Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta app op chromecast

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
    Het blijft grappig die optimisme van je. Er zijn altijd redenen om iets terug te draaien, dat die je niet zomaar. Opvallend is dat alles het steeds weer fout lijkt te gaan, waardoor iets teruggedraaid moet worden of slechter gaat functioneren. Men lijkt gewoon de zaakjes niet op orde te hebben.
    Dat ze investeren zal best, ik kan niet beoordelen of ze de juiste investeringen doen.
    Wat Delta zou sieren is wanneer er meer openheid geboden wordt en aangegeven wordt waar ze wanneer willen staan en niet dat houtje-touwtje gebeuren.

    Overigens schrijf je over niet eerder introduceren van Dolby. Dat klopt natuurlijk niet, het was geïntroduceerd maar met stille trom weer teruggedraaid.
    Klopt en de herintroductie kon niet eerder dan dat er op het backend verregaande wijzigingen zijn doorgevoerd.
    De gehele wijze van transcoden is aangepast. Wat betreft een update van een app die slecht valt: de vorige versie was goed, dus we moeten niet doen alsof het vanaf nu alleen maar slechter gaat. Verder is er al gecommuniceerd dat men er bovenop zit.

    Delta heeft lange tijd de focus gelegd op snel en stabiel internet, sinds vorig jaar is ook het tv product een pijler en daar zien we maand na maand de verbeteringen van!

    Ik vind de apps nog niet volwassen genoeg. De apps geven nog niet de kwaliteit beeld van de decoders, nog geen Dolby en radio, zapsnelheid nog niet goed bij Tizen, dus er ontbreekt gewoon nog te veel.
    Maar dot zit echt op de radar bij Delta. Door niet alles tegelijk uit te rollen weet je in elk geval de oorzaak wanneer er problemen ontstaan zoals nu.
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 25 Feb 2024, 11:14.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
      Klopt en de herintroductie kon niet eerder dan dat er op het backend verregaande wijzigingen zijn doorgevoerd.
      Dat laatste hadden ze dus éérder en béter moeten doen.
      Nu is het een gebed (voorlopig) zonder end en zijn veel meer klanten de dupe.
      Jammer.
      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht

        Dat laatste hadden ze dus éérder en béter moeten doen.
        Nu is het een gebed (voorlopig) zonder end en zijn veel meer klanten de dupe.
        Jammer.
        Helemaal eens. Wanneer je niet zeker bent dan moet je niet uitrollen. Doe je dat toch dan moet je communiceren wanneer het fout is gegaan en waarom en wat er gedaan gaat worden.
        Probeer ook niet alles tegelijk wanneer dit niet kan. Het lijkt nu of ze een inhaalslag willen doen om weer bij de concurrentie te komen, zonder dat er zekerheid is dat het wel goed zal lopen.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht

          Helemaal eens. Wanneer je niet zeker bent dan moet je niet uitrollen. Doe je dat toch dan moet je communiceren wanneer het fout is gegaan en waarom en wat er gedaan gaat worden.
          Probeer ook niet alles tegelijk wanneer dit niet kan. Het lijkt nu of ze een inhaalslag willen doen om weer bij de concurrentie te komen, zonder dat er zekerheid is dat het wel goed zal lopen.
          Ik heb daar een ander beeld bij. We doen nu of Delta de enige is die wel eens een versie van een app uitbrengt die ongelukkig valt.
          Ik weet bijvoorbeeld ook dat Ziggo lange tijd problemen had met hun app.

          Verder is Delta echt aan het ontwikkelen. Het is hier al eens gevallen, maar betaversies bij een klantpanel brengen is zo gek nog niet, al moet zo'n klantpanel dan wel ook in een paar dagen beslissen of een app goed is, anders hou je de snelheid er niet in qua releasen naar alle klanten.

          De Androiddecoder van KPN werd ook te snel gebracht. KPN is nu nog steeds verbeteringen aan het doorvoeren waardoor er ook wel eens iets omvalt.

          Kijk eens naar de Kamai 7x drie jaar geleden en nu. Een wereld van verschil.

          Ik wil bij 1 verkeerde release niet gelijk de noodklok luiden. Ergens heeft iemand iets over het hoofd gezien, dat is jammer, heeft gevolgen, maar gebruikt daadwerkelijk iedereen alleen een app? Of hebben we ook nog een decoder om op terug te vallen?

          PS Ik zou graag willen weten welk apps er daadwerkelijk last hebben, alle of alleen Android?
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 25 Feb 2024, 13:06.

          Reageer


          • #20
            Ieder zijn mening, maar ik heb liever eens per kwartaal een goede release dan iedere maand een update dat je het maar moet afwachten.
            Je opmerking over de kamai kan ik niet plaatsen. Ik heb een oude Amino, welke op het moment van release DD5.1 moest aankunnen, echter heeft dat jaren geduurd alvorens Caiway instaat was dit (verkeerd) uit te rollen. Waar we nu staan weet ik niet, bedoel je dat ze eindelijk instaat zijn om dit alsnog uitgerold te krijgen?

            Ik krijg steeds meer de indruk dat ze van de kastjes af willen en alles via de app. Dit is niet te hopen want mijn vermoeden is dat je dan Sonos situaties krijg, waarbij apparaten niet meer volledig ondersteund worden. De tv zou dan de app gaan overleven en dat kan niet goed zijn.
            Wat mij betreft de nadruk op het kastje en een ondergeschikte rol voor de apps. Nu zijn er 2 ondergeschikte zaken, het kastje en de app. Nu kan je zeggen dat ze met een nieuw kastje bezig zullen zijn, maar voordat iedere klant (wanneer je een nieuwe zou krijgen, geen idee) dan is ook deze alweer verouderd en begint het hele verhaal weer opnieuw.
            En natuurlijk gaat er overal wel wat fout en is het gras bij de buren altijd groener maar kom op zeg……… het gaat hier wel erg vaak fout of traag.

            Ik ben zo blij dat ik, naast glasvezel, ook nog gewoon Coax heb. Dat gaat al heel erg lang goed en ja ook met prima beeld en al jaren lang met DD5.1.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
              Ieder zijn mening, maar ik heb liever eens per kwartaal een goede release dan iedere maand een update dat je het maar moet afwachten.
              Je opmerking over de kamai kan ik niet plaatsen. Ik heb een oude Amino, welke op het moment van release DD5.1 moest aankunnen, echter heeft dat jaren geduurd alvorens Caiway instaat was dit (verkeerd) uit te rollen. Waar we nu staan weet ik niet, bedoel je dat ze eindelijk instaat zijn om dit alsnog uitgerold te krijgen?

              Ik krijg steeds meer de indruk dat ze van de kastjes af willen en alles via de app. Dit is niet te hopen want mijn vermoeden is dat je dan Sonos situaties krijg, waarbij apparaten niet meer volledig ondersteund worden. De tv zou dan de app gaan overleven en dat kan niet goed zijn.
              Wat mij betreft de nadruk op het kastje en een ondergeschikte rol voor de apps. Nu zijn er 2 ondergeschikte zaken, het kastje en de app. Nu kan je zeggen dat ze met een nieuw kastje bezig zullen zijn, maar voordat iedere klant (wanneer je een nieuwe zou krijgen, geen idee) dan is ook deze alweer verouderd en begint het hele verhaal weer opnieuw.
              En natuurlijk gaat er overal wel wat fout en is het gras bij de buren altijd groener maar kom op zeg……… het gaat hier wel erg vaak fout of traag.

              Ik ben zo blij dat ik, naast glasvezel, ook nog gewoon Coax heb. Dat gaat al heel erg lang goed en ja ook met prima beeld en al jaren lang met DD5.1.
              Heu? De Amino, Aria 7x en de Kamai 7x leveren allemaal netjes DD5.1.Ik ondervind geen problemen meer met de huidige decoder, integendeel, ook nog eens beter beeld sinds december 2023.
              En een nieuwe decoder is Delta mee bezig.
              Laatst bewerkt door Bordewolf; 25 Feb 2024, 17:01.

              Reageer


              • #22
                Beter lezen Bor.
                Na jaren tobben is het gelukt. Echt geweldig, maar wanneer je van Coax afkomt en het blijkt dan een terugval dan kloppen er een aantal zaken niet.
                Nu hebben ze dan eindelijk dit kastje goed en dan komen ze met een volgend kastje. Spannend hoor, ik heb weinig vertrouwen en vertrouwen moet je verdienen. Delta en Daiway blijven wat dat betreft twijfelachtig bij iedere vernieuwing.
                zoals gezegd, blij dat ik nog over de oude vertrouwde coax kan beschikken.
                Laatst bewerkt door Caiway55; 25 Feb 2024, 17:10.

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                  Beter lezen Bor.
                  Dat valt mij wel vaker op dat mede-forumleden niet lezen of in ieder geval enkel wat ze willen lezen.

                  Zelf ben ik volledig over op glasvezel maar zou er spijt van hebben als we nog veel linear TV zouden kijken, coax is qua TV kwaliteit een stuk verder.

                  Jammer dat er niets zo veranderlijk is als het weer en de dieren van het dierenbos, 3 maanden geleden werd het negatief benaderd en na een standje en betrokken te worden bij nieuwe ontwikkelingen kan Delta niet meer stuk.
                  Laatst bewerkt door reddwarf; 25 Feb 2024, 18:22.

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                    Dat valt mij wel vaker op dat mede-forumleden niet lezen of in ieder geval enkel wat ze willen lezen.

                    Zelf ben ik volledig over op glasvezel maar zou er spijt van hebben als we nog veel linear TV zouden kijken, coax is qua TV kwaliteit een stuk verder.

                    Jammer dat er niets zo veranderlijk is als het weer en de dieren van het dierenbos, 3 maanden geleden werd het negatief benaderd en na een standje en betrokken te worden bij nieuwe ontwikkelingen kan Delta niet meer stuk.
                    Ik was ook volledig over op glasvezel totdat ik erachter kwam, jaren terug, dat er geen DD uit mijn Sonossysteem kwam. Een enorme domper op de overgang. Steeds weer beloften dat het kwam. Dat heeft bij elkaar iets van 3 jaar geduurd. Uiteindelijk de coaxkabel maar weer teruggeplaatst. Een verademing.
                    Nu uiteindelijk wel een beter werkende ontvanger, maar dat menu is verschrikkelijk. Wat was ik blij dat er apps aangeboden werden. Dat werd het voor mij, rechtstreeks kijken via coax en terugkijken e.d. via de app. Jammer, geen DD en gewoon een redelijk beeld op mijn niet zo grote tv. Totdat ook daar, na een update, vervelende zaken ontstonden zoals haperingen in het beeld en wegvallen uit opnames. Momenteel lijkt dat overigens weer wat beter te gaan gelukkig.
                    Maar het mag duidelijk zijn dat mijn vertrouwen flink geschaad is.

                    Ook ben ik bang dat de tv’s te snel verouderen om een goede ondersteuning voor de apps te blijven bieden. Een tv gaat langer mee dan de ondersteuning van een app. Kijk maar wat er met De NPO app is gebeurd. Een wat oudere Samsung tv die nog prima functioneert kan de app niet meer installeren. Gewoon einde verhaal. Wat dat betreft zou, on-topic, een chromecast een mogelijke oplossing zijn. Vervanging is relatief goedkoop.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht

                      Ik was ook volledig over op glasvezel totdat ik erachter kwam, jaren terug, dat er geen DD uit mijn Sonossysteem kwam. Een enorme domper op de overgang. Steeds weer beloften dat het kwam. Dat heeft bij elkaar iets van 3 jaar geduurd. Uiteindelijk de coaxkabel maar weer teruggeplaatst. Een verademing.
                      Nu uiteindelijk wel een beter werkende ontvanger, maar dat menu is verschrikkelijk. Wat was ik blij dat er apps aangeboden werden. Dat werd het voor mij, rechtstreeks kijken via coax en terugkijken e.d. via de app. Jammer, geen DD en gewoon een redelijk beeld op mijn niet zo grote tv. Totdat ook daar, na een update, vervelende zaken ontstonden zoals haperingen in het beeld en wegvallen uit opnames. Momenteel lijkt dat overigens weer wat beter te gaan gelukkig.
                      Maar het mag duidelijk zijn dat mijn vertrouwen flink geschaad is.

                      Ook ben ik bang dat de tv’s te snel verouderen om een goede ondersteuning voor de apps te blijven bieden. Een tv gaat langer mee dan de ondersteuning van een app. Kijk maar wat er met De NPO app is gebeurd. Een wat oudere Samsung tv die nog prima functioneert kan de app niet meer installeren. Gewoon einde verhaal. Wat dat betreft zou, on-topic, een chromecast een mogelijke oplossing zijn. Vervanging is relatief goedkoop.
                      Ik raak niet in de war van een niet functionerende app die vanzelf weer een update krijgt. Ja, het is jammer maar om dan meteen alles van de laatse 3 jaar erbij te halen… Vind ik niet sterk. Dolby niet via de apps of decoders is voor mij ook iets wat ik niet sterk vind, maar men kan niet alles tegelijk uitrollen. Vandaar nu nog de maandelijkse updates.
                      Dolby staat voor zover ik dit heb gelezen op dit forum wel op het wensenlijstje, maar soms wacht dat op een andere update/andere zaken. Je zegt enerzijds iets goed functionerend te willen, maar verwacht wel dat alles gisteren erop wordt gezet. Geloof me, dat staat haaks op elkaar.

                      Mocht het EK of WK in UHD gaan of 4K dan heeft Delta daar nu ook rekening mee te houden.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 25 Feb 2024, 20:20.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                        Geloof me, dat staat haaks op elkaar.

                        Mocht het EK of WK in UHD gaan of 4K dan heeft Delta daar nu ook rekening mee te houden.
                        Geloof mij ouwe luchtfietser, daar zijn de meeste mensen hier al een tijd mee opgehouden

                        Reageer


                        • #27
                          En wederom lees je niet goed. Ik haal die 3 jaar om aan te geven dat ik weinig vertrouwen heb in de ontwikkeling van Delta/Caiway.
                          Je begint nu over 4K en UHD. Dat gaat dan weer andere zaken tegenwerken. Een paar zenders en programma’s die dat gaan uitzenden, spannend hoor. Laten ze eerst maar eens datgene op orde brengen wat al jaren gemeengoed is.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                            En wederom lees je niet goed. Ik haal die 3 jaar om aan te geven dat ik weinig vertrouwen heb in de ontwikkeling van Delta/Caiway.
                            Je begint nu over 4K en UHD. Dat gaat dan weer andere zaken tegenwerken. Een paar zenders en programma’s die dat gaan uitzenden, spannend hoor. Laten ze eerst maar eens datgene op orde brengen wat al jaren gemeengoed is.
                            Laten we maar afwachten. In de basis zeker met je eens 👍.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                              Ook ben ik bang dat de tv’s te snel verouderen om een goede ondersteuning voor de apps te blijven bieden. Een tv gaat langer mee dan de ondersteuning van een app. Kijk maar wat er met De NPO app is gebeurd. Een wat oudere Samsung tv die nog prima functioneert kan de app niet meer installeren. Gewoon einde verhaal. Wat dat betreft zou, on-topic, een chromecast een mogelijke oplossing zijn. Vervanging is relatief goedkoop.
                              Dit is ook precies de reden dat ik meer geloof in een externe device zoals de GoogleTV of eventueel een gesupporte device van Delta, ik heb hier thuis 2 TV’s waarvan de Samsung van 2019 net aan gesupport wordt door de Delta app, de LG TV van 2023 werkt een stuk beter maar ook daar lijkt Delta moeite te hebben versies (snel) door te voeren.
                              Op de GoogleTV werkte het tot heden vrij soepel, waren wel issues maar die kon je met droge ogen nog wel verdedigen. De laatste week is het echt een drama en is dat in mijn ogen niet verkoopbaar als een werkende oplossing. Nu al weer aan het kijken of NLziet een oplossing is of mijn CI kaarten bij de buren registreren, coax lijkt namelijk nog te werken.


                              Laatst bewerkt door reddwarf; 25 Feb 2024, 20:55.

                              Reageer


                              • #30
                                komende week worden we aangesloten bij KPN, ik zeg niet dat dat beter is maar ga het toch proberen.... vanavond wederom"geen internet" in de Delta tv-app terwijl verder alles internet heeft...
                                daar wordt ik droevig van....

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X