Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta interactieve TV hapert

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Delta interactieve TV hapert

Wij hebben sinds kort glasvezel via Delta, hiervoor hadden we Ziggo. Wij hebben gekozen voor een flex 1gbs abonnement inclusief interactieve tv ontvanger. Sinds wij tv kijken via Delta hebben we last van een aantal problemen: geluid valt weg, tv gaat op zwart, of tv weergave of opname weergave stopt. Mijn zoontje heeft ook last van als hij speelt op zijn PS5 hij merkt in verbindingssnelheid of wij tv kijken of niet.
    Na bellen met de helpdesk hebben we op hun verzoek de data en tijdstippen bijgehouden waarop er issues waren met tv of internet. Dat vervolgens teruggekoppelt met de belofte dat ze ons modem zouden uitlezen en nagaan of op de tijdstippen iets te zien zou zijn in de logging van ons glasvezelmodem (Nokia XS-2426G-B).
    Vandaag teruggebeld waarom ik maar niets hoorde van het onderzoek: lang verhaal kort; er is geen onderzoek uitgevoerd! Ik heb aan de helpdeskmedewerker uitgelegd hoe ons thuisnetwerk in elkaar steekt en ik kreeg te horen dat de interactieve tv ontvanger van Delta alleen werkt als deze rechtstreeks bekabeld met het modem verbonden is.
    Mijn netwerk ziet er als volgt uit: in de meterkast komt de glasvezel ons huis binnen. Deze is verbonden met ons glasvezelmodem. Het modem is bedraad verbonden met de bij het abo meegeleverde mesh netwerk (TP Link Deco X20). De Deco in de meterkast is bedraad verbonden met mijn switch (TP Link unmanaged 30 poort). Elke kamer in mijn huis is met minstens 1 utp-putje bedraad verbonden via een patchkast met mijn switch.
    Nu de vraag over mijn interactieve tv ontvanger: deze is bedraad verbonden via utp putje met centrale switch in huis. Volgens Delta helpdesk medewerker kan dat dus niet. Ik vraag me af wat daar niet aan zou kunnen, bedraad internet is bedraad internet, uiteindelijk komt alles toch uit het glasvezelmodem?
    Wie kan helpen en inzicht geven?

Oorspronkelijk gepost door marco2152 Bekijk bericht
    Wij hebben sinds kort glasvezel via Delta, hiervoor hadden we Ziggo. Wij hebben gekozen voor een flex 1gbs abonnement inclusief interactieve tv ontvanger. Sinds wij tv kijken via Delta hebben we last van een aantal problemen: geluid valt weg, tv gaat op zwart, of tv weergave of opname weergave stopt. Mijn zoontje heeft ook last van als hij speelt op zijn PS5 hij merkt in verbindingssnelheid of wij tv kijken of niet.
    Na bellen met de helpdesk hebben we op hun verzoek de data en tijdstippen bijgehouden waarop er issues waren met tv of internet. Dat vervolgens teruggekoppelt met de belofte dat ze ons modem zouden uitlezen en nagaan of op de tijdstippen iets te zien zou zijn in de logging van ons glasvezelmodem (Nokia XS-2426G-B).
    Vandaag teruggebeld waarom ik maar niets hoorde van het onderzoek: lang verhaal kort; er is geen onderzoek uitgevoerd! Ik heb aan de helpdeskmedewerker uitgelegd hoe ons thuisnetwerk in elkaar steekt en ik kreeg te horen dat de interactieve tv ontvanger van Delta alleen werkt als deze rechtstreeks bekabeld met het modem verbonden is.
    Mijn netwerk ziet er als volgt uit: in de meterkast komt de glasvezel ons huis binnen. Deze is verbonden met ons glasvezelmodem. Het modem is bedraad verbonden met de bij het abo meegeleverde mesh netwerk (TP Link Deco X20). De Deco in de meterkast is bedraad verbonden met mijn switch (TP Link unmanaged 30 poort). Elke kamer in mijn huis is met minstens 1 utp-putje bedraad verbonden via een patchkast met mijn switch.
    Nu de vraag over mijn interactieve tv ontvanger: deze is bedraad verbonden via utp putje met centrale switch in huis. Volgens Delta helpdesk medewerker kan dat dus niet. Ik vraag me af wat daar niet aan zou kunnen, bedraad internet is bedraad internet, uiteindelijk komt alles toch uit het glasvezelmodem?
    Wie kan helpen en inzicht geven?
    IGMP snooping wordt ondersteund en staat aan op de switch en router? Anders gaat het niet werken.

Reageer

Beste Marco

Dit thuisnetwerk kan gewoon werken echter de Deco moet even aangepast worden.
      de instelling staat zeer waarschijnlijk nu op router en deze moet gewijzigd worden naar accespoint waardoor al het verkeer ongestoord door kan gaan.
      je vind deze instelling bij de instelling geavanceerd en vervolgens bewerkingsmodus suc6

mvg

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bella63 Bekijk bericht
        Beste Marco

Dit thuisnetwerk kan gewoon werken echter de Deco moet even aangepast worden.
        de instelling staat zeer waarschijnlijk nu op router en deze moet gewijzigd worden naar accespoint waardoor al het verkeer ongestoord door kan gaan.
        je vind deze instelling bij de instelling geavanceerd en vervolgens bewerkingsmodus suc6

mvg
        Dit heb ik gedaan en inderdaad verbetering. Wat nu nog gebeurt is dat onze zoon het verschil (in internetsnelheid) merkt als wij beneden ofwel live tv kijken of als we iets terugkijken dan wel een opname bekijken. Hoe wordt dat verschil veroorzaakt en wat zouden we eraan kunnen doen?

Reageer

Interactieve TV gebruikt hooguit 8 Mb/s aan bandbreedte, dus dat snelheidsverlies zal wel meevallen.
          Laatst bewerkt door driepinter; 16 Jul 2024, 18:38.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Interactieve TV gebruikt hooguit 8 Mb/s aan bandbreedte, dus dat snelheidsverlies zal wel meevallen.
            Bedoel je de apps of de decoder?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Bedoel je de apps of de decoder?
              De decoder

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

De decoder
                Volgens mij is daar niet 8 Mbit/sec maximaal.... DELTA-TV-team kan daar op antwoorden.
                Naar mijn mening is de bitrate van zeker de eerste 10 kanalen (fors) hoger. Daar is eind december 2023 aan gesleuteld.
                Vanaf dat moment waren de kleuren van die kanalen ook minder flets.
                Laatst bewerkt door Bordewolf; 17 Jul 2024, 22:48. Reden: Jaartal gewijzigd

Reageer

Een jaartje mis ?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door renschip Bekijk bericht
                    Een jaartje mis ?
                    Aangepast, met reden van correctie, De streams in de tv apps hebben volgens mij inmiddels ook een hogere bitrate gelijk aan de decoders,
                    De eerste 10 kanalen zijn zoals ik het kan beoordelen in de tv app 1080P met een hoge bitrate (minimaal 10 Mbits/sec) en/of andere compressietechnieken.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                    X