Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DELTA Smart-box ervaringen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

De bitrate ligt wat hoger en het beeld oogt beter doordat HDR standaard aanstaat.

Ik zie geen aparte speciale launcher.
    Als ik dit zo lees dan zit de Smart Box op Odido niveau. Dit betekent gelijke streams als de Android TV App die voor het oog een beter beeld geven omdat er optimalisatie met de hardware is. Maar dit betekent feitelijk lagere bandbreedte in vergelijk met DVB-C bijvoorbeeld. En dat de streams niet multicast maar singlecast zijn. En dan begrijp ik wel een beetje waarom Delta Dolby blijkbaar (wordt genoemd hier) standaard uitzet. Kan meer bandbreedte en dus bij singlecast meer druk op het achterliggend platform/netwerk.

Overigens wel netjes dat HDR al direct werkt. Alleen vraag ik mij dan wel af of de Smart Box automatisch schakelt van HDR naar SDR bij het zappen. HDR op een SD$ zender ziet er namelijk niet al te netjes uit. Al vraag ik mij af of Delta op dit moment wel HDR kanalen in het aanbod heeft.

Reageer

dezelfde .. (plus een paar extra opties) .
      Vandaar dus mijn vraag

Reageer

Zoals eerder geschreven de interface is dezelfde als van de Smart TV apps (plus een paar extra opties) dus helaas.
        Klopt en die opties zijn specifiek voor Android-TV. Daar zullen nog wel opties bij gaan komen.
        KPN heeft een menuoptie "opgeslagen" en "Sport" en "Films", maar ook zie je waar je in een serie van Netflix gebleven bent.
        Ik vermoed dat het tv-gedeelte van Delta wel gelijk op zal lopen qua ontwikkeling, maar de AndroidTV-app krijgt meer features.
        Voor het tv-gedeelte gaat men echt niet twee keer het wiel uitvinden.

Reageer

Dus met andere woorden voor het tv-gedeelte verwacht jij singlecasr in plaats van multicast. Dit lijkt hetzelfde wiel te zijn maar is toch echt een heel ander soort wiel. Zonder multicast kan je veel dingen doorstrepen. HBR is voor het achterliggende netwerk bijkans onmogelijk. Datzelfde geldt voor 4K en UHD is hogere bandbreedte. Eigenlijk allemaal dingen die je vroeger predikte. Niet erg maar het is dan de consequentie als Delta op het huidige wiel blijft doorrijden, En dus hoop ik voor de klanten dat Delta toch een nieuw wiel gaat uitvinden.

Reageer

Je trekt te snel conclusies. Ik doe nergens een statement dat de Android TV app aan de achterkant niet anders werkt.
            Maar qua features voor de normale tv-zenders, zoals Dolby en GOS etc zal het aardig gelijk lopen.
            Laatst bewerkt door Bordewolf; 3 Dec 2024, 15:37. Reden: quote verwijderd

Reageer

Weergavemodus standaard staat de decoder dus op 4K.
              Bijgevoegde bestanden

Reageer

Is de optie automatisch niet beschikbaar? Dat is voor de kijker de beste instelling.

Reageer

Jarco Kriek

Nee deze is niet beschikbaar, maar misschien kijkt de installatie wizard wel naar de maximale beeldresolutie.

Reageer

Dat is dan een fout in de firmware. De meest realistische weergave van het beeld in het onbewerkte signaal. En niet opgewaardeerd signaal zoals nu gebeurd. En al zeker niet met een niet al te ruim bemeten SoC zoals bij deze Amigo.

Reageer

Dat is dan opnieuw een verkeerde aanname/conclusie op basis van 1 screenshot.

Reageer

Ach, enige objectiviteit omtrent Delta is bij jou ver tw zieken, Ik baseer mij niet op een screenshot maar op een bevinding van een gebruiker van deze Smart Box die ik wel enig open inzicht toebedeeld.

Ik test persoonlijk al vanaf 2002 decoders en mediaspelers in opdracht van opdrachtgevers. En als ik een apparaat op deze manier de hemel in zou preken zoals jij doet dan had echt iedereen mij gevraagd of ik toch wel wat kritischer zou kunnen zijn omdat ze anders tester zouden hebben. Alles wat maar kritisch over dit apparaat wordt gezegd is een verkeerde conclusie of een aanname. Of het nu van mij is of van iemand die goed onderbouwd uitlegt dat 5.1 niet werkt. Allemaal zijn wij in jou ogen sulletjes die nergens vanaf weten.Delta heeft immers de perfecte decoder op de markt gebracht waarmee niets aan de hand is. Laat mij niet lachten. Geen enkele decoder is perfect. Zelfs niet de door Ziggo (Liberty Global) zelf ontwikkelde Mediabox Next/Next Mini. En zeker al een decoder waarvan de firmware ondersteuning aan een enter bedrijf is uitbesteed.

Dus doe Delta een plezier en wees wat meer kritischer. Zij hebben meer aan een echte tester die niet alleen maar een ja-knikker is om voor hen reclame proberen te maken. Testers zijn er om een product beter te maken. Niet als wandelende reaclamezuil. Daar heeft een provider als Delta de afdeling marketing voor. En niet een klant die tot het ongelofelijke aan toe hun bij hoog en laag verdeigt. Want je nu aan het doen bent werkt eerder averechts en is een doorn in het oog van een goed functionerend markteringapparaat.

Oh ja, misschien kan je even een screenshot plusten van de beeldinstelling automatisch? Ik ben wel benieuwd of Driepinter onzin loopt te verkondigen?

Reageer

Dus bij deze stelt jij dat Driepinter de verkeerde info op dit forum plaatst. Kan je van dat scherm hiervoor een screenshot plaatsen?

Bor, als een tester er niet open in staat en niet kritisch omtrent het product wat hij test dan heeft het bedrijf waarvoor hij test niks aan hem.

In de periode 2002 - 2006 werden ontvangers/decoders pas op de markt gebracht als zij voor minimaal 80 procent volledig goed functioneerden. Maar dat was ook aan de prijs te zien. De eerste ontvanger die ik testte was een Echostar satellietontvanger die 3000 euro in de winkel kostte. Daarna is alles anders geworden. Decoders werden goedkoper verkocht en van de inkomsten van verkoop werd de firmware verbeterd. Als de decoder niet meer verkocht werd en de inkomsten vielen terug dan stopte de firmware ontwikkeling. Bij providers zie je nu dat dit zit decodertjes voor een paar tientjes worden ingekocht. De firmware is dan niet echt optimaal en gedurende een periode van enkele jaren wordt de firmware naar een beter niveau gebracht. En dat is bij Delta nu ook het geval. Het heeft echt nog jaren nodig voordat deze decoder helemaal functioneert zoals het zou horen. en dat is niet alleen bij Delta maar bij elke andere provider in Nederland.

Vergelijk het net een babaan. Die wordt groen bij de groenteboer gezicht en rijpt bij de consument op de ftuitscgaak, En is hij te rijp geworden dan wordt het weggegooid en weer een nieuwe tros groene bananen gekocht. En de cirkel is weer rond. En zo gaat het bij decoders ook.
                          Laatst bewerkt door Jarco Kriek; 4 Dec 2024, 22:45.

Reageer

Ik plaats geen screenshots op verzoek, ik ben geen circusartiest die aan kunstjes doet op verzoek.

Reageer

Ik zal maar met berichtgeving over dit onderwerp stoppen dat lijkt me het beste.

Tevens heb ik besloten mijn ontvanger maar terug te sturen dus dan is het toch over en sluiten.
                              Laatst bewerkt door driepinter; 5 Dec 2024, 10:34.

Reageer

Topic gesloten. Ook het (laatste) verzoek aan Jarco Kriek en Bordewolf om elkaar met rust te laten.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X