Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waarom presteert Stoneroos OTT bij Delta minder? Verwachtingen te hoog?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Waarom presteert Stoneroos OTT bij Delta minder? Verwachtingen te hoog?

    De indruk blijft hangen dat Delta een tv-oplossing van de onderste plank heeft ingekocht. Dit is zoals het overkomt, of Stoneroos echt Aldi/B-garnituur is durf ik niet te zeggen, ik ben geen kenner zoals velen hier. KPN koopt (duurder) in bij Accenture (AVS6) en heeft minder problemen. Of zouden de klachten op het KPN-forum allemaal trollen zijn?
    Wat mag/kun je verwachten en waarop baseer je die verwachting? En: Bij DFN concentreren de itv-klachten zich op glasvezel, coax veel minder. DELTA-TV-team, kunnen/willen/mogen jullie hier iets over zeggen?

    (Ik blijf het rot vinden dat je de titel van je topic niet kunt aanpassen Jeroen )
    Laatst bewerkt door Koeba; 24 Nov 2022, 09:32.

  • #2
    Koeba, dank voor dit separate topic! Goed idee.
    Om te beginnen is Stoneroos overgenomen door NEP. Deze club faciliteert ook het platform van T-Mobile.
    https://www.nepworldwide.nl/persberi...van-stoneroos/

    Ik heb eerlijk gezegd dezelfde vragen. Ik geloof niet in trollen op het KPN-forum, aangezien ik eergisteren met eigen ogen de KPN-oplossing heb gezien.
    En als wolf, likkebaardend :-)

    Wat ik van ieder tv-platform verwacht (en ook zie bij andere providers):
    * Dolby Surround, stereo wanneer er geen Dolbysignaal is. Dit moet volkomen gelijkwaardig zijn aan COAX. Ook een signaal voor slechtzienden ontbreekt (gesproken ondertiteling). Allemaal zaken die ik bij KPN WEL zie
    * Teletekst op alle zenders die dat nog hebben. Mijn regionale zender geeft nog teletekst mee, wordt niet weergegeven.
    * Geen haperingen wanneer ik switch naar kanalen die Dolby hebben. Ik zie deze haperingen bij KPN niet, en ik zag deze voorheen op Caiway Multiscreen ook niet (Multiscreen had gewoon zonder problemen Dolby op verouderde decoders, ook het teruggeven van stereo wanneer er geen Dolby was ging tadeloos!!!!). Bij de NEP-oplossing altijd een hapering wanneer je schakelt naar een Dolby-kanaal. Dit is feitelijk allemaal te gek voor woorden. Wanneer ik toch bij Caiway zou zitten en ik wordt overgezet naar het platform van Delta, dan ga je er gewoonweg op achteruit.
    * Fijne soepele interface, geen blokjes of "wegtrekkend" beeld omdat er te veel abonnees hetzelfde kanaal inschakelen
    * Minimaal 1 UHD-kanaal, ESPN UHD draait al een jaar en het is te gek voor woorden dat het te veel gevraagd is deze te kunnen doorgeven. NEP en de decoder zouden dit moeten kunnen faciliteren, echter is mijn idee dat alle hardware, servers die moeten draaien en het hele backbone gewoonweg niet krachtig genoeg is. Al dan niet met een decoder die verkeerd is gekozen en wellicht de eisen niet aan kan. Al draait een 4K Youtube filmpje met Dolby Atmos nota bene tadeloos....
    * HD op alle zenders waar het kan, dat is geen gekke eis in deze tijd. Vele Duitse zenders zijn nog geen HD, RAI Uno nog niet, ONS levert al een HD kanaal, maar niet via Delta. Het lijstje van de ontbrekende kanalen is al eens gedeeld. Vaak worden zelfs nieuwe zenders er weer in SD op gezet. Mijn vraag over de zenderlijst was dan ook: ik zie geen HD indicatie meer, wordt nu alles HD?

    Men heeft Multiscreen uitgefaseerd, maar had men niet beter NEP/Stoneroos kunnen uitfaseren?
    Multiscreen was qua gebruikersvriendelijkheid wellicht iets minder, maar ik maak me sterk, die had wellicht minder problemen gegeven met zaken waar we nu al jaren om vragen.
    Vijf/Zes jaar terug stond er al een reservering van een 4K kanaal op de zenderlijst. Die reservering is al 2 jaar niet meer zichtbaar.
    Maar we weten ook allemaal dat we al 6 jaar verstoken blijven van NPO 4K of NPO UHD bij grote evenementen.
    Met de komst van een vast NPO UHD kanaal is dat langzaamaan ook niet meer te verkopen.

    Ik vind eigenlijk dat de meest elementaire zaken voor de tijd van nu, 2022, ontbreken en ook niet even "simpel" doorgevoerd kunnen worden. En ligt dit dan aan Delta, de proactiviteit van NEP of alles bij elkaar gewoon te weinig investeren in het backbone (alles wat wij niet zien maar wel de dienst overeind moet houden). Gooi het maar in mijn pet.

    Het zou mooi zijn wanneer DELTA-TV-team ons van informatie kan voorzien... (voor zover dit kan)
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 24 Nov 2022, 10:32.

    Reageer


    • #3
      Het is dus echt een “nep wereld” 🥴😌😉

      Reageer


      • #4
        Maar gelukkig hebben we nu de Smart TV apps nog als back-up mogelijkheid.
        Laatst bewerkt door driepinter; 24 Nov 2022, 10:43.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Maar gelukkig hebben we nu de Smart TV apps nog als back-up mogelijkheid.
          Mag gezegd: Die werken priema! Zowel de iOS-, Android- als de Google TV / Android TV-app zijn werkbare alternatieven aan het worden voor de STB. Nu nog radio in alle versies...
          (Aha, leuke info: https://www.androidplanet.nl/nieuws/...vs-android-tv/)
          Laatst bewerkt door Koeba; 24 Nov 2022, 10:59.

          Reageer


          • #6
            Roept dan ook de vraag op of DFN te zuinig is geweest met het inkopen van bandbreedte op de fiber-asn's. Is puur gokwerk, want ik weet niets van hun core netwerk.

            Reageer


            • #7
              Bij deze ook een uitnodiging aan Eduard B en hopelijk meelezende DFN-ers en mensen van NEP/Stoneroos (welkom!) om misschien wat bij te dragen en wat licht in de itv-darkness te brengen. Zou toch mooi zijn!

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                Ik heb eerlijk gezegd dezelfde vragen. Ik geloof niet in trollen op het KPN-forum, aangezien ik eergisteren met eigen ogen de KPN-oplossing heb gezien
                Ik bedoelde dat er op het KPN-forum ook veel klachten zijn over hun itv-platform. Dat zorgt er voor dat ik vermoed dat beide platforms (kinder)ziektes hebben en dat het 'gewoon', zoals bij elke app, een work-in-progress is en blijft. We nemen (waarom?) aan dat er over OTT veel meer klachten zijn dan over AVS maar dat is m.i. meer een aanname dan dat we het echt weten. De communicatie van KPN op hun forum is wel een verademing vergeleken met hier. Ze hebben daar ook een stevig blik webcare opengetrokken denk ik. Verder blijf ik vinden dat 'niet meer van deze tijd' en 'mag verwachten' meningen van individuele reageerders zijn en niet op feiten gebaseerd.
                Laatst bewerkt door Koeba; 24 Nov 2022, 11:37.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                  Mag gezegd: Die werken priema! Zowel de iOS-, Android- als de Google TV / Android TV-app zijn werkbare alternatieven aan het worden voor de STB. Nu nog radio in alle versies...
                  (Aha, leuke info: https://www.androidplanet.nl/nieuws/...vs-android-tv/)
                  Hoi werkt de de delta tv app ook op de android 4 K google tv ??

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door cmdevrieze Bekijk bericht

                    Hoi werkt de de delta tv app ook op de android 4 K google tv ??
                    Ja probeer maar, installeren vanaf je pc met als bestemming je android 4K google tv.

                    https://play.google.com/store/apps/d...delta.tv&gl=NL

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                      Ik bedoelde dat er op het KPN-forum ook veel klachten zijn over hun itv-platform. Dat zorgt er voor dat ik vermoed dat beide platforms (kinder)ziektes hebben en dat het 'gewoon', zoals bij elke app, een work-in-progress is en blijft. We nemen (waarom?) aan dat er over OTT veel meer klachten zijn dan over AVS maar dat is m.i. meer een aanname dan dat we het echt weten. De communicatie van KPN op hun forum is wel een verademing vergeleken met hier. Ze hebben daar ook een stevig blik webcare opengetrokken denk ik. Verder blijf ik vinden dat 'niet meer van deze tijd' en 'mag verwachten' meningen van individuele reageerders zijn en niet op feiten gebaseerd.
                      Ik kijk bij mijn verwachtingen naar wat de stevigste concurrenten al jaren doen en waar Delta nog niet eens de kinderschoenen heeft aangetrokken. Dat zijn thema's als audiosporen tadeloos laten werken, UHD en 4K.

                      Dat zijn de door mij genoemde thema's. Nogmaals eerder verbaasd dat een platform waar Dolby al tadeloos werkte (Multiscreen) weg is en er nu een platform staat waar we wel eens van horen dat iedere kleine wijziging, zelfs het toevoegen van meer HD zenders iedereen doet beven of het elke keer maar weer goed mag gaan. En helaas hebben we als gebruikers van dit platform ook die ervaring. En dat er iets fout gaat met een implementatie, prima, maar er is geen zicht op een fix.

                      Het zou inderdaad mooi zijn wanneer het vanuit Eduard B of het DELTA-TV-team een reactie komt of vanuit de leverancier waar dit allemaal op hangt. Veel zien we niet, begrijpen we wellicht niet omdat we er niet dichter bij staan.
                      We nemen ook maar aan dat het stroperig gaat, terwijl er wellicht al wel een testopstelling met UHD was, maar waar zoals ik zelf dan maar aanneem het backbone gewoon geupgrade moet worden. En wie weet staat er al een nieuwe opstelling voor Dolby, met andere uitgangspunten. En wie weet wordt alles HD per januari. Het staat of valt wel met communicatie om ook begrip te kweken.
                      Maar de genoemd thema's spelen mijns inziens al vele jaren en dan slaat begrip steeds sneller om in onbegrip of teleurstelling (wat ik niet goed praat, van mezelf niet en ook niet van andere). Een valkuil waar we allemaal wel eens in vervallen.

                      En deze Wolf mag bij overlast af te toe wel afgeschoten worden, maar mijn bedoelingen zijn echt goed.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 24 Nov 2022, 12:20.

                      Reageer


                      • #12
                        Misschien is er wel zicht op een fix, maar we worden niet geïnformeerd.

                        Reageer


                        • #13
                          De gebruikers interface van KPN interactieve tv is onvergelijkbaar beter als die van Delta.
                          Nog beter is die van Ziggo op de Next en Next mini maar dat is een internationaal platform dat vele landen bedient dus logisch dat die het grootste budget heeft daarvoor.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                            Ik kijk bij mijn verwachtingen naar wat de stevigste concurrenten al jaren doen en waar Delta nog niet eens de kinderschoenen heeft aangetrokken. Dat zijn thema's als audiosporen tadeloos laten werken
                            https://www.google.com/search?q=tade...hrome&ie=UTF-8

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                              De indruk blijft hangen dat Delta een tv-oplossing van de onderste plank heeft ingekocht.
                              Kun je uitleggen hoe je tot die conclusie bent gekomen?

                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X