELTA.
              Het is een vervelend probleem en van onze kant doen wij er alles aan om dit tegen te gaan.
              Alleen van aliasadressen is het wachtwoord gemakkelijk (na enig zoeken) te wijzigen. Van de hoofdaccount niet! Overigens: Nadat ik mijn wachtwoord van de alias had gewijzigd kreeg ik nog steeds op dat adres de vervelende mail binnen. Pas de volgende dag stopte het en begon het op een andere alias. Het is duidelijk dat men de beschikking heeft over veel email adressen van Zeelandnetklanten.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door JannieTr
                Overigens: reacties op dit forum komen in de spambox terecht bij mij....... Ook erg handig.
                Ook vandaag komen de berichten over forummededelingen in de spambox terecht.

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Jos
                  Oorspronkelijk gepost door JannieTr
                  Op dit moment wil ik alleen gewoon weten: hoe gevaarlijk is dit? Hoe komen ze aan al die emailadressen, zelfs van hoofdaccounts (PIP). En wat hebben ze nog meer? En wat kunnen ze er mee? M.a.w. wat moet ik nu zelf ondernemen om schade te voorkomen. Had intussen wel een reactie van Zeelandnet verwacht, nu er veel meer klachten blijken te zijn.
                  Die reactie was er ook, stond zelfs een stukje in de krant enkele dagen geleden!
                  JA, daar stond alleen dat je niet moest klikken op een link. Nogal logisch!!! Maar verder geen informatie over hoe men bij de adressen is gekomen en hoe het gestopt kon worden: je kunt moeilijk je eigen adres gaan blokkeren! Wat ik bij andere SPAM wel doe. Het werd allemaal in de krant nogal gebagataliseerd.

                  Reageer


                  • #24
                    Het is nog steeds niet opgelost. Nu weer dergelijke mail op mijn belangrijkste alias. Al mijn zeelandnet adressen zijn nu aan de beurt geweest. Vreemd dat het alleen bij die adressen gebeurd. Alle wachtwoorden zijn ook al veranderd. Heeft dus ook niets uitgemaakt.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X