Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Vertraging live tv

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Vertraging live tv

    Ik zat vanavond de doden herdenking te kijken en nu viel mij op dat er niet een kleine vertraging in het beeld zat maar best een grote vertraging van 43 seconden? Is dit niet erg veel?

    Ik kijk via het kastje van delta interactieve tv

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Marco198332 Bekijk bericht
    Ik zat vanavond de doden herdenking te kijken en nu viel mij op dat er niet een kleine vertraging in het beeld zat maar best een grote vertraging van 43 seconden? Is dit niet erg veel? Ik kijk via het kastje van delta interactieve tv
    Gisteravond voetbal gekeken en daar zit ook een behoorlijke vertraging in in de uitzending (RTL7). Want ik gebruik de Goal-alert op mijn tablet en kijk geljktijdig een ander tv-programma. En zodra er een doelpunt vermeld wordt in die app en ik schakel over naar het voetbal en dan duurt het erg lang (± 1 minuut) voordat dat doelpunt werkelijk te zien is in de wedstrijd. En die vertragingen zijn er altijd geweest sinds ik de IPTV's heb sinds oktober '21.

    Verschil tussen coax en glasvezel ?? Ik vermoed dat de signalen vanuit Hilversum, sateliet o.i.d door Delta op het internet gezet moeten worden met de nodige vertraging. Maar 43 of 60 seconden is wel erg veel !
    Laatst bewerkt door _onbekend_; 5 May 2022, 09:47.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Marco198332 Bekijk bericht
      Ik zat vanavond de doden herdenking te kijken en nu viel mij op dat er niet een kleine vertraging in het beeld zat maar best een grote vertraging van 43 seconden? Is dit niet erg veel?

      Ik kijk via het kastje van delta interactieve tv
      Dat is nog peanuts, 43 seconden. Ik heb gemiddeld een vertraging van een minuut of 5. Baggerkwaliteit beeld ook nog eens.

      Grootste vertraging was bij mij ooit eens 20 minuten. Geen grap, echt niet.

      Voor wat betreft live-beelden heb ik wel eens begrepen dat het onvermijdelijk is dat er met de interactieve ontvanger een vertraging inzit, maar die zou volgens Delta geloof ik maximaal 20 a 30 seconden mogen zijn.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Tobcoach Bekijk bericht

        Dat is nog peanuts, 43 seconden. Ik heb gemiddeld een vertraging van een minuut of 5. Baggerkwaliteit beeld ook nog eens.

        Grootste vertraging was bij mij ooit eens 20 minuten. Geen grap, echt niet.

        Voor wat betreft live-beelden heb ik wel eens begrepen dat het onvermijdelijk is dat er met de interactieve ontvanger een vertraging inzit, maar die zou volgens Delta geloof ik maximaal 20 a 30 seconden mogen zijn.
        Bij mij op de I-pad kwam de alert dat Feyenoord had gewonnen al binnen en toen was in beeld de wedstrijd nog niet eens afgelopen.
        Zwaar irritant. Zelfde met oud- en nieuw. Maar vooral tijdens voetbalwedstrijden al weten dat er gescoord wordt, met name in de zomer met het EK wanneer iedereen buiten zit en de buurman via KPN of Ziggo kijkt.

        En ja, er is vertraging, maar de vertraging bij KPN is veel geringer tov Caiway/Delta.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
          En ja, er is vertraging, maar de vertraging bij KPN is veel geringer tov Caiway/Delta.
          Des te meer reden om defintief over te stappen cq terug te keren naar KPN om daar eens nuttig te preken voor eigen parochie...



          Reageer


          • #6
            Ook bij Ziggo is er een vertraging van een paar seconden met iptv (Mediabox Next mini) ten opzichte van de coaxkabel. Blijkbaar kunnen ze nog steeds hier niets aan doen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
              Ook bij Ziggo is er een vertraging van een paar seconden met iptv (Mediabox Next mini) ten opzichte van de coaxkabel. Blijkbaar kunnen ze nog steeds hier niets aan doen.
              Iptv geeft altijd vertraging vanwege de techniek. Echter het minimaliseren van deze vertraging is wel van belang. 30 tot 45 seconden is best veel en zoals al beschreven irritant.

              Reageer


              • #8
                Klopt.

                Als ik gewoon films op tv of iets anders kijk maakt het echt niet uit. Maar bij live tv is het idd erg irritant. En inderdaad als ik voetbal ga kijken zet ik de goal app op mijn telefoon maar even uit want anders weet ik 1 minuut van te voren al dat er op tv gescoord gaat worden. En natuurlijk vorige week de dodenherdenking wat ik al zei. Dan is het 20:00 uur en staat die kerel op tv nog op zijn toeter te blazen.
                Ik ben verder gewoon tevreden hoor met glasvezel en delta. Ik haal eindelijk draadloos gewoon de snelheid van 1gb. En zelfs boven haal ik nog rond 700 a 800 mb.
                Maar dit is het enige minpunt vind ik persoonlijk. Maar ik lees dus ook dat het aan de techniek van het omzetten van het signaal gaat en dit bij de meeste providers is.

                Ben benieuwd hoe dit straks weer gaat met het wk.
                Voordeel is wel dat het hier winter is dus iedereen zit binnen tv te kijken.. haha
                Laatst bewerkt door Marco198332; 11 May 2022, 01:17.

                Reageer


                • #9
                  Ik kan niet anders dan dezelfde ervaring hier delen. Ik kijk redelijk vaak via de laptop TV. Als ik overschakel naar interactieve TV dan zie ik zeker 20 seconden van wat ik al op mijn laptop heb gezien. Hoe kan dit toch?

                  Reageer


                  • #10
                    Ik denk dat die vertraging blijft.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door rbarock Bekijk bericht
                      Hoe kan dit toch?
                      Dat kan een aantal oorzaken hebben.
                      Het is niet zozeer de audio maar video die meer tijd nodig heeft om geconverteerd te worden. Denk hierbij aan upscaling of filter effecten voor ruis. In de meeste gevallen moet audio dus vertraagd worden; check DIT @ Instellingen - Audio Sync.

                      De Delta conculega's hebben het in hun marketing-uitingen al over 'inclusief voice control'.

                      TV kijken via een browser is makkelijker aan te passen:
                      - Gebruik een andere browser
                      - Zet HTML5 uit
                      - Update de driver van de videokaart
                      - Stel een andere beeldschermresolutie in
                      - Leeg de cache van je browser
                      - Zet hardware-matige versnelling op je grafische kaart uit
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 16 May 2022, 22:08.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Afgelopen weekend voetbal gekeken. Mijn buren hebben VDSL van KPN met Interactieve TV, wat blijkt nu; op het moment er een doelpunt valt dan hoor ik mijn buren juichen alleen bij mij thuis op de tv duurt het dan nog +/- 30 seconden voordat het doelpunt bij mij op tv is (DELTA Interactieve TV met glasvezel).

                        Via mijn telefoon krijg ik ook al 30 seconden eerder een push notificatie dat er gescoord is, dan moet je dus vervolgens nog 30 seconden wachten en dan zie je het doelpunt pas op TV. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling? Nu kan men wel aangeven dat Interactieve TV achterloopt, maar zo erg?
                        Waarom kan KPN dit wel? Zelfs de Interactieve TV app van KPN loopt nog qua tijd voor op live TV van DELTA.

                        Hier moet DELTA echt wat aan doen! Dit is gewoon slecht dat de live TV via de settop box zover achterloopt.

                        Reageer


                        • #13
                          Misschien krijgt Deltafiber het iptv signaal weer door van KPN en daarom die vertraging?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
                            Misschien krijgt Deltafiber het iptv signaal weer door van KPN en daarom die vertraging?
                            Dan zullen ze hier wat aan moeten doen. Is toch geen doen dat live tv bijna 30 seconden achterloopt t.o.v. andere aanbieders.
                            Het klopt ook niet met de tijd, zodra men zegt op het nieuws dat het 20:00:00 uur is, dan is het feitelijk bij ons (DELTA IPTV) al 20:00:30. Leuk met oud en nieuw als het 12 uur s'nachts is..

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door canizares Bekijk bericht

                              Dan zullen ze hier wat aan moeten doen. Is toch geen doen dat live tv bijna 30 seconden achterloopt t.o.v. andere aanbieders.
                              Het klopt ook niet met de tijd, zodra men zegt op het nieuws dat het 20:00:00 uur is, dan is het feitelijk bij ons (DELTA IPTV) al 20:00:30. Leuk met oud en nieuw als het 12 uur s'nachts is..
                              Ja, en bij tal van sportwedstrijden al een pushmelding terwijl deze bij Delta nog niet klaar is. Delta heeft een eigen tv dienst, eigen backend.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X