De laatste weken weer veel last van ontzettend veel vertragingen tijdens het binnenhalen van nieuwe mail en tevens sync. van de I-mappen tussen mijn laptop en smartphone. Dit vooral tijdens "spits" uren van zeelandnet (tussen 16.00 en 21.00 uur).
Als actie mijnerzijds een router vernieuwd voor een AC1900 (oude was een N300) afgelopen weekend (week3). Met als resultaat een geweldige verbetering qua snelheid van mail en internet zowel op Laptop (LAN) als Mobiel (WIFI). Echter vanaf afgelopen maandag en dinsdag (week4) wederom een hoop ellende met de snelheid van mail binnenhalen. Er zijn momenten dat mijn E-Mail verbinding met de server van zeelandnet gewoon stopt op de laptop, dus dan maar weer opnieuw verbinding maken. Voor zover ik weet staan al mijn instellingen juist en updates van Microsoft Office 2010 worden met regelmaat gedaan (automatisch samen met Windows 10).
Het geeft mij de indruk dat ik alhier tijdens de "spitstijden" weinig data verkeer binnen krijg van de mail server, internet zelf werkt wel snel genoeg.
Heeft zeelandnet of andere forum leden hier toevallig een oplossing voor?
Als actie mijnerzijds een router vernieuwd voor een AC1900 (oude was een N300) afgelopen weekend (week3). Met als resultaat een geweldige verbetering qua snelheid van mail en internet zowel op Laptop (LAN) als Mobiel (WIFI). Echter vanaf afgelopen maandag en dinsdag (week4) wederom een hoop ellende met de snelheid van mail binnenhalen. Er zijn momenten dat mijn E-Mail verbinding met de server van zeelandnet gewoon stopt op de laptop, dus dan maar weer opnieuw verbinding maken. Voor zover ik weet staan al mijn instellingen juist en updates van Microsoft Office 2010 worden met regelmaat gedaan (automatisch samen met Windows 10).
Het geeft mij de indruk dat ik alhier tijdens de "spitstijden" weinig data verkeer binnen krijg van de mail server, internet zelf werkt wel snel genoeg.
Heeft zeelandnet of andere forum leden hier toevallig een oplossing voor?
Reageer