Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel met DIT geactiveerd

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Glasvezel met DIT geactiveerd

    Afgelopen week is eindelijk (3 maanden na de aanvraag) de glasvezelaansluiting geactiveerd en aangesloten in huis.
    Internetsnelheid niet om te klagen, bedraad althans (benadert de 1Gb up & down). Wireless met de Deco M5 moet ik even zien wat dat gaat worden. Feit dat bij die dingen zowel de 2.4G als de 5G in 1 SSID zit is natuurlijk niet handig. Elke laptop, hoe modern ook, kiest het 2.4G signaal omdat dat sterker is. Je moet je wifi adapter in de laptop hard op "5G only" zetten, anders is het allemaal supertraag. Maar ook met de wifi adapter geforceerd op 5G komt de snelheid amper boven de 200Mbps (met een Deco op 2 meter afstand).
    Je kunt op de Deco ook de 2.4G uitzetten, maar dat kun je niet doen als je nog 1 apparaat in huis hebt wat met 2.4G werkt (zoals ik heb).

    Maar nu de interactieve tv. Mijn Humax moet de deur uit, nu alles via die glasvezel en dat Amino kastje loopt. De DIT valt me op zich nog niet tegen, na alle horrorverhalen hier gelezen te hebben. Al blijft het niet kunnen terug- en vooruitspoelen van de commerciële zenders natuurlijk waardeloos, alleen omdat die willen dat je naar hun rot-reclames gaat kijken.

    Waar ik alleen niet uitkom is het instellen van de favorietenlijst, de manual spreekt daar ook niet over. Toch heb ik op dit forum daarover gelezen, dat je wel een favorietenlijst kan aanmaken op de Amino, maar alleen de volgorde niet kunt instellen. Dat laatste is natuurlijk al wel een flink minpunt, maar ik zie al niet hoe ik de favorietenlijst (met de vaste sortering dus) kan aanmaken.

    Wat mis ik hier?
    Laatst bewerkt door JDN; 11 Feb 2022, 13:52.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
    Afgelopen week is eindelijk (3 maanden na de aanvraag) de glasvezelaansluiting geactiveerd en aangesloten in huis.
    Internetsnelheid niet om te klagen, bedraad althans (benadert de 1Gb). Wireless met de Deco M5 moet ik even zien wat dat gaat worden. Feit dat bij die dingen zowel de 2.4G als de 5G in 1 SSID zit is natuurlijk niet handig. Elke laptop, hoe modern ook, kiest het 2.4G signaal omdat dat sterker is. Je moet je wifi adapter in de laptop hard op "5G only" zetten, anders is het allemaal supertraag. Maar ook met de wifi adapter geforceerd op 5G komt de snelheid amper boven de 200Mbps (met een Deco op 2 meter afstand).
    Je kunt op de Deco ook de 2.4G uitzetten, maar dat kun je niet doen als je nog 1 apparaat in huis hebt wat met 2.4G werkt (zoals ik).

    Maar nu de interactieve tv. Mijn Humax moet de deur uit, nu alles via die glasvezel en dat Amino kastje loopt. De DIT valt me op zich nog niet tegen, na alle horrorverhalen hier gelezen te hebben. Al blijft het niet kunnen terug- en vooruitspoelen van de commerciële zenders natuurlijk waardeloos, alleen omdat die willen dat je naar hun rot-reclames gaat kijken.

    Waar ik alleen niet uitkom is het instellen van de favorietenlijst, de manual spreekt daar ook niet over. Toch heb ik op dit forum daarover gelezen, dat je wel een favorietenlijst kan aanmaken op de Amino, maar alleen de volgorde niet kunt instellen. Dat laatste is natuurlijk al wel een flink minpunt, maar ik zie al niet hoe ik de favorietenlijst (met de vaste sortering dus) kan aanmaken.

    Wat mis ik hier?
    Doorspoelen is wel verbeterd deze week :

    Digitale Interactieve TV update - RTL Zenders doorspoelen bij opnames (NPVR) - ZeelandNet Serviceforum

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
      Afgelopen week is eindelijk (3 maanden na de aanvraag) de glasvezelaansluiting geactiveerd en aangesloten in huis.
      Internetsnelheid niet om te klagen, bedraad althans (benadert de 1Gb up & down). Wireless met de Deco M5 moet ik even zien wat dat gaat worden. Feit dat bij die dingen zowel de 2.4G als de 5G in 1 SSID zit is natuurlijk niet handig. Elke laptop, hoe modern ook, kiest het 2.4G signaal omdat dat sterker is. Je moet je wifi adapter in de laptop hard op "5G only" zetten, anders is het allemaal supertraag. Maar ook met de wifi adapter geforceerd op 5G komt de snelheid amper boven de 200Mbps (met een Deco op 2 meter afstand).
      Je kunt op de Deco ook de 2.4G uitzetten, maar dat kun je niet doen als je nog 1 apparaat in huis hebt wat met 2.4G werkt (zoals ik heb).

      Maar nu de interactieve tv. Mijn Humax moet de deur uit, nu alles via die glasvezel en dat Amino kastje loopt. De DIT valt me op zich nog niet tegen, na alle horrorverhalen hier gelezen te hebben. Al blijft het niet kunnen terug- en vooruitspoelen van de commerciële zenders natuurlijk waardeloos, alleen omdat die willen dat je naar hun rot-reclames gaat kijken.

      Waar ik alleen niet uitkom is het instellen van de favorietenlijst, de manual spreekt daar ook niet over. Toch heb ik op dit forum daarover gelezen, dat je wel een favorietenlijst kan aanmaken op de Amino, maar alleen de volgorde niet kunt instellen. Dat laatste is natuurlijk al wel een flink minpunt, maar ik zie al niet hoe ik de favorietenlijst (met de vaste sortering dus) kan aanmaken.

      Wat mis ik hier?
      Via instellingen => Favorietenlijst

      Of via de app op de PC

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

        Via instellingen => Favorietenlijst

        Of via de app op de PC
        O, die app heb ik nog niet eens geinstalleerd. Zal ik snel eens doen, kijken wat die allemaal voor moois te bieden heeft. Bij de "Instellingen" heb ik dat niet zo snel zien staan, maar wellicht niet goed gekeken. Vanavond nog eens beter kijken.

        Reageer


        • #5
          Je hoeft je Humax nog niet de deur uit te doen he? Het kabelsignaal gaan ze niet meteen afkoppelen.
          Alleen heb je iemand nodig die de smartcard voor je in zijn abonnement toevoegt. Een beetje rare workaround maar zo kun je het in elk geval wel voor elkaar krijgen.

          De Deco M5 staat standaard niet in AP mode, heb je dat wel ingesteld? Anders heb je twee apparaten die router spelen.
          En een nadeel is dat hij geen apart kanaal heeft voor de communicatie tussen de modules. Daardoor verlies je eigenlijk de helft van je snelheid als je draadloos verbonden bent. Dat kun je alleen 'oplossen' door zijn grote broer aan te schaffen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
            De Deco M5 staat standaard niet in AP mode, heb je dat wel ingesteld? Anders heb je twee apparaten die router spelen.
            En een nadeel is dat hij geen apart kanaal heeft voor de communicatie tussen de modules. Daardoor verlies je eigenlijk de helft van je snelheid als je draadloos verbonden bent. Dat kun je alleen 'oplossen' door zijn grote broer aan te schaffen.
            Ik heb (nog) niets ingesteld op de Deco. De set is door de monteur geinstalleerd. De "hoofd-Deco" is bekabeld aangesloten op het Genexis modem, op de eerste verdieping staat een tweede, die het signaal van die hoofd-Deco opvangt en weer doorstraalt. Die eerste zal in AP-mode staan, die tweede lijkt me dan meer een range extender.
            Als test heb ik de 5G wifi in het Genexis modem ook eens aangezet en de laptop daarmee verbonden. Maar ook daarmee komt de snelheid amper boven de 200Mbps (op zelfde afstand als de Deco, zo'n 2 meter), dus dat biedt geen voordeel. Met mijn vorig coax modem (Sagemcom) haalde ik overigens ook zo'n 200Mbps via 5G wifi, terwijl het bij die bekabeld 400Mbps was. Met de Genexis haal ik bekabeld bijna 1Gbps.

            Reageer


            • #7
              Even getest, ik haal 360/360 via wifi. Getest met de gratis Wifiman app. Maar ik ben een Fritz!box fan - deze is via een TP-Link MC220L aangesloten op de glasvezel. Genexis modem is na activatie teruggegaan in de doos.

              Reageer


              • #8
                Het modem speelt geen rol in wat je met de wifi verbinding haalt. Genexis of "Eigen modem", ik geloof niet dat je daar nu echt winst mee maakt. Zoals gezegd, bedraad aan de Genexis zit ik ook tegen de 1GB aan, dat ga je met een eigen modem niet echt verbeteren. Het wifi access point is de zwakke schakel hier, in mijn geval de Deco. Ik zou zo'n Deco naast mijn laptop kunnen leggen, dan zal de snelheid ook wel omhoog gaan, maar ja... dan kan ik evengoed mijn laptop bedraad gaan aansluiten.
                Aan de andere kant, de 200Mbps die ik nu haal is niet super, maar op mijn laptop heb ik eerlijk gezegd ook niet die hoge snelheid nodig. Ik vroeg het me alleen af, of die 200 normaal is.
                Mijn desktop pc is bedraad aangesloten, en die haalt uiteraard wel de maximale snelheid.
                Laatst bewerkt door JDN; 13 Feb 2022, 10:10.

                Reageer


                • #9
                  Geen eigen ontvanger meer kunnen gebruiken die dus geen beperkingen heeft zou voor mij een reden zijn om nooit voor glasvezel te kiezen.
                  En ook al alleen dat het mogelijk is om beperkingen op te leggen op je opnames (ook al is dat nog niet gedaan), is al genoeg.
                  ​​​

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X