Ik maak sinds kort gebruik van e mail via Zeelandnet. Hoe kan ik nu mijn adressen vanuit live mail importeren? De exportfunctie van live mail kent twee mgeolijkheden, als komma gescheiden csv bestand of als visitekaart. Ik neem aandat het eerste bestand ook het format is dat zeelandnet hanteert. Als ik importeer geeft zeelandnet echter aan dit bestand niet te herkennen. Hoe dit op te lossen?
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
importeren emailadressen
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Beste Fred,
Het probleem is nu juist dat zeelandnet bij beide formats aangeeft het bestand niet te herkennen. Misschien is mijn probleem veroorzaakt dat ik , alvorens de bestanden te exporteren ze ergens moet opslaan onder een eigen naam. Maar dat lijkt me, eerlijk gezegd, sterk. Het csv bestand wordt in een spreadsheet opgeslagen.Oorspronkelijk gepost door fred44nlje kunt zowel v-card als csv importeren. Het visitekaaartjebestand ook, maar dan veel rommeliger. CSV zal dus de voorkeur hebben. Maar ja, wordt dus niet herkend.
Tjeu
als csv niet lukt, dan kun je dus ook v-card proberen.
Reageer
-
Het CSV bestand moet gemaakt zijn met een kop met de juiste veldnamen, anders vertikt hij het mooi om in ZeelandNet Webmail te importeren.
"First Name","Last Name","Mobile Phone","E-mail Address"
Help,Desk,0113377770,helpdesk@zeelandnet.nl
Daarom is de methode van Fred44nl (importeren als vcard) veruit de gemakkelijkste.
Desnoods gebruik je hiervoor een aparte tool .
Reageer
-
De kop van het te importeren csv bestand (in Notepad) moet er dus ongeveer
zo komen uit te zien:
"First Name","Middle Name","Last Name","Company","E-mail Address","E-mail 2 Address","E-mail 3 Address","Home Street","Home Postal Code","Home City","Home Country/Region","Home Phone","Mobile Phone","Business Fax","Notes","Web Page",
Help,,Desk,ZeelandNet,helpdesk@zeelandnet.nl,,,Het Rip 9,4493 RL,Kamperland,Zeeland,0113377770,0123456789,987654 3210,geen,http://www.zeelandnet.nl,
Forum,,Beheer,ZeelandNet,forumbeheer@zeelandnet.nl ,,,Het Rip 9,4493 RL,Kamperland,Zeeland,0113377770,0123456789,987654 3210,geen,http://www.zeelandnet.nl,
Dit zo moeten werken (hopelijk).
Reageer
-
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer