Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verbeter Chromecast TV app

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Verbeter Chromecast TV app

Ik ben recent overgestapt van Ziggo naar Caiway en mis behoorlijk wat functionaliteit en hoor veel klachten van gezinsleden. Als ik het goed heb is dit een kopie van de Delta App.

1. Scrollen in stappen van 1 minuut mogelijk maken. Dit is veel handiger dan de afspeelsnelheid verhogen. In de android app kan ik wel scrollen, maak dit hier aub ook beschikbaar
    2. Laat het beeld doorlopen/previewen bij het verhogen van de afspeelsnelheid, als ik nu de snelheid verhoog zie ik alleen de minuten lopen, maar ik ik niet zie wat er op dat moment in beeld is, is het lastig naar de goede scene te scrollen
    3. Maak scrollen mogelijk in net afgelopen tv programma's, nu kan ik een programma dat een paar minuten is afgelopen alleen vanaf het begin kijken, zonder spoelmogelijkheid
    4. Maak een link met de android app zodat ik verder kan kijken waar ik gebleven ben

Ik heb geen zin om de losse setopbox met losse remote te gebruiken, dus een fatsoenlijke app is zeer wenselijk en waarschijnlijk ook voor veel andere mensen

Oorspronkelijk gepost door [email protected] Bekijk bericht
    Laat het beeld doorlopen/previewen bij het verhogen van de afspeelsnelheid, als ik nu de snelheid verhoog zie ik alleen de minuten lopen, maar ik ik niet zie wat er op dat moment in beeld is, is het lastig naar de goede scene te scrollen
    Previewen is niet mogelijk, dat heb ik zelf ook al eens eerder gevraagd dus dat kun je vergeten.

Maak een link met de android app zodat ik verder kan kijken waar ik gebleven ben
    Het verder kijken van een opname in de Android app werkt gewoon bij mij.

Het beste kun je klachten en suggesties in dit topic plaatsen, dat is er speciaal voor bestemd :

https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...t-tv-apps-test
    Laatst bewerkt door driepinter; 7 Mar 2023, 08:27.

Reageer

Ik ben recent overgestapt van Ziggo naar Caiway en mis behoorlijk wat functionaliteit en hoor veel klachten van gezinsleden. Als ik het goed heb is dit een kopie van de Delta App.

1. Scrollen in stappen van 1 minuut mogelijk maken. Dit is veel handiger dan de afspeelsnelheid verhogen. In de android app kan ik wel scrollen, maak dit hier aub ook beschikbaar
      2. Laat het beeld doorlopen/previewen bij het verhogen van de afspeelsnelheid, als ik nu de snelheid verhoog zie ik alleen de minuten lopen, maar ik ik niet zie wat er op dat moment in beeld is, is het lastig naar de goede scene te scrollen
      3. Maak scrollen mogelijk in net afgelopen tv programma's, nu kan ik een programma dat een paar minuten is afgelopen alleen vanaf het begin kijken, zonder spoelmogelijkheid
      4. Maak een link met de android app zodat ik verder kan kijken waar ik gebleven ben

Ik heb geen zin om de losse setopbox met losse remote te gebruiken, dus een fatsoenlijke app is zeer wenselijk en waarschijnlijk ook voor veel andere mensen
      Waarom je een begin gemist programma niet door mag spoelen en een opname wel blijft voor mij een groot raadsel.
      Zit je zo goed als aan het einde van het programma en je had het opgenomen dat mag je wel doorspoelen.

Begin gemist houdt de positie niet vast waar je gebleven bent. Wel wanneer het via terugkijken kijkt, dan wordt de positie vastgehouden.
      Preview bij doorspoelen is wenselijk, maar moet ook nog kunnen met de mediaspeler die men gebruikt, maar daar kan DELTA-TV-team wellicht meer over zeggen.
      Maar mooi dat er input komt, ik zou ook wel eens willen weten wat KPN en Ziggo beter doen op de mediaboxen/decoders die ze daar gebruiken. Ik hoor alleen maar dat ze het beter doen, maar nooit waarom. Zelfde met COAX, wat doet Ziggo dan beter qua doorgeven van HD zenders? Ik zie eerlijk gezegd niet zo veel verschil met Delta qua Coax.

Wat kan Delta dan echt verbeteren tov van deze decoders. Ik heb persoonlijk:
      * Meer apps beschikbaar (wellicht een andere decoder met Android?)
      * HD wat naar HD kan (mijn stokpaardje, echter dat zit ook aan contractuele verplichtingen vast).
      * Look and feel naar nu. Ik vind de huidige een beetje lomp ogen, geeft niet aan welk geluidspoor wordt doorgegeven (alleen bij Dolby) of HD/SD wordt doorgegeven +formaat, bijvoorbeeld 1080P/I. De doorzichtige (Caiway) en Roze (Delta) waas in de rechterbovenhoek is totaal niet functioneel, eerder storend.. De look and feel van de apps zijn al een stukje prettiger.
      * Dolby op een goede manier. Dat is een inkopper. De wijze vorige jaar, los van de haperingen, was niet goed. Er werd niet teruggevallen op stereo wanneer het Dolby-signaal er niet was.
      * 4K/UHD, ook een inkopper. Volgende jaar Olympische Spelen 2024 en EK 2024. Ik zeg het maar even: een jaar de tijd, al bestaat ESPN UHD en Eurosport HD inmiddels al 1,5 jaar.
      * KPN komt met de + kanalen die 1 op 1 vanuit het signaal worden doorgegeven met een hogere bitrate.

Is de decoder en de app niet goed? Volgens mij doen ze functioneel wat ik verwacht, het beeld is strak, zappen gaat goed. Dus in de basis prima.
      Vergelijken met andere providers is hier en daar wel wenselijk, het kan nog beter.
      Laatst bewerkt door Bordewolf; 7 Mar 2023, 08:19.

Reageer

Ziggo geeft op de coaxkabel alle HD zenders door die ook met iptv worden doorgegeven. Caiway en wellicht ook Delta, vertikken dit nog steeds. Een groot verschil dus in het voordeel van Ziggo.
        Ook het zelf nummeren van favorieten kan probleemloos bij Ziggo. Ook weer iets wat Delta en Caiway vertikken.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Klapstoel Bekijk bericht
          Ziggo geeft op de coaxkabel alle HD zenders door die ook met iptv worden doorgegeven. Caiway en wellicht ook Delta, vertikken dit nog steeds. Een groot verschil dus in het voordeel van Ziggo.
          Ook het zelf nummeren van favorieten kan probleemloos bij Ziggo. Ook weer iets wat Delta en Caiway vertikken.
          Eigen indeling heb je een goed punt. Qua televisieproduct ligt de focus bij Delta niet meer op COAX. IPTV kan ook via COAX afgenomen worden, maar glasvezel is mijns inziens het product waar op gericht wordt. Dus ik snap dat de COAX-kanalen niet meer aangepast worden, alleen als het echt niet anders kan.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Eigen indeling heb je een goed punt. Qua televisieproduct ligt de focus bij Delta niet meer op COAX. IPTV kan ook via COAX afgenomen worden, maar glasvezel is mijns inziens het product waar op gericht wordt. Dus ik snap dat de COAX-kanalen niet meer aangepast worden, alleen als het echt niet anders kan.
            Discussie is al meerdere malen hier gevoerd, Hier is een reden voor. Die opmerking over "vertikken" moet je maar met een korrel zout nemen. Zal nog een keer proberen uit te leggen hoe het zit. DELTA heeft destijds als eerste Docsis 3.1 geïntroduceerd met 1 Gb/s in Nederland. De bandbreedte over de coax kabel wordt verdeeld tussen Internetverkeer en TV signaal. Er is dus op de COAX een bepaalde bandbreedte beschikbaar voor TV signaal voor DVB-c TV. Bij IPTV wordt een eventuele grens bepaald door andere factoren, maar in principe is hier ruimte genoeg.

We leveren onze TV dienst naast glas ook via Coax (IPTV en DVB-c) bij DELTA, Bij Caiway is alleen DVB-c TV beschikbaar via Coax en IPTV op glas. (uitzondering daargelaten). We hebben 164 TV zenders beschikbaar in ons IPTV portfolio en 9 daarvan zijn niet beschikbaar op DVB-C (bijv Al Jazeera) Zoals vermeld in de zenderlijst.

Op DVB-C TV hebben we de keuze gemaakt om zolang mogelijk onze klanten naast HD kwaliteit voor de meest populaire/voorkomende zenders ook SD (naast HD dus) kwaliteit te leveren. Dit gebeurd deels door de zenders zelf, maar in een aantal gevallen hebben wij de keuze gemaakt deze zelf terug te transcoderen in een aparte SD feed om klanten met oudere SD apparatuur te blijven voorzien van TV,. Ondanks dat dit steeds minder zal gaan voorkomen. (Zie de afschakeling van SD voor een aantal BBC zenders onlangs). Dit zijn eigenlijk de eerste paar zenders waar we dat niet meer doen.

Dus juist heel klantvriendelijk om zoveel mogelijk klanten te kunnen blijven bedienen, ook die met sterk verouderde apparatuur. De trend zal echter zijn dat dit jaar meer zenders zullen stoppen met het aanleveren van zowel SD als HD (Simulcast), en alleen nog maar doorgaan met HD. Zodra dit gebeurd levert het ruimte op in het spectrum, waardoor er ruimte optreed voor een step-up. Aan ons om te bepalen hoe we hier de komende periode mee om zullen gaan.

Reageer

Waarom je een begin gemist programma niet door mag spoelen en een opname wel blijft voor mij een groot raadsel.
              Zit je zo goed als aan het einde van het programma en je had het opgenomen dat mag je wel doorspoelen.

Begin gemist houdt de positie niet vast waar je gebleven bent. Wel wanneer het via terugkijken kijkt, dan wordt de positie vastgehouden.
              Preview bij doorspoelen is wenselijk, maar moet ook nog kunnen met de mediaspeler die men gebruikt, maar daar kan DELTA-TV-team wellicht meer over zeggen.
              Maar mooi dat er input komt, ik zou ook wel eens willen weten wat KPN en Ziggo beter doen op de mediaboxen/decoders die ze daar gebruiken. Ik hoor alleen maar dat ze het beter doen, maar nooit waarom. Zelfde met COAX, wat doet Ziggo dan beter qua doorgeven van HD zenders? Ik zie eerlijk gezegd niet zo veel verschil met Delta qua Coax.

Wat kan Delta dan echt verbeteren tov van deze decoders. Ik heb persoonlijk:
              * Meer apps beschikbaar (wellicht een andere decoder met Android?)
              * HD wat naar HD kan (mijn stokpaardje, echter dat zit ook aan contractuele verplichtingen vast).
              * Look and feel naar nu. Ik vind de huidige een beetje lomp ogen, geeft niet aan welk geluidspoor wordt doorgegeven (alleen bij Dolby) of HD/SD wordt doorgegeven +formaat, bijvoorbeeld 1080P/I. De doorzichtige (Caiway) en Roze (Delta) waas in de rechterbovenhoek is totaal niet functioneel, eerder storend.. De look and feel van de apps zijn al een stukje prettiger.
              * Dolby op een goede manier. Dat is een inkopper. De wijze vorige jaar, los van de haperingen, was niet goed. Er werd niet teruggevallen op stereo wanneer het Dolby-signaal er niet was.
              * 4K/UHD, ook een inkopper. Volgende jaar Olympische Spelen 2024 en EK 2024. Ik zeg het maar even: een jaar de tijd, al bestaat ESPN UHD en Eurosport HD inmiddels al 1,5 jaar.
              * KPN komt met de + kanalen die 1 op 1 vanuit het signaal worden doorgegeven met een hogere bitrate.

Is de decoder en de app niet goed? Volgens mij doen ze functioneel wat ik verwacht, het beeld is strak, zappen gaat goed. Dus in de basis prima.
              Vergelijken met andere providers is hier en daar wel wenselijk, het kan nog beter.
              - Staat ook op mijn wensenlijst, maar eerst de Samsung (Tizen) en LG (WebOS) app publiek Beta. Binnenkort nieuws ;-)

Reageer

DELTA-TV-team Radiozenders in de Google TV-app? Zitten nu wel in de 'reguliere' iOS-app maar het zou echt top zijn om ze ook op Google TV te kunnen hebben.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                  DELTA-TV-team Radiozenders in de Google TV-app? Zitten nu wel in de 'reguliere' iOS-app maar het zou echt top zijn om ze ook op Google TV te kunnen hebben.
                  Staat nog wel op de roadmap, maar eerlijk gezegd lijkt de noodzaak wel een beetje te verdwijnen met al die beschikbare apps. Tune-in is gewoon beschikbaar op GoogleTV. Geldt overigens ook voor NOS Teletekst....die komt zeker niet in onze TV App. Ook voor AndroidTV is er een aparte app beschikbaar. Dus Koeba hij staat er op, maar focus ligt nu op het publiek live zetten van bovenstaande 2. We gaan ze eerst voor zover mogelijk gelijk trekken. Zo mist "zoeken" nog op de Apple TV app, en daar wordt nu bijv aan gewerkt. Daar word ikzelf dan weer blij van, en zorgt ervoor dat je nog eenvoudiger je favoriete programma kan vinden. :-). Kortom, nog geen datum voor radio zenders.

Reageer

Top deze informatie. Dit geeft inzicht.
                    Is er ook iets aan te geven over DD5.1 ?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                      Top deze informatie. Dit geeft inzicht.
                      Is er ook iets aan te geven over DD5.1 ?
                      Ik ga er vanuit dat uw vraag is of er zicht is op wanneer we weer zenders gaan toevoegen met DD5.1 naast de huidige 16 zenders die reeds live zijn? Dan heb ik daar nog geen update op.
                      Laatst bewerkt door DELTA-TV-team; 8 Mar 2023, 15:16.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Klapstoel Bekijk bericht
                        Dit klopt toch niet helemaal. De next geeft bepaalde HD zenders door via IPTV. Ik meen Rai Uno HD, enkele franse zenders etc. En het gaat mij ook om de aantallen die echt via coax gaan, die wijken niet zwaar af van Delta. Ziggo heeft wel Mpeg4 in gebruik ipv mpeg2 en faseert SD zenders die naast HD bestaan uit.
                        Maar de omzetting van Mpeg2 naar 4 gaat er voor zorgen dat bepaalde decoders niet meer functioneren.
                        Overigens ken ik niet veel mensen meer die nog geen HD televisie hebben. SD begint echt oud te geraken ( dat was analoog 10 jaar terug).
                        TV’s gaan ca 10 jaar mee. HD tv was 15 jaar terug in de witgoedwinkels al de standaard.

De omzetting van mpeg2 naar 4 zou Delta wel kunnen doen. Er zullen klanten zijn met hele oude decoders, maar er liggen vast nog wel humaxen in het magazijn.

Blij met de uitleg van DELTA-TV-team ze vertikken helemaal niets, ze staan in de meewerkstand. Maar wel met beleid.
                        Zelfde met Dolby, dat gaat aan wanneer daar geen risico’s meer te verwachten zijn, kennelijk moet daar meer voor tot stand gebracht worden dan wij zien, dus nog even geen update in de zin van het kan uitgebreid worden.
                        Laatst bewerkt door Bordewolf; 8 Mar 2023, 17:46.

Reageer

Zelfde met Dolby, dat gaat aan wanneer daar geen risico’s meer te verwachten zijn, kennelijk moet daar meer voor tot stand gebracht worden dan wij zien, dus nog even geen update in de zin van het kan uitgebreid worden.
                          Dat is prachtig, maar je hebt bij de oudere apparatuur gewoon DD5.1, vervolgens stap je over naar, dacht ik nieuwere techniek, en je raakt DD5.1 kwijt. Dan wordt het langzaam uitgerold, iedereen blij. Vervolgens blijken er problemen en het wordt teruggedraaid. Ik lees nu dat 15 zenders het nog zouden hebben. Vraag mij dan af welke.

En een vraag zou dus kunnen zijn: wanneer wordt verwacht dat er geen risico’s meer zijn en wat is daar dan voor nodig.

De reactie van Delta valt mij dan ook wat tegen. Ze lijken er dus niet echt meer mee bezig, laat staan dat het in de apps zal komen. Of heb ik echt iets gemist en is het gewoon weer terug op de standaard Nederlandse zenders?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht

Dat is prachtig, maar je hebt bij de oudere apparatuur gewoon DD5.1, vervolgens stap je over naar, dacht ik nieuwere techniek, en je raakt DD5.1 kwijt. Dan wordt het langzaam uitgerold, iedereen blij. Vervolgens blijken er problemen en het wordt teruggedraaid. Ik lees nu dat 15 zenders het nog zouden hebben. Vraag mij dan af welke.

En een vraag zou dus kunnen zijn: wanneer wordt verwacht dat er geen risico’s meer zijn en wat is daar dan voor nodig.

De reactie van Delta valt mij dan ook wat tegen. Ze lijken er dus niet echt meer mee bezig, laat staan dat het in de apps zal komen. Of heb ik echt iets gemist en is het gewoon weer terug op de standaard Nederlandse zenders?
                            BBC, Duitse zenders en Film1 o.a.
                            ik snap wel dat ze niet haarfijn gaan uitleggen wat er op de achtergrond niet goed gaat em wat er aan soft-hard- en firmware geupdate moet worden.
                            Maar heb geloof in mij: Dolby en andere geluidssporen ( want die zaten OOK in de planning) komen terug.

Reageer

Ik hoop dat ik dat nog ga meemaken, maar door dat zwijgen van de aanbieder heb ik er weinig hoop in. Ik zou niet weten waarom ze hier niet open over zouden communiceren. In mijn werkzame leven moest ik een plan indienen en hier vervolgens verantwoording over afleggen.
                              Ik had een product en dat krijg ik niet meer, mag ik dan vragen wat het plan is en hoe dat gerealiseerd kan/gaat worden om dit product weer terug te krijgen?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X