Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ik ontvang vervelende e-mails (spam). Hoe stop ik dit?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ik ontvang vervelende e-mails (spam). Hoe stop ik dit?

    Hallo,

    Ik krijg al enkele dagen vervelende mail van mijzelf met de vraag over dames in de stad. Ik vind dit zeer storend en vervelend en beledigend, ik zag iets in de krant daarover. Hoe kan ik dit direct stoppen??????

  • #2
    Het is wel opvallend hoeveel klanten van ZeelandNet dit nu hebben
    en dat dit PZC haalt.

    Het is Spam, maar hoe komen die Spammers nu aan al die ZeelandNetmailaccounts.
    Vaak ook van de primaire mailaccounts. Die soms zelden gebruikt worden.

    Dat vraag ik me werkelijk af.

    Wat kan je er aan doen?
    Mijn SpamFilter onderschept ze al, dus meteen verwijderen.
    Als je ze opent NOOIt op de link clicken.

    Reageer


    • #3
      Eigenlijk moeten die spam mails helemaal niet doorkomen, heb de filter al zeer scherp ingesteld maar iedere keer worden de nummers aangepast, op den duur krijg ik de normale mail ook niet meer door als ik de cijfer nog een keer verlaag.

      Reageer


      • #4
        Dat begijp ik, als je het SpamFilter van ZeelandNet gebruikt.
        Maar dat filter vormt alle jaren een lastig af te stellen product.
        Er zou ook een nieuw komen.

        Deze explosie van Spam onder de ZeelandNetgebruikers vind ik opmerkelijker.
        Hoe is dat mogelijk? Daar zou ik liever de "bron" van weten.

        Reageer


        • #5
          Ja, ik had er een paar dagen geleden ook al een gehad. Van mezelf:?Begin nu toch te denken dat ze er via het systeem van Delta/zeelandnet aan zijn gekomen.

          Reageer


          • #6
            Ik kreeg er gisteren ook een aantal van mezelf, heb ze meteen verwijderd, kan ik hier zelf nog iets aan doen?

            Reageer


            • #7
              Ik ontvang al een aantal dagen e-mails die zgn. van mijn eigen adres komen geadresseerd aan een van mijn emailadressen van Zeelandnet met vervelende boodschappen. Na de eerste heb ik bij dat adres mijn wachtwoord veranderd, maar toch daarna nog een bericht ontvangen. Vandaag was een van mijn andere adressen aan de beurt. Ik maak gebruik van een spamfilter, maar daar komen ze gewoon doorheen en ik kan toch moeilijk mijn eigen adressen gaan blokkeren om er aan te ontkomen. Natuurlijk open ik NOOIT links op e-mails die ik niet vertrouw. MAAR HIER IS MEER AAN DE HAND! Ik vind het een beangstigend idee, dat blijkbaar meerdere e-mailadressen zo gemakkelijk te misbruiken zijn. WANNEER GAAT ZEELANDNET HIER IETS AAN DOEN?

              Reageer


              • #8
                Slimme Hacker geweest.

                Reageer


                • #9
                  Waarom neem je niet gewoon een Gmail account? Dat is op werkelijk alle vlakken superieur aan de ZeelandNet accounts

                  Reageer


                  • #10
                    Op dit moment wil ik alleen gewoon weten: hoe gevaarlijk is dit? Hoe komen ze aan al die emailadressen, zelfs van hoofdaccounts (PIP). En wat hebben ze nog meer? En wat kunnen ze er mee? M.a.w. wat moet ik nu zelf ondernemen om schade te voorkomen. Had intussen wel een reactie van Zeelandnet verwacht, nu er veel meer klachten blijken te zijn.

                    Reageer


                    • #11
                      Overigens: reacties op dit forum komen in de spambox terecht bij mij....... Ook erg handig.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door JannieTr
                        Op dit moment wil ik alleen gewoon weten: hoe gevaarlijk is dit? Hoe komen ze aan al die emailadressen, zelfs van hoofdaccounts (PIP). En wat hebben ze nog meer? En wat kunnen ze er mee? M.a.w. wat moet ik nu zelf ondernemen om schade te voorkomen. Had intussen wel een reactie van Zeelandnet verwacht, nu er veel meer klachten blijken te zijn.
                        Die reactie was er ook, stond zelfs een stukje in de krant enkele dagen geleden!

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door marcokr
                          Hallo,

                          Ik krijg al enkele dagen vervelende mail van mijzelf met de vraag over dames in de stad. Ik vind dit zeer storend en vervelend en beledigend, ik zag iets in de krant daarover. Hoe kan ik dit direct stoppen??????
                          Beste forumleden,

                          Iedereen die dit ervaart wordt geadviseerd om het wachtwoord te wijzigen van de Webmail. Dit kun je eenvoudig doen via MijnDELTA.
                          Het is een vervelend probleem en van onze kant doen wij er alles aan om dit tegen te gaan.

                          Reageer


                          • #14
                            Dit antwoord begrijp ik niet.
                            Deze mail wordt toch niet door de klant verstuurd.
                            Alleen de accountnaam wordt afgebeeld, maar dat wil toch niet zeggen dat de klant deze mail dan ook daadwerkelijk verstuurd heeft.

                            Nu betreft het veel primaire accounts.

                            Al diverse keren is er gevraagd, hoe dit mogelijk is.
                            Hoe komen die Spammers nu aan deze mailadressen?
                            Waar zit het lek?
                            Het zijn er zo veel en ook veel primaire adressen.
                            Het ww van een primair mailaccount is toch niet zo eenvoudig te wijzjgen.
                            Of is dit inmiddels veranderd?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                              Dit antwoord begrijp ik niet.
                              Deze mail wordt toch niet door de klant verstuurd.
                              Alleen de accountnaam wordt afgebeeld, maar dat wil toch niet zeggen dat de klant deze mail dan ook daadwerkelijk verstuurd heeft.

                              Nu betreft het veel primaire accounts.

                              Al diverse keren is er gevraagd, hoe dit mogelijk is.
                              Hoe komen die Spammers nu aan deze mailadressen?
                              Waar zit het lek?
                              Het zijn er zo veel en ook veel primaire adressen.
                              Het ww van een primair mailaccount is toch niet zo eenvoudig te wijzjgen.
                              Of is dit inmiddels veranderd?
                              Hoi Ptrol,

                              Je stelt best wel wat vragen die ik niet allemaal kan beantwoorden voor jou.
                              Wij zijn slechts medewerkers die niet beschikken over deze gedetailleerde informatie.

                              Wel kan ik je vertellen dat dit een algemeen advies is. Door een wijziging van je wachtwoord, zorg je in elk geval dat ze geen toegang tot jouw account kunnen verkrijgen.
                              Daarbij zijn er genoeg mensen met een wachtwoord wat zij al heel lang gebruiken. Dat is ook redelijk onveilig moet je je bedenken.

                              Overigens is het wachtwoord van je primaire e-mailaccount al geruime tijd te wijzigen via MijnDELTA.
                              Dit doe je door te gaan naar 'Zelf Regelen' --> 'E-mailadressen beheren'.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X