Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen mail kunnen ontvangen met Outlook 2007 (wel verzenden...)

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Geen mail kunnen ontvangen met Outlook 2007 (wel verzenden...)

Hallo,

Ik zit hier echt mee in mijn haar, al een week mee bezig, zelfs helpdesk zeelandnet gebeld
    Ik kom er niet uit, zou het zo fijn vinden als iemand mij kan helpen...

Dus, hoe moet ik het beschrijven, als volgt:

- Mail client: Outlook 2007, Mail server: mail.zeelandnet.nl
    - heeft altijd gewerkt
    - POP3 ontvangende mail, altijd gewerkt, nu sinds 2 weken niet meer
    - ik kan wel mail versturen (SMTP)
    - er was eerder een inkomend besmette mail met: JS/TrojanDownloader.Nemucod
    - deze onderschept met NOD32/ESET, zelfs gebeld met ESET, mmm
    - zou er toch niets gewijzigd kunnen zijn?

=> ik kom er niet achter, dus vraag ik hier om hulp
    => ergens in een log, kwam ik de volgende tekst tegen, weet niet meer welke log, ik heb er ook op gegoogled, werd ik niet wijzer van, deze tekst:

"persoonlijke firewall er is een fout opgetreden bij het starten van de proxyserver de analyse van toepassingsprotocollen (http, pop3, imap) werkt niet"

=> o ja, bij Outlook kun je bij accountinstellingen, de verbindingen testen (in en uitgaand), die geven 2x OK aan...

als iemand mij kan helpen, zou dat meer dan fijn zijn

groetjes van Michel, Middelburg

Hoi Michel Verheul,

Welkom op het forum.

Heb je de besmette mail toendertijd geopend en heeft je virusscanner daarna actie ondernomen of sloeg NOD32 gelijk alarm en heeft die het bericht in quarantaine geplaatst of verwijderd?
    Doe eens een volledige systeemscan in veilige modus. Klik hier voor instructies hoe je dat doet. Wellicht zijn er toch sporen achtergebleven die problemen veroorzaken. Als second opinion scanner kan je ook nog Malwarebytes downloaden. Doe ook hiermee een volledige scan in veilige modus. Het programma kan je voor een korte periode gratis gebruiken.

Blijf je problemen ondervinden, geeft dan nog wat aanvullende informatie.
    Welk besturingssysteem gebruik je?
    Gebruik je de firewall van het besturingssysteem of van NOD32 (mits beschikbaar)?
    Wat is de volledige foutmelding? Of krijg je gewoon een timeout?

Het lijkt iig geen probleem in Outlook zelf, maar op een probleem in de firewall.
    A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Voordat je het advies van Matthijs opvolgt, valt nog te proberen een systeemherstelpunt terug te zetten van voor de besmetting.

Of had je dat wellicht al geprobeerd?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
        Hoi Michel Verheul,

Welkom op het forum.

Heb je de besmette mail toendertijd geopend en heeft je virusscanner daarna actie ondernomen of sloeg NOD32 gelijk alarm en heeft die het bericht in quarantaine geplaatst of verwijderd?
        Doe eens een volledige systeemscan in veilige modus. Klik hier voor instructies hoe je dat doet. Wellicht zijn er toch sporen achtergebleven die problemen veroorzaken. Als second opinion scanner kan je ook nog Malwarebytes downloaden. Doe ook hiermee een volledige scan in veilige modus. Het programma kan je voor een korte periode gratis gebruiken.

Blijf je problemen ondervinden, geeft dan nog wat aanvullende informatie.
        Welk besturingssysteem gebruik je?
        Gebruik je de firewall van het besturingssysteem of van NOD32 (mits beschikbaar)?
        Wat is de volledige foutmelding? Of krijg je gewoon een timeout?

Het lijkt iig geen probleem in Outlook zelf, maar op een probleem in de firewall.
        Hoi Matthijs,

sorry voor mijn late reaktie
        erg bedankt voor jouw uitgebreide reaktie

het volgende:

- het betreft mijn vader zijn pc, wij allebei op zeelandnet
        - mijn indruk is dat het JS script is onderschept door NOD32, mijn vader had nog gebeld met ESET, reaktie daaruit mij niet heel duidelijk, maar goed....evengoed ben ik bang en sluit ik niet uit, dat ergens een gemene instelling is veranderd...maar welke dus..???
        - ik heb volledige scans gedraaid met NOD32 en MALWAREBYTES en IOBit en HijJackThis (ja de output daarvan kan ik interpreteren, geen BHO's bijv...)
        - Geen scan buiten besturingsysteem om, geef ik eerlijk toe, mijn gevoel zegt me, maakt niet uit, detectie evengoed...

- OS = Win 7 Home Premium 64 bit
        - Firewall alleen van Win 7 zelf, ik heb daar ook alle instellingen van doorlopen...

=> geen mail kunnen ontvangen, nog steeds niet

=> ik zou dat laatste praktisch als volgt kunnen schetsen:

- ik open met IE de webmail van de mail box
        - ik stuur vanaf andere pc en adres een mail
        - de ontvangende kant heeft Outlook 2007 open
        - op de webmail zie ik het binnenkomen
        - paar min later verdwenen, want kennelijk opgehaald
        - ECHTER niet terug te vinden in mail client Outlook

Fijn je reaktie, dankje wel
        groetjes van Michel

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ptrol
          Voordat je het advies van Matthijs opvolgt, valt nog te proberen een systeemherstelpunt terug te zetten van voor de besmetting.

Of had je dat wellicht al geprobeerd?
          Hallo

ik snap wat je zegt, nee had ik nog niet geprobeerd
          op zich ben ik daar huiverig voor, maar ga even pijnzen erover

dank je voor de tip

groetjes van Michel

Reageer

Reageer

Hoi Ptrol,

Je hebt me overtuigt. Ik wil een herstelpunt terugzetten
              Maar dat lukt niet, lees maar:

- Dus laatst succesvol ontvangen mail is van 28 maart 2016
              - Ik wil dus een herstelpunt van voor die datum vinden
              - in het schermpje (incl. meer herstelpunten weergeven), zie ik slechts 4 recente (van 19/4/16 t/m 26/4) en nog 1 laatste de oudste van 3/3/2014 !!! => dus jaren geleden ???
              - Waar zijn de andere herstelpunten?
              - ik gok het erop, ik wil dan maar die van 3/3/2014 terugzetten !
              - alleen dat lukt niet, krijg deze foutmelding:

Systeemherstel
              Het back-upstation is niet gevonden. Systeemherstel zoekt naar herstelpunten op uw back-up. Zorg ervoor dat het back-upstation is ingeschakeld en met de computer is verbonden en klik vervolgens op OK.

- herstelpunten worden altijd op C: opgeslagen, de externe HD via USB, is aangesloten, toch die melding

Ik kan dus geen herstelpunt terugzetten, en dat snap ik niet, want in verleden weleens gedaan

Michel

Reageer

Michel, je zou eens een ander mailprogramma kunnen proberen. Outlook 2007 is niet meer van deze tijd
                Probeer Thunderbird eens en als dat werkt weet je waar het probleem zit. Gebruik in alle gevallen een SSL verbinding naar de mailserver, zowel inkomend als uitgaand.

Daarnaast raad ik je aan om een update naar Windows 10 uit te voeren. De pc wordt hier sneller van. Je hebt nog 90 dagen om dit gratis te doen, daarna kost het geld. (Dit heeft niets met het mailprobleem te maken, denk ik, maar wil je dit toch vast meegeven.)

Reageer

Jammer, maar dat een systeemherstelpunt niet teruggezet kan worden na een infectie, komt wel vaker voor.
                  Er zijn ook cleaners waarmee je herstelpunten kan verwijderen. Misschien daarmee opgeschoond?

Ga ook nog eens naar standaardprogramma's en click op Microsoft Outlook en geeft het alle rechten.
                  En ook als je IE gebruikt via Extra, Internet Opties, programma's op internetprogramma's clicken.
                  Je bent verder helemaal bij met Updates ( ook van MS Office)?

Dan ben ik uitgespit en rest het advies van Goeroe hierboven.

Helemaal schoon?
                  Anders lijkt me opnieuw installeren wel zo veilig (Win7 of Win10).

Reageer

Hoe is afgelopen, Michel?

Reageer

Aangezien hier al een maand niet op gereageerd is, sluit ik bij deze dit topic.

Michel, mochten de problemen aanhouden kun je het best een nieuw topic openen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                      X