Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Microsoft 2010 Outlook Mail downloaden en synchroniseren van I-Mappen op Laptop

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Microsoft 2010 Outlook Mail downloaden en synchroniseren van I-Mappen op Laptop

    De laatste weken weer veel last van ontzettend veel vertragingen tijdens het binnenhalen van nieuwe mail en tevens sync. van de I-mappen tussen mijn laptop en smartphone. Dit vooral tijdens "spits" uren van zeelandnet (tussen 16.00 en 21.00 uur).
    Als actie mijnerzijds een router vernieuwd voor een AC1900 (oude was een N300) afgelopen weekend (week3). Met als resultaat een geweldige verbetering qua snelheid van mail en internet zowel op Laptop (LAN) als Mobiel (WIFI). Echter vanaf afgelopen maandag en dinsdag (week4) wederom een hoop ellende met de snelheid van mail binnenhalen. Er zijn momenten dat mijn E-Mail verbinding met de server van zeelandnet gewoon stopt op de laptop, dus dan maar weer opnieuw verbinding maken. Voor zover ik weet staan al mijn instellingen juist en updates van Microsoft Office 2010 worden met regelmaat gedaan (automatisch samen met Windows 10).
    Het geeft mij de indruk dat ik alhier tijdens de "spitstijden" weinig data verkeer binnen krijg van de mail server, internet zelf werkt wel snel genoeg.
    Heeft zeelandnet of andere forum leden hier toevallig een oplossing voor?

  • #2
    Hallo Rico10,

    Omdat je een eigen router hebt, kan ik niet super veel bekijken.
    Je geeft aan dat je verbinding wel up and running is tijdens de dipjes met mail.
    Op de momenten dat je e-mail geen verbinding heeft met de server en je opnieuw verbinding maakt, kun je dan wel bijvoorbeeld een browserpagina openen?
    Voor zover je weet staan alle instellingen juist: nooit verkeerd om die toch nog een keertje te checken. Met deze pagina kun je dit makkelijk doen.

    Reageer


    • #3
      Hallo Linda,

      Ga de instellingen nog ff checken. Het is wel mogelijk om een browserpagina te openen tijdens de verbroken mail server tijd.

      Reageer


      • #4
        Rico, uit jouw reactie en die van Linda kan ik niet halen welk type modem je hebt en - als het geen EPC3212 is - of deze in bridge mode is gezet?

        Reageer


        • #5
          Hallo, het modem is een EPC 3212. Destijds van zeelandnet verkregen i.v.m. telefonie en vervanging van de oude.

          Reageer


          • #6
            Het is momenteel wederom weer zwaar pet met de diverse mail account communicatie. Duurt te lang, gaat irriteren, op de zenuwen werken. Gisteren ook, pas vanaf 21.00Hr ging het weer sneller, gelukkig!!

            Reageer


            • #7
              Op welk kanaal staat je router ingesteld?
              Laat een progje als InSSider ( http://www.computeridee.nl/downloads...rken/inssider/ ) eens zoeken welk kanaal van 1, 6 of 11 het minst belast is en zet dat dan vast.

              Reageer


              • #8
                Rico,

                Wat ik niet goed lees, is of je het ook hebt geprobeerd met een netwerkkabel naar je laptop.
                Dat is namelijk de manier om uit te sluiten of het door de wifi komt of door de verbinding naar Zeelandnet.
                Als je weer problemen hebt met je laptop, zou je het dan eens willen proberen met een kabeltje?

                Mocht je dan ook last hebben van traagheid dan zou de volgende stap kunnen zijn dat een moderator je verbinding nakijkt en meteen onderzoekt of er capaciteitsproblemen zouden kunnen zijn in de wijk waar je woont. Omdat je aangeeft dat het probleem op piektijden speelt en daar buiten niet.

                Daarvoor moeten we echter eerst wel zeker weten dat het geen wifi-probleem is (dat kan namelijk ook)

                Reageer


                • #9
                  Wireless 2.4GHz staat nu op 13, mijn Laptop is verbonden via kabel, kan ik zo niet zien wel kanaal in router config. welke deze staat.

                  Reageer


                  • #10
                    GoeRoe, mijn laptop staat het meeste van de tijd altijd op kabel. Deze utp kabel komt van een van mijn router aansluitingen.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Rico10
                      GoeRoe, mijn laptop staat het meeste van de tijd altijd op kabel. Deze utp kabel komt van een van mijn router aansluitingen.
                      Wat voor kabel gebruik je? CAT.....?

                      Reageer


                      • #12
                        Kanaal 13?
                        Zie mijn reactie hierboven. Zet vast op 1, 6 of 11!

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                          Kanaal 13?
                          Zie mijn reactie hierboven. Zet vast op 1, 6 of 11!
                          Scherp! Die had ik gemist inderdaad

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Linda van Giezen
                            Scherp! Die had ik gemist inderdaad
                            Heeft alleen geen invloed op de snelheid bij gebruik van een netwerkkabel.
                            Aangezien de snelheid dan nog steeds een probleem is op piektijden... nouja, daar had ik al iets over geschreven

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X