Wij hebben sinds kort glasvezel via Delta, hiervoor hadden we Ziggo. Wij hebben gekozen voor een flex 1gbs abonnement inclusief interactieve tv ontvanger. Sinds wij tv kijken via Delta hebben we last van een aantal problemen: geluid valt weg, tv gaat op zwart, of tv weergave of opname weergave stopt. Mijn zoontje heeft ook last van als hij speelt op zijn PS5 hij merkt in verbindingssnelheid of wij tv kijken of niet.
Na bellen met de helpdesk hebben we op hun verzoek de data en tijdstippen bijgehouden waarop er issues waren met tv of internet. Dat vervolgens teruggekoppelt met de belofte dat ze ons modem zouden uitlezen en nagaan of op de tijdstippen iets te zien zou zijn in de logging van ons glasvezelmodem (Nokia XS-2426G-B).
Vandaag teruggebeld waarom ik maar niets hoorde van het onderzoek: lang verhaal kort; er is geen onderzoek uitgevoerd! Ik heb aan de helpdeskmedewerker uitgelegd hoe ons thuisnetwerk in elkaar steekt en ik kreeg te horen dat de interactieve tv ontvanger van Delta alleen werkt als deze rechtstreeks bekabeld met het modem verbonden is.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit: in de meterkast komt de glasvezel ons huis binnen. Deze is verbonden met ons glasvezelmodem. Het modem is bedraad verbonden met de bij het abo meegeleverde mesh netwerk (TP Link Deco X20). De Deco in de meterkast is bedraad verbonden met mijn switch (TP Link unmanaged 30 poort). Elke kamer in mijn huis is met minstens 1 utp-putje bedraad verbonden via een patchkast met mijn switch.
Nu de vraag over mijn interactieve tv ontvanger: deze is bedraad verbonden via utp putje met centrale switch in huis. Volgens Delta helpdesk medewerker kan dat dus niet. Ik vraag me af wat daar niet aan zou kunnen, bedraad internet is bedraad internet, uiteindelijk komt alles toch uit het glasvezelmodem?
Wie kan helpen en inzicht geven?
Na bellen met de helpdesk hebben we op hun verzoek de data en tijdstippen bijgehouden waarop er issues waren met tv of internet. Dat vervolgens teruggekoppelt met de belofte dat ze ons modem zouden uitlezen en nagaan of op de tijdstippen iets te zien zou zijn in de logging van ons glasvezelmodem (Nokia XS-2426G-B).
Vandaag teruggebeld waarom ik maar niets hoorde van het onderzoek: lang verhaal kort; er is geen onderzoek uitgevoerd! Ik heb aan de helpdeskmedewerker uitgelegd hoe ons thuisnetwerk in elkaar steekt en ik kreeg te horen dat de interactieve tv ontvanger van Delta alleen werkt als deze rechtstreeks bekabeld met het modem verbonden is.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit: in de meterkast komt de glasvezel ons huis binnen. Deze is verbonden met ons glasvezelmodem. Het modem is bedraad verbonden met de bij het abo meegeleverde mesh netwerk (TP Link Deco X20). De Deco in de meterkast is bedraad verbonden met mijn switch (TP Link unmanaged 30 poort). Elke kamer in mijn huis is met minstens 1 utp-putje bedraad verbonden via een patchkast met mijn switch.
Nu de vraag over mijn interactieve tv ontvanger: deze is bedraad verbonden via utp putje met centrale switch in huis. Volgens Delta helpdesk medewerker kan dat dus niet. Ik vraag me af wat daar niet aan zou kunnen, bedraad internet is bedraad internet, uiteindelijk komt alles toch uit het glasvezelmodem?
Wie kan helpen en inzicht geven?
Reageer