Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spam

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Spam

Waarom krijg ik zoveel spam binnen, ik heb een spam filter van jullie

Waarschijnlijk staat het SpamFilter niet strak genoeg afgesteld.
    Neem de uitleg van Moderator Caroline eens door en kijk of je je SpamFilter bij kan stellen: https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...andnet-in-1980

Log hiervoor in Mijn Delta in.

Reageer

Dank je wel

Reageer

Hier precies hetzelfde de laatste weken en ik heb niets gewijzigd aan mijn spamfilter!
        Ook de mail in mijn webmail al handmatig in de spam map gezet, maar ook dat lijkt niet te helpen.

Reageer

[email protected] "
          Nou niet alleen soms hoor!
          Die 'foutjes' zitten er bij mij al in sinds alles van Zeelandnet op Delta staat. Verschillende keren over gebeld, en "we zullen er naar kijken...". Maar ik blijf dat scherm maar tegenkomen.
          Ook moet je die valse emailadressen dan vervolgens ook weer apart in je andere mailadressen bij zeelandnet zetten.
          Zo weer een uur voor niks bezig geweest.

Ik ben al dit gedoe meer dan zat!

Reageer

Hoi Bea.

We doen er alles aan om spam tot een minimum te beperken, maar spammers verzinnen steeds weer nieuwe methodes om spam te verzenden. Dichten wij het ene gat, dan hebben de spammers alweer een nieuw gat gemaakt. Er moet dan vervolgens weer onderzocht worden hoe dat gedaan is, zodat het nieuwe gat ook weer gedicht kan worden. Dat MijnDELTA dan vervolgens ook weer even een probleem heeft maakt het er ook niet beter op...

Je hoeft de e-mail overigens niet speciaal in de webmail te openen om het echte e-mailadres te achterhalen. Dit kan ook in het e-mailprogramma zelf. Je kan de header van de e-mail zichtbaar maken. Hoe je dit doet is even afhankelijk van het programma dat je gebruikt. Dit kan je opzoeken via bijvoorbeeld Google.

Blijf je veel spam ontvangen van dezelfde afzender, zet dan de header(s) van die e-mail(s) in een nieuw bericht (als kopie) en stuur deze naar [email protected]. Dan kan er gekeken worden wat er tegen gedaan kan worden.
            A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
              Hoi Bea.

We doen er alles aan om spam tot een minimum te beperken, maar spammers verzinnen steeds weer nieuwe methodes om spam te verzenden. Dichten wij het ene gat, dan hebben de spammers alweer een nieuw gat gemaakt. Er moet dan vervolgens weer onderzocht worden hoe dat gedaan is, zodat het nieuwe gat ook weer gedicht kan worden. Dat MijnDELTA dan vervolgens ook weer even een probleem heeft maakt het er ook niet beter op...

Je hoeft de e-mail overigens niet speciaal in de webmail te openen om het echte e-mailadres te achterhalen. Dit kan ook in het e-mailprogramma zelf. Je kan de header van de e-mail zichtbaar maken. Hoe je dit doet is even afhankelijk van het programma dat je gebruikt. Dit kan je opzoeken via bijvoorbeeld Google.

Blijf je veel spam ontvangen van dezelfde afzender, zet dan de header(s) van die e-mail(s) in een nieuw bericht (als kopie) en stuur deze naar [email protected]. Dan kan er gekeken worden wat er tegen gedaan kan worden.
              Die header vinden is voor veel mensen denk ik al te technisch. Is het ook voldoende om de hele mail als bijlage te versturen naar [email protected]?

Reageer

Dat zou moeten voldoen, Jos.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door TimH
                  Dat zou moeten voldoen, Jos.
                  Dat jullie maar veel meldingen mogen ontvangen dan.. :S

Reageer

Ik heb toch juist een spamfilter om ze NIET binnen mijn emailprogramma op mijn PC te krijgen?
                    Maar ze zijn doorgestuurd!
                    Opvallend is dat ik een mailadres nooit op internet gebruik, maar ze blijkbaar toch dat adres ergens gevonden hebben. Zit er bij jullie dan nergens een lek?
                    Het spamfilter wil ik niet hoger zetten, aangezien ik er nu al op moet letten wat ik niet zichtbaar ontvang.
                    Ook opvallend is dat bepaalde spam van verschillende mailadressen komen, maar wel bepaalde terugkerende namen hebben achter het @ teken.
                    Het lijkt mij dat jullie daar toch iets mee moeten kunnen doen.

Reageer

Zoals gezegd even mailen naar [email protected], dan kunnen ze het onderzoeken.

Reageer

Bea,
                        ik heb in een ander topic hierover ook al geklaagd. Want zelfs als de domeinen op de blacklist staan komen ze gewoon binnen.
                        Ik stuur vanaf vandaag maar gewoon elke dag de hele bulk door naar het abuse adres:8

Reageer

Reageer

Nu dus bericht terug gehad van abuse Zeelandnet.
                            Ze zeggen er weinig aan te kunnen doen.
                            Een standaardbrief, dat je je mailadres niet overal moet verspreiden, terwijl ik er eentje nergens online heb gebruikt!
                            Ze raden je aan een nieuw mailadres te nemen.......... prima, maar ik betwijfel of dat bij zeelandnet zal zijn.

Er gebeurt dus ook niets mee, want ik heb nu weer van dezelfde mailadressen weer spam mogen ontvangen!
                            Dankjewel Zeelandnet en Delta!

Reageer

en nog steeds hetzelfde verhaal!

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X