Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

[AANKONDIGING] Dolby Digital #1

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • [AANKONDIGING] Dolby Digital #1

    Het is eindelijk zover! Vandaag hebben we Dolby Digital aangezet voor BBC First, Filmbox en Spike.

    Je zet Dolby aan door naar een van deze kanalen te zappen en op de "OPT" of "SUBS" knop te drukken op je afstandbediening. Ook is er ter herkenning een Dolby logo zichtbaar in de onderbalk.

    We hopen op korte termijn Dolby Digital aan te zetten voor nog meer kanalen. Jullie reacties zijn daar van groot belang bij. Laat het dus vooral weten als er iets niet naar behoren lijkt te werken.
    Laatst bewerkt door Eduard B; 13 Apr 2022, 16:30.

  • #2
    👍🏻👍🏻

    Lekker bezig

    Reageer


    • #3
      Dit moet werkelijk een grootse dag zijn voor Bordewolf

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht
        Het is eindelijk zover! Vandaag hebben we Dolby Digital aangezet voor BBC First, Filmbox en Spike.

        Je zet Dolby aan door naar een van deze kanalen te zappen en op de "OPT" of "SUBS" knop te drukken op je afstandbediening. Ook is er ter herkenning een Dolby logo zichtbaar in de onderbalk.

        We hopen op korte termijn Dolby Digital aan te zetten voor nog meer kanalen. Jullie reacties zijn daar van groot belang bij. Laat het dus vooral weten als er iets niet naar behoren lijkt te werken.
        💪💪💪👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏 Finally, deze kan van de wensenlijst!

        Next up: UHD en 4K ! Goed bezig, en het lijkt te werken!

        Aanvulling: wanneer je via de instellingen Dolby standaard aanzet dan is dit meteen beschikbaar op deze zenders! Top!
        Laatst bewerkt door Bordewolf; 13 Apr 2022, 19:34.

        Reageer


        • #5
          Kan iemand even testen welk formaat er wordt doorgegeven? Is het wel DD51? Of is dit een zeer verouderde DD20 die alsnog geen surround doorgeeft over 5 boxen?
          Want dan kan de vlag weer halfstok wat mij betreft.
          HDMI eArc geeft bij mij geen DD51 door, dan zou het in het display van de tv moeten staan?

          Mijn eigen bevindingen tot nu toe: het geluidsniveau is zachter dan stereo, geluid is niet diep genoeg.
          Een simpele Youtubetest DD51 via de Kamai 7x geeft wel voldoende geluid, warme muziek. Ik moet mijn speaker van 13 op stereo naar 20 zetten en dan nog is het geluid niet goed.

          Maar ook de COAX kanalen geven een beter geluid. Het geluid is wat mij betreft te zacht en niet vol genoeg.
          Mijn tv heeft zelf de extra speakers aan boord….

          Verder zie ik een kleine vertraging bij het inschakelen van het kanaal. Geen probleem, maar dan moet het geluid wel goed zijn, dat is het wat mij betreft nog niet (helemaal). Maar ik hoor ook graag anderen.
          Ik ben zelf niet tevreden. Het geeft nog geen aanzienlijke verbetering van geluid en dat verwacht je wel van DD51.
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 13 Apr 2022, 23:57.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
            Kan iemand even testen welk formaat er wordt doorgegeven? Is het wel DD51? Of is dit een zeer verouderde DD20 die alsnog geen surround doorgeeft over 5 boxen?
            Want dan kan de vlag weer halfstok wat mij betreft.
            HDMI eArc geeft bij mij geen DD51 door, dan zou het in het display van de tv moeten staan?
            Er is Dolby Digital aangekondigd en geen DD51, de meeste tv zenders geven toch geen echte 5.1 door dus dat is weinig probleem.

            Alleen de apps geven DD51 door.
            Laatst bewerkt door driepinter; 14 Apr 2022, 08:26.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

              Er is Dolby Digital aangekondigd en geen DD51, de meeste tv zenders geven toch geen echte 5.1 door dus dat is weinig probleem.

              Alleen de apps geven DD51 door.
              Op coax wordt alles DD51 doorgegeven al zeker 18 jaar. DD20 is echt te mager en de huidige setup is in mijn beleving geen verbetering en niet van deze tijd. Mij wordt gevraagd om input: bij deze. Een surroundset en de huidige tv’s hebben allemaal een setup voor DD51, dat geeft ook de beste geluidsbeleving.

              Het geluid dat nu wordt doorgegeven is te mager, zachter dan stereo en niet wat ik als klant verwacht. KPN en Ziggo geven ook DD51 door over de settopboxen, dus tot zover is het argument dat DD20 wel voldoende is al helemaal ondergraven.

              Dolby Digital is toch echt minimaal 5.1. Zeker de Nederlandse, duitse zenders etc maar ook Filmbox, Film1 geven dit door. De Passion of Eurovisie Songfestival en muziekprogramma’s live wil je toch echt in DD51 horen en niet een 2.0 standaard.
              Maar ik ben er niet echt uit of het 2.0 en 5.1 is. Het geluid via mijn tv is te zacht, maar ook niet zoals DD51 moet zijn, geen rijke geluidsbeleving!

              *Edit: Ik heb mijn Sonos aangekoppeld. Uitvoer lijkt wel 5.1 Maar het geluid is echt crappy, te zacht en lijkt alleen uit de surround speakers te komen. Er is qua geluidsniveau en uitvoer echt werk aan de winkel.

              Eduard B DELTA-TV-team heb je voldoende aan deze feedback?

              Ik hoor graag wanneer er aanpassingen zijn gedaan zodat ik opnieuw kan testen.
              Laatst bewerkt door Bordewolf; 14 Apr 2022, 11:20.

              Reageer


              • #8
                Dus alles blijft gewoon stereo? 😂


                Het heeft wel iets nostalgisch ...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
                  Dus alles blijft gewoon stereo? 😂


                  Het heeft wel iets nostalgisch ...
                  Ik neem aan dat deze 3 zenders als pilot zijn neergezet om feedback te krijgen. En ik neem ook aan dat men er aan gaat sleutelen voordat ze meer zenders aan gaan zetten.
                  Voor nu is het nog niet acceptabel om meer zenders aan te zetten.

                  Reageer


                  • #10
                    Als je nagaat dat KPN vorig jaar al het Eurovisie songfestival doorgaf met Dolby Atmos geluid vind ik de achterstand van Deltafiber schokkend.

                    Reageer


                    • #11
                      Nog weer even getest. En ik vermoed dat er in de passing nu iets niet goed gaat. Wanneer een programma stereo is dan wordt DD20 doorgegeven. Spraak komt dan niet meer van de voorste speakers. Wanneer een film of programma DD51 is heb ik WEL goed geluid.
                      De decoder switcht niet terug naar stereo, of naar een modus waarin de juiste speakers aangesproken moeten worden wanneer een programma in stereo is.
                      DD51 = DD51 en in dat geval heb ik top geluid.

                      Verder viel mij een beeldhapering op wanneer ik naar deze kanalen switch.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 14 Apr 2022, 15:00.

                      Reageer


                      • #12
                        Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Het is geweldig om ergens aan te werken waar mensen zoveel om geven!

                        De Dolby Digital variant die wij nu doorzetten is Dolby Digital 5.1. Dit is hetzelfde - onaangepaste - Dolby Digital signaal dat wij ook op Digitale TV doorzetten. Er kan dus geen hoorbaar verschil zijn tussen Dolby Digital op Interactieve TV en op Digitale TV.

                        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                        Nog weer even getest. En ik vermoed dat er in de passing nu iets niet goed gaat. Wanneer een programma stereo is dan wordt DD20 doorgegeven. Spraak komt dan niet meer van de voorste speakers.[..]

                        Verder viel mij een beeldhapering op wanneer ik naar deze kanalen switch.
                        Het klopt helemaal dat er een hapering is wanneer je een kanaal voor het eerst omschakelt van stereo naar Dolby Digital. Dit is omdat het even duurt om de video en audio te synchroniseren.

                        Houd er rekening mee dat Dolby Digital vooral tot zijn recht komt bij films. Wanneer je een serie, talkshow of optreden hoort in Dolby Digital kan dat soms best raar klinken. Ik zelf schakel dan meestal terug naar stereo want dat is hoe de daadwerkelijke opname gemaakt is.
                        Laatst bewerkt door Eduard B; 14 Apr 2022, 16:09.

                        Reageer


                        • #13
                          Ik ben helemaal op het verkeerde been gezet door een Grenadine drinker ..
                          Gelukkig wel Dolby Digital 5.1 ondanks eerdere paniekberichten die mijn ongerust stemden.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Eduard B Bekijk bericht
                            Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Het is geweldig om ergens aan te werken waar mensen zoveel om geven!

                            De Dolby Digital variant die wij nu doorzetten is Dolby Digital 5.1. Dit is hetzelfde - onaangepaste - Dolby Digital signaal dat wij ook op Digitale TV doorzetten. Er kan dus geen hoorbaar verschil zijn tussen Dolby Digital op Interactieve TV en op Digitale TV.



                            Het klopt helemaal dat er een hapering is wanneer je een kanaal voor het eerst omschakelt van stereo naar Dolby Digital. Dit is omdat het even duurt om de video en audio te synchroniseren.

                            Houd er rekening mee dat Dolby Digital vooral tot zijn recht komt bij films. Wanneer je een serie, talkshow of optreden hoort in Dolby Digital kan dat soms best raar klinken. Ik zelf schakel dan meestal terug naar stereo want dat is hoe de daadwerkelijke opname gemaakt is.
                            Maar dat doet mijn tv op coax automatisch bij een standaard stereoopname. Bij ITV wordt stereo wanneer DD aan staat DD20 over de verkeerde speakers.
                            Bij de NPO zenders is waarschijnlijk het voordeel dat 95% DD51 is qua input en output. De gekozen pilotzenders switchen van film tot film of van serie naar serie qua input (stereo/DD51). Je wilt alleen DD51 indien de input dat ook is, anders automatisch stereo

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
                              Ik ben helemaal op het verkeerde been gezet door een Grenadine drinker ..
                              Gelukkig wel Dolby Digital 5.1 ondanks eerdere paniekberichten die mijn ongerust stemden.
                              Volgens mij zet ik het prima uiteen. Op coax switcht mijn tv naar de beste combinatie (stereo wanneer stereo wordt aangeboden, DD51 wanneer DD51 beschikbaar is.
                              ITV switcht naar DD20 over de verkeerde speakers.

                              Overigens wel heel erg blij met de ontwikkelingen! Ik hoop dat er toch nog even naar mijn punt wordt gekeken.

                              Er zijn forumleden geweest die bleven roepen dat DD51 niet mogelijk was…. Mooi te zien dat het gewoon kan.
                              Next up UHD en 4K ?
                              Laatst bewerkt door Bordewolf; 14 Apr 2022, 18:33.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X