Waarom krijg ik zoveel spam binnen, ik heb een spam filter van jullie
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Spam
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Waarschijnlijk staat het SpamFilter niet strak genoeg afgesteld.
Neem de uitleg van Moderator Caroline eens door en kijk of je je SpamFilter bij kan stellen: https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-1...andnet-in-1980
Log hiervoor in Mijn Delta in.
-
[email protected] "
Nou niet alleen soms hoor!
Die 'foutjes' zitten er bij mij al in sinds alles van Zeelandnet op Delta staat. Verschillende keren over gebeld, en "we zullen er naar kijken...". Maar ik blijf dat scherm maar tegenkomen.
Ook moet je die valse emailadressen dan vervolgens ook weer apart in je andere mailadressen bij zeelandnet zetten.
Zo weer een uur voor niks bezig geweest.
Ik ben al dit gedoe meer dan zat!
Reageer
-
Hoi Bea.
We doen er alles aan om spam tot een minimum te beperken, maar spammers verzinnen steeds weer nieuwe methodes om spam te verzenden. Dichten wij het ene gat, dan hebben de spammers alweer een nieuw gat gemaakt. Er moet dan vervolgens weer onderzocht worden hoe dat gedaan is, zodat het nieuwe gat ook weer gedicht kan worden. Dat MijnDELTA dan vervolgens ook weer even een probleem heeft maakt het er ook niet beter op...
Je hoeft de e-mail overigens niet speciaal in de webmail te openen om het echte e-mailadres te achterhalen. Dit kan ook in het e-mailprogramma zelf. Je kan de header van de e-mail zichtbaar maken. Hoe je dit doet is even afhankelijk van het programma dat je gebruikt. Dit kan je opzoeken via bijvoorbeeld Google.
Blijf je veel spam ontvangen van dezelfde afzender, zet dan de header(s) van die e-mail(s) in een nieuw bericht (als kopie) en stuur deze naar [email protected]. Dan kan er gekeken worden wat er tegen gedaan kan worden.A prudent question is one-half of wisdom
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door MatthijsLHoi Bea.
We doen er alles aan om spam tot een minimum te beperken, maar spammers verzinnen steeds weer nieuwe methodes om spam te verzenden. Dichten wij het ene gat, dan hebben de spammers alweer een nieuw gat gemaakt. Er moet dan vervolgens weer onderzocht worden hoe dat gedaan is, zodat het nieuwe gat ook weer gedicht kan worden. Dat MijnDELTA dan vervolgens ook weer even een probleem heeft maakt het er ook niet beter op...
Je hoeft de e-mail overigens niet speciaal in de webmail te openen om het echte e-mailadres te achterhalen. Dit kan ook in het e-mailprogramma zelf. Je kan de header van de e-mail zichtbaar maken. Hoe je dit doet is even afhankelijk van het programma dat je gebruikt. Dit kan je opzoeken via bijvoorbeeld Google.
Blijf je veel spam ontvangen van dezelfde afzender, zet dan de header(s) van die e-mail(s) in een nieuw bericht (als kopie) en stuur deze naar [email protected]. Dan kan er gekeken worden wat er tegen gedaan kan worden.
Reageer
-
Ik heb toch juist een spamfilter om ze NIET binnen mijn emailprogramma op mijn PC te krijgen?
Maar ze zijn doorgestuurd!
Opvallend is dat ik een mailadres nooit op internet gebruik, maar ze blijkbaar toch dat adres ergens gevonden hebben. Zit er bij jullie dan nergens een lek?
Het spamfilter wil ik niet hoger zetten, aangezien ik er nu al op moet letten wat ik niet zichtbaar ontvang.
Ook opvallend is dat bepaalde spam van verschillende mailadressen komen, maar wel bepaalde terugkerende namen hebben achter het @ teken.
Het lijkt mij dat jullie daar toch iets mee moeten kunnen doen.
Reageer
-
-
Nu dus bericht terug gehad van abuse Zeelandnet.
Ze zeggen er weinig aan te kunnen doen.
Een standaardbrief, dat je je mailadres niet overal moet verspreiden, terwijl ik er eentje nergens online heb gebruikt!
Ze raden je aan een nieuw mailadres te nemen.......... prima, maar ik betwijfel of dat bij zeelandnet zal zijn.
Er gebeurt dus ook niets mee, want ik heb nu weer van dezelfde mailadressen weer spam mogen ontvangen!
Dankjewel Zeelandnet en Delta!
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer