Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

importeren emailadressen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • importeren emailadressen

    Ik maak sinds kort gebruik van e mail via Zeelandnet. Hoe kan ik nu mijn adressen vanuit live mail importeren? De exportfunctie van live mail kent twee mgeolijkheden, als komma gescheiden csv bestand of als visitekaart. Ik neem aandat het eerste bestand ook het format is dat zeelandnet hanteert. Als ik importeer geeft zeelandnet echter aan dit bestand niet te herkennen. Hoe dit op te lossen?

  • #2
    je kunt zowel v-card als csv importeren.
    als csv niet lukt, dan kun je dus ook v-card proberen.

    Reageer


    • #3
      Hallo mlstrous,

      Welkom op het forum

      Welke versie van Windows Live Mail gebruik je?

      Reageer


      • #4
        Beste Fred,

        Het probleem is nu juist dat zeelandnet bij beide formats aangeeft het bestand niet te herkennen. Misschien is mijn probleem veroorzaakt dat ik , alvorens de bestanden te exporteren ze ergens moet opslaan onder een eigen naam. Maar dat lijkt me, eerlijk gezegd, sterk. Het csv bestand wordt in een spreadsheet opgeslagen.
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
        je kunt zowel v-card als csv importeren. Het visitekaaartjebestand ook, maar dan veel rommeliger. CSV zal dus de voorkeur hebben. Maar ja, wordt dus niet herkend.

        Tjeu
        als csv niet lukt, dan kun je dus ook v-card proberen.

        Reageer


        • #5

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Het CSV bestand moet gemaakt zijn met een kop met de juiste veldnamen, anders vertikt hij het mooi om in ZeelandNet Webmail te importeren.

              "First Name","Last Name","Mobile Phone","E-mail Address"
              Help,Desk,0113377770,[email protected]

              Daarom is de methode van Fred44nl (importeren als vcard) veruit de gemakkelijkste.

              Desnoods gebruik je hiervoor een aparte tool .

              Reageer


              • #8
                De kop van het te importeren csv bestand (in Notepad) moet er dus ongeveer
                zo komen uit te zien:

                "First Name","Middle Name","Last Name","Company","E-mail Address","E-mail 2 Address","E-mail 3 Address","Home Street","Home Postal Code","Home City","Home Country/Region","Home Phone","Mobile Phone","Business Fax","Notes","Web Page",
                Help,,Desk,ZeelandNet,[email protected],,,Het Rip 9,4493 RL,Kamperland,Zeeland,0113377770,0123456789,987654 3210,geen,http://www.zeelandnet.nl,
                Forum,,Beheer,ZeelandNet,[email protected] ,,,Het Rip 9,4493 RL,Kamperland,Zeeland,0113377770,0123456789,987654 3210,geen,http://www.zeelandnet.nl,

                Dit zo moeten werken (hopelijk).

                Reageer


                • #9
                  sjabloon .

                  Nadat het aangepaste contact bestand is opgeslagen als CSV bestand moeten alle veldnamen (in Kladblok) in de eerste (kop) regel nog allemaal voorzien worden van dubbele aanhalingstekens.

                  Sla dan het CSV bestand nog een keer op en importeer het in ZeelandNet Webmail.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X