Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wie weet hoe ik mijn e-mail moet instellen?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Idd. B13 en waarom zou ik met Windows Live Mail Imap moeten gebruiken? Ook bij Zeelandnet heeft nog nooit iemand gezegd dat ik Imap moet gebruiken en ik zie daar ook het voordeel niet van.
    En wat betreft de instellingen die Zeelandnet opgeeft die zijn steeds anders en sommige forumgebruikers hier schreven ook niet allemaal dezelfde instellingen.
    Zoals Caroline het schreef had ik het en kreeg ik weer de foutmelding dat de email niet verzonden kan worden. Thuis nooit een probleem alleen zodra ik in een hotel ben.
    Dus eerlijk gezegd begrijp ik je punt niet.

Reageer

Beste Robert,
      Waarschijnlijk staat je Live Mail ingesteld op pop3 en je hoeft het niet in te stellen op Imap, dat is een optie.
      Of het dan gaat werken is nog maar de vraag, want zoals Ron al aangaf moet je wel de instellingen aanpassen.
      Als het met alle instellingen die ze hier aangeven niet werkt....gebruik dan je webmail...op die manier hoef je niets in te stellen.
      En anders zul je toch de uitgaande mailserver aan moeten passen aan de locatie...b.v. kpn, tele2 etc.
      Succes.

Reageer

Beste adje.
        Live Mail staat idd. ingesteld op pop3 en SMTP/465 en POP3/995 en SSL aan op beiden.
        Maar als je in een hotel bent dan weet je toch niet wat de serverinstellingen zijn van de locatie?
        Maar als het klopt wat jij schrijft dat het dan nog niet zeker is dat het werkt dan is dat zo. Ik had echter altijd begrepen van Zeelandnet en forums dat je met die instellingen ook email kan versturen met je zeelandnetaccount.
        Maar hoe kan het dan dat ik het met mijn tablet, soms neem ik die mee als ik mijn laptop niet nodig heb, en mijn telefoon? Daar is het toch ook gewoon met mijn Zeelandnetaccount of werkt dat anders?

Reageer

B13, Met onderstaande uitspraak zou ik niet zo stellig zijn. Misschien is het je bniet bekend, maar er zijn nog volop klanten die slechts een mailboxgrootte hebben van 50 of 100 mb.
          Als je dan kiest voor de configuratie POP3 met Bericht op de server achterlaten gedurende bijv. 14 dagen,, kan je op alle apparten je mail binnenhalen. Het kan dus een zeer bewuste keus zijn en een instrument om je mailbox niet vol te laten lopen onder dit abonnement.
          Oorspronkelijk gepost door B13
          [Gebruik je WLM en geen Imap?? Hahahaha! Sorry hoor, maar volgens mij begrijp je zelf niet waarover je praat. En dan durven beweren dat ze bij zeelandnet geen kennis hebben.hebben je aangegeven welke instellingen je moet gebruiken. Info die duidelijk genoeg is om een e-mailprogramma in te stellen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Robert
            Beste adje.
            Live Mail staat idd. ingesteld op pop3 en SMTP/465 en POP3/995 en SSL aan op beiden.
            Maar als je in een hotel bent dan weet je toch niet wat de serverinstellingen zijn van de locatie?
            Maar als het klopt wat jij schrijft dat het dan nog niet zeker is dat het werkt dan is dat zo. Ik had echter altijd begrepen van Zeelandnet en forums dat je met die instellingen ook email kan versturen met je zeelandnetaccount.
            Maar hoe kan het dan dat ik het met mijn tablet, soms neem ik die mee als ik mijn laptop niet nodig heb, en mijn telefoon? Daar is het toch ook gewoon met mijn Zeelandnetaccount of werkt dat anders?
            Dat het met je tablet en telefoon wel werkt bewijst dat het wel mogelijk is, maar de instellingen van je tablet/telefoon zullen anders staan dan op je laptop.
            Wat het hotel betreft...in ieder hotel kunnen ze je de server instelling vertellen voor uitgaande mail....zoniet dan heb je een slecht hotel...

Reageer

Uitgaande mail doe ik gewoon via de mail-server van Zeelandnet, dat werkt vanaf de hele wereld, maar wel met SSL en het juiste wachtwoord!

Reageer

@rOn dat zou moeten ja maar bij lukt het steeds niet via mijn laptop. Maar wat is er dan mis aan: pop3 en SMTP/465 en POP3/995 en SSL aan op beiden? Dat zou toch goed moeten zijn?

Ptrol idd. heb ik daarom "Als je dan kiest voor de configuratie POP3 met Bericht op de server achterlaten" voor 5 dagen ingesteld.

Reageer

@rOn dat zou moeten ja maar bij lukt het steeds niet via mijn laptop. Maar wat is er dan mis aan: pop3 en SMTP/465 en POP3/995 en SSL aan op beiden? Dat zou toch goed moeten zijn?

Misschien een verkeerd wachtwoord ingevuld?

Reageer

@rOn er wordt helemaal niet om een wachtwoord gevraagd als ik een email verstuur en als mijn wachtwoord ineens niet meer goed zou zijn dat uit zichzelf veranderd moeten zijn want om te ontvangen moet het wachtwoord toch ook goed zijn.

Reageer

Dus een instellings fout ...............
                      Je hebt voor SMTP via SSL toch echt een wachtwoord nodig!

Reageer

@rOn er wordt helemaal niet om een wachtwoord gevraagd als ik een email verstuur en als mijn wachtwoord ineens niet meer goed zou zijn dat uit zichzelf veranderd moeten zijn want om te ontvangen moet het wachtwoord toch ook goed zijn.
                        Bij het aanmaken van je emailaccount heb je voor inkomende- en uitgaande email elk apart het wachtwoord moeten invoeren. Het zou op zich dus kunnen dat je bij uitgaande email een typefoutje hebt gemaakt... proberen waard dus, om dat wachtwoord eens opnieuw in te voeren. Ergens moet er toch iets fout zitten!

Reageer

Alleen bij het installeren van de account wordt er 1 keer om een wachtwoord gevraagd. Dat wachtwoord is toch hetzelfde voor inkomende en uitgaande berichten? En er is aangevinkt wachtwoord onthouden.
                          Jos dan zou ik toch nooit e-mails kunnen versturen als mijn wachtwoord fout is?

Reageer

Servers:
                            pop.zeelandnet.nl voor ontvangen en
                            mail.zeelandnet.nl voor verzenden?
                            Zo werkt het bij mij tenminste..............

Reageer

Volgens Zeelandnet moest ik in elk geval altijd, ongeacht welke tegengestelde instellingen ik ook kreeg toegestuurd, altijd mail.zeelandnet.nl gebruiken.

Reageer

Volgens Zeelandnet moest ik in elk geval altijd, ongeacht welke tegengestelde instellingen ik ook kreeg toegestuurd, altijd mail.zeelandnet.nl gebruiken.
                                En dat is helemaal juist !
                                Kijk ergens zal er welk iets fout zitten, maar om nu zo maar te gaan gissen lijkt me niet handig.
                                Zo wordt het een gebed zonder eind.
                                Ik stuur je een pb Robert.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...