Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta app op chromecast

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta app op chromecast

    Waarom maken jullie (Delta) de tv-app niet gewoon een betaalde app met dezelfde kwaliteiten als het "kastje" ??? dan hebben we het "kastje"en de extra afstandsbediening niet meer nodig....opstarten gaat vele malen sneller dan het "kastje" , en je kan met de google chromecast tv van elke tv een android tv maken, dus ook zoals bij mij een LG-tv.....
    lijkt mij zoveel makkelijker.

  • #2
    Beste lambik333 sinds december is het mogelijk bij DELTA in de online bestelstraat voor TV te kiezen zonder “kastje” 😉.

    Bijgevoegde bestanden

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door lambik333 Bekijk bericht
      Waarom maken jullie (Delta) de tv-app niet gewoon een betaalde app met dezelfde kwaliteiten als het "kastje" ??? dan hebben we het "kastje"en de extra afstandsbediening niet meer nodig....opstarten gaat vele malen sneller dan het "kastje" , en je kan met de google chromecast tv van elke tv een android tv maken, dus ook zoals bij mij een LG-tv.....
      lijkt mij zoveel makkelijker.
      En feitelijk betaal je al voor de app. Overigens zijn er maar weinig providers te vinden die geen decoder leveren.
      Wie weet wordt de decoder inderdaad wel extra voor een x bedrag. Op dit moment sowieso niet haalbaar, de apps zijn nog niet gelijkwaardig aan de decoder.
      Het beeld wordt ook niet HDR en UHD geupscaled, wat bij de meeste nieuwe decoders wel kan. 4K via apps en Dolby zijn wel mogelijkheden, maar ontbreken ook nog.
      Ik ben het wel eens, maar dan moet de beleving wel gelijk zijn aan een decoder op alle fronten:
      * Gelijkwaardig beeld en UHD en 4K en Dolby/Dolby Vision
      * Dolby
      * Zapsnelheid snel en geen vertraging (Tizenapp heeft zeker nog vertraging in versie 1.5.0)

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

        En feitelijk betaal je al voor de app. Overigens zijn er maar weinig providers te vinden die geen decoder leveren.
        Wie weet wordt de decoder inderdaad wel extra voor een x bedrag. Op dit moment sowieso niet haalbaar, de apps zijn nog niet gelijkwaardig aan de decoder.
        Het beeld wordt ook niet HDR en UHD geupscaled, wat bij de meeste nieuwe decoders wel kan. 4K via apps en Dolby zijn wel mogelijkheden, maar ontbreken ook nog.
        Ik ben het wel eens, maar dan moet de beleving wel gelijk zijn aan een decoder op alle fronten:
        * Gelijkwaardig beeld en UHD en 4K en Dolby/Dolby Vision
        * Dolby
        * Zapsnelheid snel en geen vertraging (Tizenapp heeft zeker nog vertraging in versie 1.5.0)
        nou dat bedoel ik dus ook!!! geen extra stroomverbruiker,geen extra afstandbediening, gewoon alle opties in de tv app enz enz.... veel beter toch????

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door lambik333 Bekijk bericht

          nou dat bedoel ik dus ook!!! geen extra stroomverbruiker,geen extra afstandbediening, gewoon alle opties in de tv app enz enz.... veel beter toch????
          Mee eens, langzaam maar zeker zal dat wel gebeuren. De apps worden steeds beter en uitgebreider. Elke maand nog een update.

          Reageer


          • #6
            Alleen jammer dat die updates steeds vaker resulteren in een mindere beleving. Zie de klachten over haperend beeld en geluid vanuit de apps.
            Zelf ervaar ik dit ook en mij bekruipt het gevoel dat Delta/Caiway hun zaakjes toch niet zo best op orde hebben.
            Denk hierbij o.a. aan het Dolby Digital debacle. Het leek zo mooi totdat het met stille trom voor langere tijd weer verdween. Zou het zo kunnen zijn dat zich dit nu weer gaat herhalen? Er worden apps geïntroduceerd, er worden verbeteringen in beeldkwaliteit geïntroduceerd en vervolgens werken de apps niet goed meer. Zou één plus één twee zijn?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door lambik333 Bekijk bericht
              Waarom maken jullie (Delta) de tv-app niet gewoon een betaalde app met dezelfde kwaliteiten als het "kastje" ??? dan hebben we het "kastje"en de extra afstandsbediening niet meer nodig....opstarten gaat vele malen sneller dan het "kastje" , en je kan met de google chromecast tv van elke tv een android tv maken, dus ook zoals bij mij een LG-tv.....
              lijkt mij zoveel makkelijker.
              Gebruik dat kastje niet staat in de la gewoon delta app op LG tv installeren inlogen en klaar en zonder google chromecast tv nog nooit gebruikt die zooi

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht

                Gebruik dat kastje niet staat in de la gewoon delta app op LG tv installeren inlogen en klaar en zonder google chromecast tv nog nooit gebruikt die zooi
                Mm ja niet aan gedacht die chromecast hangt er intussen voor niks. Npo en delta app op de lg tv. Die andere kijk en rtl gebruiken we niet, omdat ze geen ondertiteling meeleveren en net hemist gaat via delta app ook. Eventueel voor zekerheid toch maar kijk/rtl er weer bijzetten.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door lambik333 Bekijk bericht

                  nou dat bedoel ik dus ook!!! geen extra stroomverbruiker,geen extra afstandbediening, gewoon alle opties in de tv app enz enz.... veel beter toch????
                  Als 'alle' opties in de app hadden gekund, hadden ze het toch al gedaan?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht

                    Gebruik dat kastje niet staat in de la gewoon delta app op LG tv installeren inlogen en klaar en zonder google chromecast tv nog nooit gebruikt die zooi
                    Gelukkig maar! Geniet er van!

                    Reageer


                    • #11
                      Ik kan niet fatsoenlijk naar mijn nieuwe televisie kijken via de Delta App.
                      het begint al als ik hem aanzet, geeft dan aan “Geen Internetverbinding “
                      uit en aanzetten dan kan ik de app activeren, na enige tijd begint het beeld te haperen en na verloop van tijd blijft het helemaal stilstaan.
                      resetten kan alleen als ik de stekker uit het stopcontact haal.
                      Daarna begint het weer van voren af aan.
                      Hoe is dit op te lossen….???????

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Jvl Bekijk bericht
                        Ik kan niet fatsoenlijk naar mijn nieuwe televisie kijken via de Delta App.
                        het begint al als ik hem aanzet, geeft dan aan “Geen Internetverbinding “
                        uit en aanzetten dan kan ik de app activeren, na enige tijd begint het beeld te haperen en na verloop van tijd blijft het helemaal stilstaan.
                        resetten kan alleen als ik de stekker uit het stopcontact haal.
                        Daarna begint het weer van voren af aan.
                        Hoe is dit op te lossen….???????
                        Ik denk dat we allemaal zullen moeten afwachten tot de eerst volgende app update.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Jvl Bekijk bericht
                          Ik kan niet fatsoenlijk naar mijn nieuwe televisie kijken via de Delta App.
                          het begint al als ik hem aanzet, geeft dan aan “Geen Internetverbinding “
                          uit en aanzetten dan kan ik de app activeren, na enige tijd begint het beeld te haperen en na verloop van tijd blijft het helemaal stilstaan.
                          resetten kan alleen als ik de stekker uit het stopcontact haal.
                          Daarna begint het weer van voren af aan.
                          Hoe is dit op te lossen….???????
                          Check je internet verbinding en je wifi netwerk eens. Via telefoon kan ook helpdesk je internet checken of alles goed is.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                            Alleen jammer dat die updates steeds vaker resulteren in een mindere beleving. Zie de klachten over haperend beeld en geluid vanuit de apps.
                            Zelf ervaar ik dit ook en mij bekruipt het gevoel dat Delta/Caiway hun zaakjes toch niet zo best op orde hebben.
                            Denk hierbij o.a. aan het Dolby Digital debacle. Het leek zo mooi totdat het met stille trom voor langere tijd weer verdween. Zou het zo kunnen zijn dat zich dit nu weer gaat herhalen? Er worden apps geïntroduceerd, er worden verbeteringen in beeldkwaliteit geïntroduceerd en vervolgens werken de apps niet goed meer. Zou één plus één twee zijn?
                            Ik kan je verzekeren dat er voldoende redenen waren om Dolby niet eerder te introduceren.
                            Zoals je hebt kunnen lezen worden er flinke investeringen gedaan aan de achterkant om het tv product beter aan te bieden.
                            Even wachten op de volgende versie van de app lijkt me verstandig in deze.

                            De Tizenapp op mijn tv (versie 1.5) draait ook nog niet goed. Lang wachten bij zappen.
                            Maar er zijn ondertussen al 2 nieuwere versies die Samsung 1 voor 1 bekend moet maken en dat loopt verre van soepel.
                            Laatst bewerkt door Bordewolf; 24 Feb 2024, 23:32.

                            Reageer


                            • #15
                              Het blijft grappig die optimisme van je. Er zijn altijd redenen om iets terug te draaien, dat die je niet zomaar. Opvallend is dat alles het steeds weer fout lijkt te gaan, waardoor iets teruggedraaid moet worden of slechter gaat functioneren. Men lijkt gewoon de zaakjes niet op orde te hebben.
                              Dat ze investeren zal best, ik kan niet beoordelen of ze de juiste investeringen doen.
                              Wat Delta zou sieren is wanneer er meer openheid geboden wordt en aangegeven wordt waar ze wanneer willen staan en niet dat houtje-touwtje gebeuren.

                              Overigens schrijf je over niet eerder introduceren van Dolby. Dat klopt natuurlijk niet, het was geïntroduceerd maar met stille trom weer teruggedraaid.
                              Laatst bewerkt door Caiway55; 25 Feb 2024, 10:16.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X