Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waarom blijft de uploadsnelheid van de abonnementen zo achter op de downloadsnelheid

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Waarom blijft de uploadsnelheid van de abonnementen zo achter op de downloadsnelheid

    Ik vraag me af waarom de uploadsnelheid zo achter blijft ten opzichte van de downloadsnelheid. Bij mijn huidige abonnement is de download 125 mbps en de upload maar een magere 5mbps. In de laatste jaren is de uploadsnelheid op z'n hoogst verdubbeld terwijl de downloadsnelheid wel 10 tot 15 keer zo hoog zijn geworden.

    Het is eigenlijk ook heel vreemd, want uploaden wordt de laatste jaren veel meer gebruikt en dus ook belangrijker. Denk aan wetransfer, cloudopslag, remote backup en filmpjes op youtube plaatsen.

    Het zou mooi zijn als de uploadsnelheid ook eens een flinke boost zou krijgen. He mooiste zou zijn als deze gelijk wordt getrokken met de downloadsnelheid. Of misschien kan het voor een paar euro als optie bij het abonnement worden aangeboden.

  • #2
    een gelijke up- en download heb je op dit moment alleen bij een glasvezel aansluiting.
    bij coax en koperdraad is er een duidelijk verschil en dat blijft voorlopig ook wel zo.
    door het stoppen van het analoge signaal voor radio en TV is er wel ruimte voor verbetering.
    en dat gaat bij Delta wellicht binnenkort gebeuren.

    Reageer


    • #3
      Momenteel zijn we bezig met het ombouwen van de wijkcentrales om deze geschikt te maken voor docsis 3.1. Hiermee zullen hogere uploadsnelheden mogelijk worden. Dit betekend natuurlijk niet dat direct de uploadsnelheid van de bestaande pakketten omhoog gaan, je wilt namelijk deze uploadsnelheid kunnen garanderen net als er een garantie is op je downloadsnelheid, maar de eerst stap hiervoor is gemaakt. Details e.d. zijn bij mij nog niet bekend.
      A prudent question is one-half of wisdom

      Reageer


      • #4
        Het zou mooi zijn als dat zou gebeuren. Vandaag ben ik vanuit huis voor mijn werk 8gb aan het uploaden en het duurt weer uren.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
          Momenteel zijn we bezig met het ombouwen van de wijkcentrales om deze geschikt te maken voor docsis 3.1. Hiermee zullen hogere uploadsnelheden mogelijk worden.
          hier begrijp ik dus echt niets van.
          vorig jaar rond deze tijd is Delta begonnen met het ombouwen van de wijkcentrales.
          daar is toen uitgebreid over gecommuniceerd.
          ook toen werden de wijkcentrales omgebouwd.
          en nu weer ??
          of nog steeds ??

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

            hier begrijp ik dus echt niets van.
            vorig jaar rond deze tijd is Delta begonnen met het ombouwen van de wijkcentrales.
            daar is toen uitgebreid over gecommuniceerd.
            ook toen werden de wijkcentrales omgebouwd.
            en nu weer ??
            of nog steeds ??
            Beste fred44nl,

            DELTA bouwt in Zeeland aan het Next Generation Netwerk. Letterlijk, want op maar liefst 15.000 locaties in Zeeland plaatsen we de komende paar jaar de allernieuwste apparatuur in ons netwerk. Ook bij jou in de buurt!

            De totale ombouw zal inderdaad meer dan een jaar in beslag nemen.

            Meer informatie vind je terug op https://www.delta.nl/netwerk

            Reageer


            • #7

              Reageer


              • #8
                Ik heb al eens eerder aan Delta gevraagd of er iets mogelijk is. Toen kreeg ik de reactie: 'je kan een duurder abonnement kiezen'. Maar daar schiet ik absoluut niks mee op, want dan zou ik van 5 naar 15 gaan en dat is nog steeds traaaaaaaaaag. Ze hoeven het dan misschien niet te doen, maar het zou al heel wat zijn als ze een optie met een flink hogere upload aan zouden bieden. Het mooiste zou inderdaad een gelijke up- en downloadsnelheid zijn. Zoals ik al eerder zei, heb ik daar best een paar euro in de maand voor over.

                Sorry voor de late reactie

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Met deze lage uploadsnelheid wordt het ook erg lastig om mijn Twitch streams te verbeteren helaas. Kijkers klagen nu over een stream met veel lag's, en gaan dus helaas naar een andere streamer kijken.

                    Is er inmiddels al zicht op wanneer de uploads omhoog gaan? Heb zelf de 200/15 Premium. Ligt zoals eerder in de reacties gezegd de down en up wel erg ver uit elkaar.

                    Reageer


                    • #11

                      Dat wordt dus toch wachten op de volgende stap Docsis 3.1 Full Duplex
                      maar dat wordt pas ergens rond 2025 verwacht.
                      Bijgevoegde bestanden
                      Laatst bewerkt door driepinter; 27 Dec 2018, 11:23.

                      Reageer


                      • #12

                        Het minimale wat delta zou moeten doen is 10 mb/s upload als basis aan te bieden.

                        Of elk abbo 100, 200, 400 aanbieden met andere/een variatie aan uploadsnelheden tegen meerbetaling
                        Voorbeeld:
                        Nu is 100 abbo met 5mbps upload en dat kost 50,50 per maand (bij TV & Internet zonder bellen)
                        Maak er 10mbps upload van voor 55 euro
                        Wil men 15mbs ? Neem dan het 200mbs download abbo voor 59,50 euro
                        De upload van het 400mbps-download-pakket zou naar 25 mbps moeten voor 73,50
                        zodoende kan er ook nog een tussenvorm gemaakt worden 200mbps down & 20 mbps down voor 66,25
                        Fibernet voor 125 euro voor 1000mbs down & 40/45 mbps up is een lachertje.
                        Delta, als je niet hoger kunt en/of betere aanbiedingen kunt doen, dan maak de prijzen ook wat realistischer.
                        Just sayin' ...

                        Die upload snelheden (of het gebrek daaraan) geven mij de incentive om te gaan kijken naar een andere provider.
                        Ik vraag me af of & wanneer er een einde komt aan het monopolie dat delta hier heeft.
                        Zal wel niet.
                        De meeste providers zullen niks doen aan glas in zeeland.
                        Niet rendabel te krijgen zegt men.
                        Eigenlijk zou men hetzelfde moeten doen met kabel & glasvezel als met de koper, gas, water en elektra netwerken:
                        scheiding van van leverancier en netwerk-beheerder. Can't wait for that.
                        Het einde van de Delta-monopolie en krijgen we misschien eindelijk wat realistischere varianten op snelheden (en prijzen).
                        Laatst bewerkt door gerbruggeman; 2 Apr 2019, 19:43.

                        Reageer


                        • #13

                          Reageer


                          • #14
                            Bedankt voor je reactie Fred. You have made your point.
                            Wat er nu is, is in een beperkt kader relevant, vind ik.
                            Wat ook relevant is (of zou moeten zijn) is een aanpassing van de upload-policy bij Delta.
                            Kwestie van visie denk ik.
                            Eenvoudig toepasbaar en uiterst wenselijk, dat ook.

                            Als ik in bijvoorbeeld regio eindhoven tilburg den bosch zaken wil uploaden kan ik met een 100mbps up EN down voor rond de 40 euro TV & internet afnemen.
                            Ik snap dat Delta haar centjes moet verdienen en ik gun het de harde werkers daar ook zekers (de mannen en vrouwen die het echte werk doen. niet de "suits" haha ),
                            en ik begrijp ook de beperkingen die kabel met zich meebrengt.
                            Neemt niet weg dat er toch in flink gat zit tussen de abbonnementen van Delta op kabel en andere providers in den lande op glasvezel.

                            Persoonlijk geef ik de voorkeur aan 100mbs up & down voor rond de 40 euro.
                            Dat dat niet mogelijk is, is heel erg jammer & voor mij onpraktisch,
                            maar 100mps met 5 down voor 50,50 vind ik niet bepaald naar verhouding, if you catch my drift.
                            En vanuit dat viewpoint is 1 gigabit met nog geen 50 up voor 125 euro niet bepaald klantvriendelijk, om het netjes te zeggen
                            Laatst bewerkt door gerbruggeman; 2 Apr 2019, 20:18.

                            Reageer


                            • #15
                              de praktijk is dat je glasvezel niet kan en mag vergelijken met coax of koper.
                              dat zijn appelen en peren

                              de upload-policy van Delta komt overeen met KPN. althans op dit moment.
                              volgend jaar wordt dat zeker anders en dan is Delta behoorlijk in het voordeel.

                              even geduld

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X