Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

E-mail via smartphone werkt niet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • E-mail via smartphone werkt niet

    Ik heb het probleem dat het verzenden van e-mail via de smartphone niet werkt. Ik heb braaf alle gegevens ingevuld bij de uitgaande server, dus mail.zeelandnet.nl, SSL, poort 465, inloggen aan, gebruikersnaam en wachtwoord en hij verdomt het om te verzenden als ik niet via Zeelandnet op internet ben ingelogd. Thuis op de wifi geen probleem. Mobiel ontvangen werkt altijd. Het probleem doet zich zowel voor op de iPhone van mijn werk als mijn prive Samsung.
    Ik ben aan het googlen gegaan en lees dat het een probleem is van afgeschermde smtp-servers en zo. Advies is om telkens van smtp-server te wisselen. Dat wordt hem niet, dan blijf je bezig.
    Is hier een GOEDE oplossing voor die een kwestie is van 1x instellen?

  • #2
    Hallo shoven, welkom op het forum.

    Dat probleem is hier vaker aangekaart en 9 vd 10 keer is er dan toch iets verkeerd ingesteld op die mobiel.
    Ik zou dus heel zorgvuldig alle instellingen nog eens nalopen m.b.v. de video, waar van hier de link:
    http://www.zeelandnet.nl/video/bekij...n_Android.html

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door shoven
      Ik heb het probleem dat het verzenden van e-mail via de smartphone niet werkt. Ik heb braaf alle gegevens ingevuld bij de uitgaande server, dus mail.zeelandnet.nl, SSL, poort 465, inloggen aan, gebruikersnaam en wachtwoord en hij verdomt het om te verzenden als ik niet via Zeelandnet op internet ben ingelogd. Thuis op de wifi geen probleem. Mobiel ontvangen werkt altijd. Het probleem doet zich zowel voor op de iPhone van mijn werk als mijn prive Samsung.
      Ik ben aan het googlen gegaan en lees dat het een probleem is van afgeschermde smtp-servers en zo. Advies is om telkens van smtp-server te wisselen. Dat wordt hem niet, dan blijf je bezig.
      Is hier een GOEDE oplossing voor die een kwestie is van 1x instellen?

      Ik krijg het ook niet voor elkaar. Hij ontvangt wel, maar kan niet verzenden zonder WiFi. Wat nu?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door G. Reijerse
        Oorspronkelijk gepost door shoven
        Ik heb het probleem dat het verzenden van e-mail via de smartphone niet werkt. Ik heb braaf alle gegevens ingevuld bij de uitgaande server, dus mail.zeelandnet.nl, SSL, poort 465, inloggen aan, gebruikersnaam en wachtwoord en hij verdomt het om te verzenden als ik niet via Zeelandnet op internet ben ingelogd. Thuis op de wifi geen probleem. Mobiel ontvangen werkt altijd. Het probleem doet zich zowel voor op de iPhone van mijn werk als mijn prive Samsung.
        Ik ben aan het googlen gegaan en lees dat het een probleem is van afgeschermde smtp-servers en zo. Advies is om telkens van smtp-server te wisselen. Dat wordt hem niet, dan blijf je bezig.
        Is hier een GOEDE oplossing voor die een kwestie is van 1x instellen?

        Ik krijg het ook niet voor elkaar. Hij ontvangt wel, maar kan niet verzenden zonder WiFi. Wat nu?
        ik heb een I-Phone

        Reageer


        • #5
          Als je via wifi wilt verzenden moet je bij netwerken het routernetwerk selecteren.

          Niet thuis, dan loopt het via het netwerk van de provider van je telefoonabonnement.
          IOS: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/...nswer=obj(9033)

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door G. Reijerse
            Oorspronkelijk gepost door G. Reijerse
            Oorspronkelijk gepost door shoven
            Ik heb het probleem dat het verzenden van e-mail via de smartphone niet werkt. Ik heb braaf alle gegevens ingevuld bij de uitgaande server, dus mail.zeelandnet.nl, SSL, poort 465, inloggen aan, gebruikersnaam en wachtwoord en hij verdomt het om te verzenden als ik niet via Zeelandnet op internet ben ingelogd. Thuis op de wifi geen probleem. Mobiel ontvangen werkt altijd. Het probleem doet zich zowel voor op de iPhone van mijn werk als mijn prive Samsung.
            Ik ben aan het googlen gegaan en lees dat het een probleem is van afgeschermde smtp-servers en zo. Advies is om telkens van smtp-server te wisselen. Dat wordt hem niet, dan blijf je bezig.
            Is hier een GOEDE oplossing voor die een kwestie is van 1x instellen?

            Ik krijg het ook niet voor elkaar. Hij ontvangt wel, maar kan niet verzenden zonder WiFi. Wat nu?
            ik heb een I-Phone
            Ik heb het op kunnen lossen. Maar jullie vertellen dat niet op de site. Bij de uitgaande mail ook de gebruikersnaam en het wachtwoord invoeren, dan lukt het wel.

            Reageer


            • #7
              Staat toch echt in mijn link.
              Maar fijn dat het nu werkt.

              Reageer


              • #8
                Dan moet je dus telkens omschakelen als je het huis verlaat of thuis komt??!? Klinkt niet echt werkbaar.

                Reageer


                • #9
                  Probleem is dat inloggen op de smtp server niet lukt vanaf een ander netwerk. En ja, ik heb braaf alle instellingen uit de filmpjes etc overgenomen. Zowel op iOs als Android hetzelfde resultaat...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door shoven
                    Probleem is dat inloggen op de smtp server niet lukt vanaf een ander netwerk. En ja, ik heb braaf alle instellingen uit de filmpjes etc overgenomen. Zowel op iOs als Android hetzelfde resultaat...
                    Ik heb een mobiel abonnement bij KPN en kan zonder problemen verzenden/ontvangen via Zeelandnet met de instellingen zoals je in je vraag aangeeft...

                    Reageer


                    • #11
                      Ik zit bij Ben (T-mobile dus) met de ene telefoon en bij Vodafone met de andere. Allebei noppes. Idem voor de wifi op mijn werk.
                      Met Gmail -via hun app- geen enkel probleem...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door shoven
                        Ik zit bij Ben (T-mobile dus) met de ene telefoon en bij Vodafone met de andere. Allebei noppes. Idem voor de wifi op mijn werk.
                        Met Gmail -via hun app- geen enkel probleem...
                        Als er een probleem is, dan zal dat denk ik toch bij Ben en Vodafone liggen...
                        Misschien kunnen andere forumleden die daar een abonnement hebben bevestigen/ontkennen dat zij dezelfde problemen ervaren?

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X