Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Kan geen mail versturen op iPhone
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Oorspronkelijk gepost door SheenaHallo prdekuijper,
Welkom op het forum
Wat werkt er precies niet? Net geprobeerd, bij mij werkt het prima hoor, het stappenplan om de e-mail in te stellen voor iPhone.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door prdekuijperAlles gaat prima zolang je via WIFI binnen het Zeelandnet netwerk blijft. Zodra ik mijn IPhone 5S op 4G zet krijg ik bij het versturen van email direct een foutmelding van gebruikersnaam of wachtwoord. Ga ik terug naar 4G, dan werkt het weer prima. Vreselijk frustrerend als niemand kan vertellen wat de juiste server instellingen zijn, want dat lijkt het probleem te zijn.........
Dat heeft te maken met het feit dat je voor uitgaande mail ook je naam en wachtwoord moet opgeven (voor de uitgaande mailserver). Anders wordt het vanaf een extern netwerk (dus 3G of 4G) niet geaccepteerd.
Bij server uitgaande post (SMTP) moet je dus je gebruikersnaam en wachtwoord invullen, en dan de SSL aanzetten en als poort 465 gebruiken. Identiteitscontrole moet staan op "wachtwoord".
En als servernaam uiteraard mail.zeelandnet.nl.
Dan zou het toch echt moeten werken. Voor de duidelijkheid heb ik ook even deze berichten in een eigen topic gezet.
Reageer
-
Alles staat ook zo ingesteld.
Ik hoor echter van veel meer mensen die wel mail kunnen ontvangen, maar niet versturen.
Dus op WIFI werkt alles prima, op 4G alleen mail ontvangen.
Server staat wel goed ingesteld, poort 465, SSL en wachtwoord controle.
Oorspronkelijk gepost door FransOorspronkelijk gepost door prdekuijperAlles gaat prima zolang je via WIFI binnen het Zeelandnet netwerk blijft. Zodra ik mijn IPhone 5S op 4G zet krijg ik bij het versturen van email direct een foutmelding van gebruikersnaam of wachtwoord. Ga ik terug naar WIFI, dan werkt het weer prima. Vreselijk frustrerend als niemand kan vertellen wat de juiste server instellingen zijn, want dat lijkt het probleem te zijn.........
Dat heeft te maken met het feit dat je voor uitgaande mail ook je naam en wachtwoord moet opgeven (voor de uitgaande mailserver). Anders wordt het vanaf een extern netwerk (dus 3G of 4G) niet geaccepteerd.
Bij server uitgaande post (SMTP) moet je dus je gebruikersnaam en wachtwoord invullen, en dan de SSL aanzetten en als poort 465 gebruiken. Identiteitscontrole moet staan op "wachtwoord".
En als servernaam uiteraard mail.zeelandnet.nl.
Dan zou het toch echt moeten werken. Voor de duidelijkheid heb ik ook even deze berichten in een eigen topic gezet.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door prdekuijperAlles staat ook zo ingesteld.
Ik hoor echter van veel meer mensen die wel mail kunnen ontvangen, maar niet versturen.
Dus op WIFI werkt alles prima, op 4G alleen mail ontvangen.
Server staat wel goed ingesteld, poort 465, SSL en wachtwoord controle.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door prdekuijperAlles staat ook zo ingesteld.
Ik hoor echter van veel meer mensen die wel mail kunnen ontvangen, maar niet versturen.
Dus op WIFI werkt alles prima, op 4G alleen mail ontvangen.
Server staat wel goed ingesteld, poort 465, SSL en wachtwoord controle.
Reageer
-
Ja, hoor, compleet ingevuld.
Oorspronkelijk gepost door FransOorspronkelijk gepost door prdekuijperAlles staat ook zo ingesteld.
Ik hoor echter van veel meer mensen die wel mail kunnen ontvangen, maar niet versturen.
Dus op WIFI werkt alles prima, op 4G alleen mail ontvangen.
Server staat wel goed ingesteld, poort 465, SSL en wachtwoord controle.
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer