Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Alles over ZeelandNet e-mail.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Alles over ZeelandNet e-mail.

    Webmail
    Webmail geeft, zoals de naam al zegt, de mogelijkheid om via het internet uw e-mail te lezen. Het voordeel hiervan is dat zonder het gebruik van een e-mail programma je overal jouw e-mail kan lezen en verzenden. Dit is handig als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en geen beschikking hebt over een eigen computer maar wel over een internetverbinding. Ook is het bij ZeelandNet Webmail niet nodig om een mailprogramma in te stellen. Je gebruikersnaam en wachtwoord is genoeg om overal toegang te hebben tot je e-mail.


    Veel mensen hebben een e-mail programma op hun computer. Een voorbeeld van een veel gebruikt e-mail programma is Windows Live Mail of OutlookZeelandNet File Service aan voor het Premium abonnement en hoger. Hiermee kun je bestanden versturen tot 250 MB. Tegen betaling zijn grotere bestanden mogelijk.

  • #2
    Goed initiatief Jacco.

    Kan je je bericht aanvullen met informatie over het versturen van e-mail vanaf een niet-ZeelandNet-locatie?
    Hierbij denk ik aan de SMTP instellingen en authenticatie, vooral vanaf mobiele apparaten. Daar zijn ook enkele vragen over geweest.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
      Kan je je bericht aanvullen met informatie over het versturen van e-mail vanaf een niet-ZeelandNet-locatie? Hierbij denk ik aan de SMTP instellingen en authenticatie, vooral vanaf mobiele apparaten.
      Zeker GoeRoe, ik ging er al een beetje van uit dat deze vraag zou komen. Ik wilde het niet direct in de OP zetten omdat het anders zo'n lap tekst word. Het zou jammer zijn als mensen halfweg afhaken wegens tl;dr. Heb wel even wat tijd nodig om het allemaal te formuleren, maar komt eraan.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Jacco
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
        Kan je je bericht aanvullen met informatie over het versturen van e-mail vanaf een niet-ZeelandNet-locatie? Hierbij denk ik aan de SMTP instellingen en authenticatie, vooral vanaf mobiele apparaten.
        Zeker GoeRoe, ik ging er al een beetje van uit dat deze vraag zou komen. Ik wilde het niet direct in de OP zetten omdat het anders zo'n lap tekst word. Het zou jammer zijn als mensen halfweg afhaken wegens tl;dr. Heb wel even wat tijd nodig om het allemaal te formuleren, maar komt eraan.
        Beste Jacco, ik volg graag het forum. Je steek er altijd wat van op, of een oplossing.
        Maar wil je a.u.b. de afkorting tl;dr in het vervolg gewoon voluit schrijven. Ik gruwel van die "computer taal" afkortingen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door roosje
          Beste Jacco, ik volg graag het forum. Je steek er altijd wat van op, of een oplossing.
          Maar wil je a.u.b. de afkorting tl;dr in het vervolg gewoon voluit schrijven. Ik gruwel van die "computer taal" afkortingen.
          Hoi Roosje,

          Aangezien dit een computer- en internetgerelateerd forum is zul je af en toe wel eens een afkorting langs zien komen, dat is onvermijdelijk.

          tl;dr betekent overigens "Too long, didn't read", en is een manier om te zeggen dat je het artikel of het bericht niet hebt gelezen vanwege de enorme hoeveelheid tekst. Het voordeel van dit forum is natuurlijk ook weer dat we al die afkortingen prima kunnen uitleggen.

          [img]4e6b8696-2d8c-4841-a0c2-1ba2f56afa35.jpg[/img]

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
            Kan je je bericht aanvullen met informatie over het versturen van e-mail vanaf een niet-ZeelandNet-locatie? Hierbij denk ik aan de SMTP instellingen en authenticatie, vooral vanaf mobiele apparaten.
            Als je wel eens je laptop of mobiel apparaat hebt verbonden met een internet verbinding die niet van ZeelandNet is, heb je mogelijk gemerkt dat het niet mogelijk was om e-mail te versturen met je standaard e-mail programma. Dit probleem gaat vaak samen met een melding in de trend van: "please relay via your isp" of "relaying not allowed".

            Hoe komt het dat ik geen e-mail kan versturen buiten het ZeelandNet netwerk?
            Bijna alle providers blokkeren poort 25 voor gebruikers buiten het netwerk. Dit is om het doorsturen (ook bekend als relayen) van spam door gebruikers buiten het netwerk van de provider te voorkomen.

            voorbeeld:
            Je bent op vakantie in het buitenland en wil een bericht versturen vanaf je laptop of mobiel apparaat. Zodra je op verzenden drukt zal uw mailprogramma deze e-mail aanbieden bij mail.zeelandnet.nl. De server ziet echter dat het IP-adres, waarvandaan je de mail verstuurt, niet afkomstig is uit het ZeelandNet netwerk. Onze server weet dus niet of je wel recht hebt om e-mail aan te bieden bij mail.zeelandnet.nl. De mailserver zal hierop reageren met een bericht dat de mail niet word geaccepteerd en je de e-mail beter kan aanbieden bij de server van de huidige internet provider (ISP).

            Hoe verstuur ik toch e-mail vanaf een "niet" ZeelandNet verbinding?
            De oplossing hiervoor is eenvoudig. Je wil dat mail.zeelandnet.nl herkent dat je een ZeelandNet gebruiker bent ook al word er verbonden met een 'vreemd' IP-adres. Dit is te realiseren door het gebruik van wachtwoord verificatie. Dit stel je in in de account instellingen van je e-mail programma. Op deze manier herkent onze mailserver jou als gebruiker en kan de mail verder gestuurd worden naar de ontvanger.

            SSL en TLS
            Omdat je nu via een vreemd netwerk e-mail gaat versturen is het aan te raden gebruik te maken SSL of TLS. Deze instellingen zorgen ervoor dat je e-mail word gecodeerd en niet iedereen de e-mail in "plain text" kan meelezen.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X