Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Avast Virusscanner

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Avast Virusscanner

Bij het opstarten van Microsoft Outlook (mail) krijg ik van Avast de waarschuwing dat van de Server het beveiligingscertificaat niet te controleren is. Hoe is dit op te lossen ?

Oorspronkelijk gepost door avdlijcke
    Bij het opstarten van Microsoft Outlook (mail) krijg ik van Avast de waarschuwing dat van de Server het beveiligingscertificaat niet te controleren is. Hoe is dit op te lossen ?
    Hallo avdlijcke, welkom op het forum.

Dat heeft vast ook te maken met de problemen die er de afgelopen dagen zijn met het kunnen bereiken van de startpagina van Zeelandnet. Is al in meerdere topics aan de orde geweest. Ook Norton geeft waarschuwingen.
    Er wordt aan een oplossing gewerkt!
    Maak zonodig tijdelijk een andere startpagina aan, je zult dan geen last meer hebben.

Reageer

Hallo Jos,
      Bedankt voor je reactie !
      Ik heb wel al lang (enkele maanden) dit bericht van Avast !

Reageer

Hallo Jos,
        Sorry, ik las niet goed. Dacht dat je ook de startpagina bedoelde, maar mail zal een ander probleem zijn.
        Is Avast wel up-to-date?
        Er is wel een probleem met de thuisbeveiliging van Avast en het nieuwe modem, maar ook dat zal een ander probleem zijn:
        https://forum.zeelandnet.nl/internet...ten-modem-2556

Reageer

Bedankt voor je reactie Jos !

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos
            Hallo Jos,
            Sorry, ik las niet goed. Dacht dat je ook de startpagina bedoelde, maar mail zal een ander probleem zijn.
            Is Avast wel up-to-date?
            Er is wel een probleem met de thuisbeveiliging van Avast en het nieuwe modem, maar ook dat zal een ander probleem zijn:
            https://forum.zeelandnet.nl/internet...ten-modem-2556
            [img]774df7ac-2b7e-4aca-beac-eff37d9c2793.png[/img]
            Is inderdaad een hardnekkig probleem in Avast

Reageer

Is inderdaad een hardnekkig probleem dat ik ook heb met Outlook icm Avast[img]e2cc79b4-dbf6-4c0e-a48b-f0ed96056762.png[/img]

Reageer

Dat geeft Mozilla Thunderbird ook altijd aan, zonder virus scanner dat het geen beveiligde verbinding is. Je moet er 'n uitzondering voor maken. Hoe dit op te lossen is? Alleen vanuit Zeelandnet zelf denk ik, weet ook niet precies.

Reageer

Als het goed is kun je in Avast ook de mailservers toestemming geven op de firewall:?? Ik gebruik geen avast meer, dus nergens meer problemen mee :P

Reageer

Zou er iemand op 'certificaat weergeven' kunnen klikken en daar een screenshot van kunnen posten? De mailserver van zeelandnet heeft een geldig certificaat met de naam 'mail.zeelandnet.nl'. Het zou kunnen zijn dat Avast of je mailclient de mailserver op een andere naam (bijv. smtp.zeelandnet.nl) bevraagd en dan klopt het certificaat inderdaad niet.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Deuntje
                      Zou er iemand op 'certificaat weergeven' kunnen klikken en daar een screenshot van kunnen posten? De mailserver van zeelandnet heeft een geldig certificaat met de naam 'mail.zeelandnet.nl'. Het zou kunnen zijn dat Avast of je mailclient de mailserver op een andere naam (bijv. smtp.zeelandnet.nl) bevraagd en dan klopt het certificaat inderdaad niet.
                      Hierbij de screenshot

Reageer

Het opnieuw importeren van de certificaten helpt niets. Mededeling dat de certificaten juist zijn geimporteerd maar maakt geen verschil.
                        Alleen uitzetten mailschild helpt, maar kan niet de bedoeling zijn toch?

Reageer

Hoi avdlijcke,

Is het nog goed gekomen ?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Sheena
                            Hoi avdlijcke,

Is het nog goed gekomen ?
                            Het is nog niet opgelost, heb nog hetzelfde probleem.
                            Ik denk ook dat het ontstaan is nadat ik Windows 10
                            heb geinstalleerd.

Reageer

En wat gebeurt er als je Avast tijdelijk uitschakelt, lukt het dan wel, of blijft de melding terug komen?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...