Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Serverfout email

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Serverfout email

    Sinds een poosje krijg ik als ik inlog op mijn mailbox een error serverfout (not Found) mijn mailbox is blanco.
    wil ik naar de oudere mails dat is geen probleem,echter als je weer terug gaat naar de recente mails dan kun je ongeveer terug tot begin van de maand,er zijn dan ongeveer nog 3 weken te gaan voor de nieuwste mails dan komt deze melding in beeld.
    Er is contact geweest met de klantenservice,vanuit zeelandnet is er niets aan de hand,ra ra hoe kan dat.
    (PS) op mijn tablet en 2 andere PC,s idem dito.
    Uiteraard graag reactie ik moet nu alle mails tel gaan controleren wat een heel gedoe is,momenteel doe ik veel via mail.

    MVRGR Johan Vermeulen Heinkenszand.

  • #2
    Beste Johan,

    Welkom op het forum.

    Dat is dus via de webmail, begrijp ik? Zou je eens een printscreen kunnen maken van die foutmelding? Of wellicht iets specifieker benoemen wat er precies in die foutmelding staat?

    Reageer


    • #3
      Beste Frans,
      Hartelijk dank voor jou reactie,maar jij vindt mij niet duidelijk genoeg.
      Een print van de ik weet niet precies hoe dat moet.
      het scherm is 12x2 cm bovenin staat een driehoekje met een uitroepteken en vermelding dat een fout is opgetreden.
      Onder in het scherm staat SERVERFOUT (NOT FOUND).
      Momenteel gaat het redelijk,ik krijg weer de nieuwste mails binnen,echter als ik met de pijltjes klik naar een vorig scherm krijg ik deze melding weer en een leeg scherm met wat doorklikken krijg ik dan de oudere mails te zien,klik ik weer terug naar het beginscherm dan is alles weer normaal.
      Ik heb mails verstuurd die niet allemaal aankomen,het wisselt sterk,ik zie de verzonden mails niet altijd in de box verzonden staan.
      Op mijn tablet en nog 2 PC,s idem dito,zeelandnet zegt dat het aan mijn kant moet zitten,ze hebben van hun uit mijn mailbox bekeken en geen problemen gezien,ook de foutmelding kwam daar niet in beeld.
      Het is 2weken geleden eerst af en toe,maar de binnenkomende mail was niet up to date,later is het erger geworden en nu lijkt alles weer bijna normaal,op mijn tablet moet ik de icon nieuwe mail aanklikken voordat ze binnenkomen,voorheen ging dat automatisch vind ik ook een beetje vreemd,je kunt er niet meer van op aan dat alles perfect funtioneert,aangezien ik best veel per mail doe moet ik als hij niet in de verzonden mails staat er telefonsch achteraan wat nogal tijdrovend is.

      Hopende dat er door mijn relaas wat meer inzicht is voor een welkome oplossing.

      MVRGR Johan Vermeulen.

      Reageer


      • #4
        Hallo Johan,

        Ik heb voor de zekerheid toch even je instellingen in het modem nagekeken. De zogenaamde SPI firewall stond op low en dan is het soms zelfs onmogelijk om met een bekabelde computer een internetverbinding tot stand te brengen. Ik heb deze op off gezet. Ook heb ik het kanaal gewijzgd naar 1. Deze stond op automatisch.

        Wil je eens testen of misschien door deze aanpassing het mailen nu beter gaat?
        Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

        Reageer


        • #5
          Beste Caroline,
          Door jou gewijzigde modeminstellingen werkt mijn PC zoals vanouds,Emails komen direct binnen en de FOUTMELDING zie ik niet meer.
          Ga ik naar mijn Tablet dan kan ik heel moeilijk WIFIverbinding krijgen soms wel via WIFIspot maar niet echt goed.
          In de systeeminstellingen zie ik Delta Wifispots verbinden,verifieren,soms verbonden(groen rode pijltjes)ga ik dan naar mijn Emailapp dan zie ik Emails van 1week geleden,druk ik op het icon bijwerken dan wordt er gescand op nieuwe mails maar gebeurd er verder niets ook de verbinding is weer weg,ga ik terug naar systeeminstellingen dan is Delta Wifispots weer aan het verbinden,verifieren en weer verbonden ga ik dan weer zoals eerder omschreven dan is het resultaat negatief (de verbindingspijltjes zijn soms even in beeld maar na een poosje valt dat weer weg.
          Ga ik via internet naar mijn mailbox dan krijg ik de melding (WEBPAGINA NIET BESCHIKBAAR).
          Ga ik b.v naar You Tube dan zie ik even de Wifipijltjes zo af en toe ook actief bezig verbinding te maken dan komt de melding (ER is geen netwerkverbing op dit moment.Probeer het later opnieuw.ook geen Wifipijltjes.
          Misschien heeft jou wijziging van automatisch naar 1 daar mee te maken??.
          Uiteraard graag reactie daarop.
          MVRGR Johan Vermeulen.

          Reageer


          • #6
            Beste Johan,

            Ik begrijp uit je verhaal dat je probeert verbinding te maken met Delta WiFi-spots.

            Wanneer je thuis bent moet je geen verbinding maken met de Delta WiFispots maar gewoon met de gegevens van je eigen draadloos netwerk.

            De Delta WiFi-spots is een afgescheiden gedeelte in je WiFi-modem die gebruikt kan worden door klanten van ZeelandNet die bij jou in de buurt even op het internet willen.
            Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

            Reageer


            • #7
              Beste Caroline,

              Als ik op mijn Tablet naar systeeminstellingen ga en ik via mijn account wil verbinden dan wordt nu een wachtwoord gevraagd,ik heb alle door mij gebruikte wachtwoorden geprobeerd maar er wordt steeds weer opnieuwd gevaagd naar een wachtwoord,dit is denk ik gekomen na jou wijziging,ook krijg ik wel een melding van zwak signaal,hoe kan ik dat oplossen??.
              Graag reactie, Groet Johan.

              Reageer


              • #8
                Ik heb niets gewijzigd aan je account instellingen.

                Je wilt verbinding maken met de routerfunctie in het WiFi-modem. Het netwerk Delta WifiSpots is niet jouw draadloos netwerk. Deze heeft een andere naam. Kun je eens kijken op de laptop of de computer met welk netwerk je draadloos verbinding maakt?

                Door in te loggen op het WiFi-modem kun je zien welke instellingen er nodig zijn om verbinding te maken. Je kunt via http://192.168.11.1/ inloggen op het WiFi-modem.

                Je hebt het over systeeminstellingen. Welke tablet heb je? Wil je de stappen eens vermelden wat je precies doet voordat je die serverfout krijgt?
                Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                Reageer


                • #9
                  Op mijn Tablet krijg ik geen serverfout.
                  Als ik via het welkomscherm de knop instellingen ga kom ik op een lijst met alle items waaronder ook WIFI.
                  Tablet is een GALAXY Tab2,ooit cadeau gekregen van Delta i.v.m 3in1 actie +-3jaar geleden.
                  in de WIFI netwerken DELTA WifiSpots(verbinden,verifieren,verbonden)OK.
                  mijn account (johan vermeulen(beveiligd) deze aanklikken(krijg schermpje 10x5cm(wordt gevraagd om wachtwoord daarna kun je verbinden en dat is gelukt.nu nog mijn modem activeren met gebruikersnaam en wachtwoord,helaas weet ik dat niet meer,ik heb van alles geprobeerd om daar achter te komen maar helaas,misschien bij jullie nog bekend??.
                  Ik hoor het nog wel.
                  Groet,Johan.

                  Reageer


                  • #10
                    Beste Johan,

                    Maak geen verbinding met WIFI netwerk "Delta WifiSpots".

                    Zoek de naam van je eigen WIFI netwerk op. Meestal degene met het sterkste signaal.

                    Reageer


                    • #11
                      Hallo Caroline,
                      Wat jij voorsteld werkt,ik heb WIFIsignaal op mijn Tabtet.
                      Toch kan ik niet op internet,reden waarschijnlijk dat het WIFI van de MODEM niet is geactiveerd.
                      In een vorig bericht gaf je al aan met HTTP omdat te doen daar lukt dat niet Gebruikersnaam en Paswoord zijn BLANCO,ik probeer dat in te vullen maar wordt niet geacsepteerd.daar zit de KLOE,hoe kom ik aan mijn goede gebruikersnaam en Paswoord.
                      Is het mogelijk dit te resetten zodat ik een nieuwe gebruikersnaam en Paswoord in kan voeren??.

                      Uiteraard weer graag een antwoord hierop,

                      MVRGR Johan.

                      Reageer


                      • #12
                        Johan, inloggen met gebruikersnaam: beheer en wachtwoord: zeelandnet. Werkt dat niet, dan alleen gebruikersnaam: beheer invullen.

                        Reageer


                        • #13
                          Beste GoeRoe,
                          Sorry dat ik je voor Caroline aanzag.
                          Op mijn Tablet ,instellingen.WIFI kan ik niet inloggen steeds word gevraagd om wachtwoord,heb alle wachtwoorden gebruikt die ik gebruik.
                          Op http://192.168.11.1 krijk ik een scherm van modemgegevens te zien die allemaal OK zijn,echter het het gedeelte gebruikersnaam en wachtwoord zijn blanco,ook daar heb ik alle namen en wachtwoorden ingevoerd maar zonder resultaat,omdat dit niet geactiveerd wordt heb ik via wifi geen contact met het modem.
                          Tablet,instellingen,wifi.open netwerken daar heb ik wel contact mee maar zijn te zwak,met mijn account wat ik indertijd heb aangemaakt is het signaal zeer sterk,klik ik die aan dan wordt het,verbinden,verifieren,verificatiefout getoond,met daarna een scherm 10x5 cm of ik mijn wachtwoord op wil geven met resultaat wat ik eerst noemde.
                          Bij de open netwerken word op IP adres gescand en daarna verbonden,met deze slechte verbinding kan ik niet b.v op internet,geen Mails ontvangen,de mailapp op het welkomstscherm kan ik aanklikken ik kom dan in mijn Mailbox mmar die wordt niet geupdate zodat ik Mails zie van 1week geleden.
                          Kort samengevat ik kan niet communiceren met de buitenwereld.
                          Hoop dat mijn relaas het probleem boven water krijgt.

                          MVRGR Johan.

                          Reageer


                          • #14
                            Johan, de gebruikersnaam van je modem is: beheer
                            Het wachtwoord is: zeelandnet

                            Lukt dit niet, laat dan het veld voor het wachtwoord leeg.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door jem394875
                              de mailapp op het welkomstscherm kan ik aanklikken ik kom dan in mijn Mailbox mmar die wordt niet geupdate zodat ik Mails zie van 1week geleden.
                              Even iets anders, ik zou je willen adviseren om de mail-app die meegeleverd wordt niet te gebruiken. In plaats daarvan kun je beter Windows Live Mail downloaden en installeren. Dat kun je vinden onder deze link.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X