Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wie weet hoe ik mijn e-mail moet instellen?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wie weet hoe ik mijn e-mail moet instellen?

    Ik heb al vele keren een vraag gesteld bij de klantenservice van Zeelandnet maar ik vraag me af of er eigenlijk wel iemand is die het weet. E-mails worden niet goed gelezen en ergerlijk beantwoord. Ik gebruik nu in het voorbeeld even @fictievenaam.nl als domeinnaam waar ik een email naar toe moest sturen maar het was uiteraard een andere wel bestaand e-mailadres.
    Ik moest vanuit een hotel een e-mail sturen naar [email protected] en het ging weer niet. Zeelandnet schreef nav. de aan Zeelandnet meegestuurde foutmelding dat ik de instellingen moest opvragen van de server van @fictievenaam.nl. Hallo Zeelandnetnet daar stuur ik de email naar toe en ik gebruik die server niet. Ik schreef dat ze de foutmelding vermoedelijk niet goed gelezen hadden omdat ik een email moest sturen naar @fictievenaam.nl met mijn Zeelandnet account. En wat kreeg ik voor antwoord: De foutmelding geeft aan dat u de serverinstellingen dient aan te passen van @fictievenaam.nl.
    Zoals mijn collega heeft aangegeven kunt u deze opvragen via uw hosting provider. Wij hebben deze gegevens niet en kunnen u hier niet verder mee helpen.
    Ik werd het echt beu en heb ik uiteindelijk een klacht ingediend bij Delta en werd ik opgebeld door Delta en later doorverbonden met een technische man van Zeelandnet van een hoger level. Ik moest de volgende instellingen gebruiken:
    Uitgaande e-mail (SMTP): 465
    Inkomende e-mail (POP3): 995
    Bij beide servers moet de regel 'Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig' wel aangevinkt zijn.
    Nou het zou opgelost zijn maar dus niet. Ik moest bijv. aanvinken dat ik gebruik wil maken van een SSL verbinding. Maar helaas ik kon weer geen e-mails versturen. Weer de vraag opnieuw gesteld en weer krijg ik een ander antwoord. Nu weer:
    Uitgaande e-mail (SMTP): 25
    Inkomende e-mail (POP3): 110
    Bij beide servers moet de regel 'Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig' NIET aangevinkt zijn.
    Ik snap er niets van want als wij gasten hebben dan kunnen die gewoon e-mails op hun laptop ontvangen en versturen en waarom ik niet?
    Wat is nu de simpele vraag die ik nu al een jaar steeds stel aan Zeelandnet: Als ik in een hotel ben kan ik met mijn laptop geen e-mails versturen, wel versturen. Blijkbaar weet niemand bij Zeelandnet hoe de instellingen moeten zijn. Steeds weer andere instellingen krijg ik door en dan moet ik het maar weer proberen. Maar nee het lukt weer niet en je zou er moedeloos van worden.

  • #2
    Met SMTP/465 en POP3/995 en SSL aan op beiden, heb je ook het wachtwoord nodig.
    Dit is een manier, om van "buiten" gebruik te maken van de mail-server van Zeelandnet.
    De enige andere mogelijkheid van "buiten" is webmail.
    Ben je direct aangesloten op Zeelandnet, dan werkt SMTP/25 en POP3/110 wel, en heb je voor SMTP geen wachtwoord nodig.

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor je reactie rOn.
      Als je in een hotel bent dan ben je niet rechtstreeks aangesloten op de mail server maar e-mails kon ik niet versturen met SMTP/465 en POP3/995 en SSL aan op beiden, alleen ontvangen.
      En nu dus weer het bericht van Zeelandnet dat ik in een hotel juist SMTP/25 en POP3/110 zonder SSL moet gebruiken.
      Als je provider nog niet eens kan zeggen hoe je instellingen moeten zijn dan schort het daar toch wel aan kennis.
      Maar intussen kan ik geen berichten versturen via mijn laptop dus moet ik het steeds via mijn telefoon doen.

      Reageer


      • #4
        Wat r0n zegt klopt dat ZeelandNet Webmail de meest eenvoudige oplossing is om (ZeelandNet) mail te versturen vanuit een externe locatie (hotel):


        Maar je kunt ook Gmail en/of Outlook hiervoor gebruiken.

        Gmail

        Android of iOS.

        Outlook

        Android of iOS.


        Maar kan ook via je browser

        Gmail

        ontvangen en verzenden


        Outlook

        ontvangen en verzenden

        Voor zover ik weet (maar kan het fout hebben) is het niet mogelijk om e-mail via smtp te versturen (al dan niet met ssl) via een ander netwerk dan van de eigen provider, dat werkt alleen met Gmail of Outlook.

        Reageer


        • #5
          Waarom zou ik een ander email adres moeten gebruiken dan mijn gewone zeelandnet adres om e-mails te versturen?
          Ik heb geen behoefte aan Gmail of welk ander dan ook en ook webmail niet. Ik wil gewoon vanaf mijn laptop e-mails via WLM versturen en ontvangen zodat ik die altijd, offline, bij me heb.

          Reageer


          • #6
            @Robert

            Vervelend dat het je niet lukt om te e-mailen wanneer je niet thuis bent.

            Hieronder zal ik in het kort neerzetten welke gegevens je moet gebruiken. Ik weet niet welk e-mailprogramma je gebruikt dus daar kan ik niet naar refereren.

            Je gebruikersnaam is het gedeelte voor het @-teken: voorbeeld@zeelandnet.nl
            De mailservers die je moet gebruiken zijn voor zowel smtp als pop: mail.zeelandnet.nl
            Als je een IMAP account maakt dan is je inkomende poort: 993
            Bij een POP account is dit: 995
            Bij de uitgaande mailserver is het altijd: 465
            En SSL moet altijd aangevinkt zijn. Zonder SSL kun je namelijk niet buiten je woning (daar waar je ZeelandNet modem hangt/staat) mailen.

            Kijk ook even bij je accounts of er misschien niet nog een oud account tussen staat die vervelend loopt te doen.

            Als je er niet uitkomt laat dan nog even weten welk mailprogramma je gebruikt en met welke Windows versie of IOS versie je werkt.
            Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

            Reageer


            • #7

              Reageer


              • #8
                maiden Dat zie je verkeerd, zo was het vroeger!
                Nu kan je met SSL gewoon van over de hele wereld direct een verbinding maken met de mailserver van Zeelandnet.
                Vanaf de camping waar ik zit (Tele-2 internet) kan ik gewoon email zenden en ontvangen via Zeelandnet.
                Alleen heb ik een uur zitten expirimenteren met de juiste instelingen.

                Vraag aan Robert: gebruik jij (net als ik) toevallig Thunderbird?

                Reageer


                • #9
                  Even op volgorde Caroline ik gebruik zoals ik schreef WLM (Windows Live Mail) geen Imap en de instellingen die ik moet gebruiken volgens de klantenservice van Zeelandnet zijn steeds anders. En het was de laatste keer zo ingesteld zoals jij ook schreef: SMTP/465 en POP3/995 en SSL aan op beiden maar ik kon geen emails verzenden.

                  @rOn ik gebruik Internet Explorer als je dat bedoelt tenminste maar ik weet niet wat dit te maken heeft met mijn mail?

                  Reageer


                  • #10
                    Robert, Thunderbird is een programma voor e-mail.

                    Reageer


                    • #11
                      Oh o.k. ik dacht een internetbrowser.
                      Maar zoals gezegd ik gebruik WLM (Windows Live Mail)

                      Reageer


                      • #12
                        Tja Robert, WLM ken ik niet, ik gebruik geen Windows, maar een OpenSource alternatief.
                        Nu weer OnTopic.

                        Reageer


                        • #13
                          Ja maar het is toch te gek dat Zeelandnet steeds een andere instelling opgeeft? Hoe komt het dat zij dit niet gewoon weten vraag ik me af.

                          Reageer


                          • #14
                            Graag aangeven welke foutmelding je exact krijgt.

                            Door het ontbreken van deze informatie worden denk ik oplossingen aangedragen die het probleem niet aanpakken.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Robert
                              Even op volgorde Caroline ik gebruik zoals ik schreef WLM (Windows Live Mail) geen Imap
                              Werkelijk?? Gebruik je WLM en geen Imap?? Hahahaha! Sorry hoor, maar volgens mij begrijp je zelf niet waarover je praat. En dan durven beweren dat ze bij zeelandnet geen kennis hebben.

                              "Een technische man van Zeelandnet van een 'hoger' level" heeft je aangegeven welke instellingen je moet gebruiken. Een moderator heeft je aangegeven welke instellingen je moet gebruiken, meerdere forum gebruikers hebben je aangegeven welke instellingen je moet gebruiken. Info die duidelijk genoeg is om een e-mailprogramma in te stellen.

                              Ik denk dat dat het verstandiger is om gewoon de webmail te gebruiken. Hoef je ook niet moeilijk te doen om instellingen te veranderen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X