Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

NPO 1 UHD / Bevindingen UHD Kamai 7x/Aria7x/Amino

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oorspronkelijk gepost door wjharing Bekijk bericht
    Kunnen we nog toevoegen dat de bevindingen op Android TV er niet zijn? (terwijl dat technisch wel mogelijk is)

Ik hoor al redelijk vaak dat de nieuwe decoder box naar Android gaat, maar dan zou de Android-TV app hier naadloos op moeten aansluiten?
    Erg benieuwd of er nog een mogelijkheid is mbt het testen van de Android decoder
    Nope, dan moet je in het testpanel zitten. De fase van aanmelden is al lange tijd voorbij.
    En ik schreef hier al dat UHD geleverd wordt via de oude decoders.

Reageer

Jammer, maar thanks voor de update.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Als e.e.a. iets donkerder is kan je kijken naar je instellingen op de tv zelf. De specs van jou tv zijn niet zo veel anders die van mij.
        Kijk eens of HLG op 0 staat en of je wel de standaard intellingen van je tv gebruikt of dat daar ooit al eens aan gerommeld is.

Weet wel dat zwart nu zwart is :-) dat wil dus zeggen dat de kleuren beter tot hun recht komen en dat kan je ervaren als donkerder.
        Maar ik zou het zoeken in de instellingen van je tv als het echt te donker is.
        Als hdr/hlg of welk ander hdr format oplicht hoort dit altijd op helderheid 100 en contrast 100 te zijn. je tv doet dat. die detecteert dat. Echter tijdens de uitzending bij nos studio ek. zijn de gezichten beetje erg wit. omdat dit ook niet in uhd uitgezonden wordt. pas als de wedstrijden beginnen is het uhd, zie je ook bij het npo logo rechtsboven. en dan ziet het er perfect uit

Reageer

Als e.e.a. iets donkerder is kan je kijken naar je instellingen op de tv zelf. De specs van jou tv zijn niet zo veel anders die van mij.
          Kijk eens of HLG op 0 staat en of je wel de standaard intellingen van je tv gebruikt of dat daar ooit al eens aan gerommeld is.
          Weet wel dat zwart nu zwart is :-) dat wil dus zeggen dat de kleuren beter tot hun recht komen en dat kan je ervaren als donkerder.
          Maar ik zou het zoeken in de instellingen van je tv als het echt te donker is.
          De setting voor HLG stond idd op 0. Ik heb die nu op max (3) gezet. Gamma staat wel op HLG (itt tot de Gamma bij SDR content, die staat daar op 2.2). Vanavond nog maar eens vergelijken...

Reageer

wat bedoel je op 0? Dit kun je helemaal niet instellen. Als hij hlg detecteert of een andere hdr formaat. staat het gewoon standaard op 100 en contrast op 100 van je tv!

Reageer

Bij deze een separaat topic over de bevindingen inzake doorgifte van UHD. Ik zet even de zaken die al gemeld zijn op een rij:
              * Bij Caiway niet altijd beeld op kanaal 999: opgelost, niet alle decoders waren al bijgewerkt.
              * HDR staat op de volledige decoder AAN. Opgelost: dit klopt niet, decoder ontkoppelen en koppelen aan de Samsung tv zonder de afstandbediening te koppelen en de decoder een koude herstart te geven heeft het bij mij verholpen.
              * De HDR setting over de gehele decoder is "hard" en kan niet worden uitgezet door de gebruiker van de decoder. Dit is een onjuiste aanname. HDR staat alleen aan wanneer het wordt doorgegeven op de zender zelf.
              * Dolbygeluid op NPO1 UHD is niet vol genoeg. Dolbygeluid van 13 naar 40 => Bijna geen effect. Stereogeluid van 13 naar 40 => Buren kunnen meegenieten
              * Dolby staat of aan of uit, Dolby zou aan moeten staan wanneer het kanaal Dolby uitzend, Stereo aan wanneer het kanaal geen Dolby uitzend bij een bepaald programma. De decoder moet daar zelf tussen switchen (geen bevinding UHD-kanaal, maar een algemene bevinding).
              * Geen teletekst op NPO 1 UHD: klopt, wordt niet aangeleverd.
              Heeft gewoon te maken met de waardeloze geluidsdecoders in de kamai ontvanger. Goedkope troep! Geluid in stereo is overigens ook nog beter via de delta tv app. Blijft jammer. We betalen genoeg per maand. Maar de hardware die ze gebruiken is ruk. Net als het nokia glasvezelmodem. Haal ik maar krap 300mbit van mijn 1 gig abo. Kun je niet echt een next gen nokia ax router/glasvezelmodem noemen. Op mijn deco x20 haal ik gewoon ruim 600 tot soms 700mbit of hoger draadloos!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

Heeft gewoon te maken met de waardeloze geluidsdecoders in de kamai ontvanger. Goedkope troep! Geluid in stereo is overigens ook nog beter via de delta tv app. Blijft jammer. We betalen genoeg per maand. Maar de hardware die ze gebruiken is ruk. Net als het nokia glasvezelmodem. Haal ik maar krap 300mbit van mijn 1 gig abo. Kun je niet echt een next gen nokia ax router/glasvezelmodem noemen. Op mijn deco x20 haal ik gewoon ruim 600 tot soms 700mbit of hoger draadloos!
                Schakelen over de kanalen gaat bij mij nog steeds niet echt lekker. Of HD wordt vastgehouden of HDR. Alleen een volledige herstart verhelpt dit.
                Er wordt bij mij 50i doorgegeven en dat lijkt me niet goed, De decoders kunnen wel 1080P aan.

Op mijn Samsung zitten ook expertinstellingen waarmee je HLG kunt verlagen of verhogen (standaard 0). Hoger zetten kan de donkere kleuren is lichter maken.

Reageer

Dus het is nu officieel dat NPO 1 UHD bij Delta 1080i is?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                    Dus het is nu officieel dat NPO 1 UHD bij Delta 1080i is?
                    Ik wacht eerst tegenbericht af, aannames kunnen we niets mee
                    Laatst bewerkt door Bordewolf; 18 Jun 2024, 22:10.

Reageer

Maar als jij of iemand anders toch 1080i op zijn televisie ziet dan is het toch geen aanname maar een feit? Je eigen ogen liegen toch niet?

Reageer

Maar als jij of iemand anders toch 1080i op zijn televisie ziet dan is het toch geen aanname maar een feit? Je eigen ogen liegen toch niet?
                        Ik zag ook HDR op SDR kanalen, maar die kanalen werden toch echt in SDR doorgegeven.
                        Ik wacht nu eerst reactie af.

Reageer

HDR wordt niet door Samsung bij bron al vermelding in beeld weergegeven. In ieder geval niet bij de modellen die ik in het verleden van die fabrikant heeft getest. Daarnaast ben je ook niet de enige die dit weet te melden. Wellicht kan het ook decoder afhankelijk zijn.

En weer blijkt dat je niet weet wat automatisch HDR betekent. Dat is een functie van de decoder. Is dit niet aanwezig of het werkt niet goed dan zie je inderdaad HDR op een SDR kanaal.
                          Laatst bewerkt door Jarco Kriek; 18 Jun 2024, 22:37.

Reageer

HDR wordt niet door Samsung bij bron al vermelding in beeld weergegeven. In ieder geval niet bij de modellen die ik in het verleden van die fabrikant heeft getest. Daarnaast ben je ook niet de enige die dit weet te melden. Wellicht kan het ook decoder afhankelijk zijn.

En weer blijkt dat je niet weet wat automatisch HDR betekent. Dat is een functie van de decoder. Is dit niet aanwezig of het werkt niet goed dan zie je inderdaad HDR op een SDR kanaal.
                            Wanneer je had opgelet dan is dit al opgelost. Alleen wanneer HDR in het signaal van de zender zit wordt HDR doorgegeven aan de tv.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht
                              wat bedoel je op 0? Dit kun je helemaal niet instellen. Als hij hlg detecteert of een andere hdr formaat. staat het gewoon standaard op 100 en contrast op 100 van je tv!
                              Hij detecteert in ieder geval dat het HLG is, maar bij mijn Samsung tv kun je vervolgens met een slider van -3 naar +3 gaan bij de instelling 'HLG'. En als je naar +3 gaat dan wordt het beeld wat helderder.

Reageer

Bij de mijne dus wel Als ik op een SDR zender kijk en naar een andere input switch en weer terug, staat er rechtsboven HD en 1080i. Als ik NPO1 UHD kijk en naar een andere input switch en weer terug staat er HD, HDR en 1080i.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X